Rozstrzygnięcie konkursu na najnowocześniejszego usługodawcę.

Według Internautów firmą, która
jako pierwsza udostępni swoim klientom możliwość zapłaty za rachunki
poprzez system EBPP jest Play. Wprowadzenia w
najbliższym czasie nowoczesnych rozwiązań dostarczania i płatności za
usługi masowe, użytkownicy Internetu nie przewidują natomiast w
odniesieniu do firm Aster i RWE.

Zakończony konkurs na najnowocześniejszego usługodawcę jest
pierwszym elementem drugiej odsłony akcji „Dość papierowych rachunków. Chcę płacić
bezpiecznie
”.

W konkursie zorganizowanym w ramach akcji „Dość papierowych rachunków. Chcę płacić
bezpiecznie
”, Internauci wybierali spośród 18 najbardziej
popularnych dostawców usług masowych, firmę, która ich zdaniem jako
pierwsza wdroży EBPP (Electronic Bill Presentment and Payment) – system
elektronicznej prezentacji i płatności rachunków. W konkursie poza
oddaniem głosu należało również uzasadnić swój typ. Łącznie w zabawie
oddano ponad dwa tysiące głosów. Zdecydowaną większością wygrał Play,
otrzymując ponad 17 % poparcia. Popularny telekom umocnił swoją
pozycję, jako „najszybciej rozwijająca
się sieci w Polsce
”. Na miejscu drugim uplasowało się UPC,
uzyskując 11 % głosów oraz Telekomunikacja Polska
– 9%. Ostatnie miejsce w rankingu zajęły Aster i RWE uzyskując mniej
niż 2 % głosów.

Organizator akcji, Fundacja Komunikacja 2.0., kontynuując dialog z
Internautami w sprawie popularyzacji w Polsce systemu EBPP, na początku
lipca uruchomi drugi konkurs, tym razem prowadzony na oficjalnym fan
page’u akcji na portalu Facebook.

Kampania „Dość papierowych
rachunków. Chcę płacić bezpiecznie
” jest odpowiedzią na
niebezpieczeństwa (brak kontroli, niedoręczenia, spóźnienia) i
utrudnienia związane z tym, że w Polsce codziennie wysyłanych jest do
klientów indywidualnych ponad 1 milion papierowych rachunków. Jej celem
jest popularyzacja w Polsce systemu EBPP, stanowiącego bezpieczną
alternatywę dla tradycyjnych form dostarczania rachunków za usługi i
płatności za nie. Akcja potrwa przynajmniej do końca roku i obejmie
całą Polskę.

źródło: Fundacja Komunikacja 2.0

Kan