Mocowanie rejestratorów na szybie odbywa się praktycznie zawsze tak samo, jak nawigacji. Uchwyt, na którym umieszcza się kamerę wyposażony jest po prostu w przyssawkę, którą mocujemy na przedniej szybie samochodu. W przypadku recenzowanego modelu mamy jednak delikatnie mówiąc rewolucję, w tym zakresie.


Z myślą o wygodzie kierowców, NavRoad wprowadził pierwszy w Polsce rejestrator samochodowy z aktywnym uchwytem. Rozwiązanie znane chociażby z modeli premium nawigacji, pozwala na montaż i demontaż kamery w czasie nieprzekraczającym 1 sekundy. Oferuje jednak mniejszy zakres regulacji, niż te znane z nawigacji, jednak nie jest to jakaś wada. Kamera ma przede wszystkim zarejestrować wszystkie wydarzenia na drodze, dlatego montuje się ją w kierunku jazdy.


Po wpięciu DVR-a do uchwytu ustawieniu odpowiedniego kąta nachylenia trzeba tylko przekręcić ramię blokowania i gotowe. Mocowanie kamery jest stabilne i wygodne w używaniu, a samo urządzenie nie wpada w żadne drgania nawet podczas jazdy po nierównych drogach.


W zależności od wybranej opcji, aktywny uchwyt może być wyposażony w moduł GPS (jak w naszym przypadku), który pozwala na zapis prędkości oraz lokalizacji na nagrywanym materiale filmowym. Sam uchwyt zapewnia z kolei zasilanie kamery, dzięki czemu nie trzeba do niej prowadzić dodatkowych kabli.


Chociaż nasz wideorejestrator może pochwalić się kompaktową budową, to pamiętać należy, że wymaga zasilania z gniazda zapalniczki. Z empirycznych doświadczeń wynika, że najlepszym miejscem na umieszczenie kamery są okolice lusterka wstecznego. Pozwoli to na nieograniczony zakres rejestracji otoczenia, i jednocześnie minimalizuje ograniczenie widoczności dla kierowcy. Jednak musimy zgodzić się zwisający kabelek. Komu to przeszkadza może zatrudnić specjalistę i podłączyć się bezpośrednio do instalacji elektrycznej samochodu. Urządzenie podłączone do gniazda zapalniczki samochodowej posiada funkcję automatycznego startu nagrywania filmów wraz z uruchomieniem silnika. Także długie przytrzymanie przycisku „Power” powoduje automatyczne włączenie się kamery samochodowej. Po podłączeniu urządzenia, na panelu kamery pojawia się czerwona dioda, która sygnalizuje nam proces nagrywania.


Konstrukcja wideorejestratora jest niewielka 97 x 53 x 33 mm, zgrabna, a co ważne przyzwoicie wykonana. Nieodzownym elementem wideorejestratora są różne elementy do jego obsługi. W jego obudowie producent umieścił 2,7” wyświetlacz, który pozwala oglądać na żywo rejestrowaną trasę.


Niestety konstrukcja uniemożliwia jego przekręcanie, więc obserwacja wyświetlacza w trakcie jazdy jest trochę utrudniona. Obok ekranu znajdziemy szereg dodatkowych komponentów.


Niewidoczna od strony kierowcy, a zarazem najważniejsza część wideorejestratora zawiera takie elementy jak: soczewkę i głośnik.