RAPORTY I PREZENTACJE
Kampania marki T-mobile na Euro 2012 warta ponad 61 mln zł
Okazuje się, że dobra reklama może być warta więcej niż sponsoring. Nie-sponsorzy często wydawali na reklamę w czasie mistrzostw więcej niż sponsorzy, tak było na przykład w branży bankowej i telefonicznej: Alior Bank oraz T-Mobile byli największymi reklamodawcami, chociaż nie odwoływali się do mistrzostw - wynika z zestawienie wydatków reklamowych przygotowanych przez IMM.
Czy zwracamy uwagę na to, co nasze dzieci robią w internecie? Niestety nie.
W internecie czai się wiele zagrożeń, a dzieci często nie są odpowiednio przygotowane do tego, aby stawić im czoła. Spora część ankietowanych obawia się, że ich dzieci mogą zostać skrzywdzone przez ludzi spotkanych na czacie lub portalach społecznościowych – problem ten wskazało 10% respondentów, co czyni go drugą największą obawą dotyczącą internetu.
Czy QR kod zawojował polski rynek reklamy?
W czerwcu 2012 roku badacze z MEC Analytics and Insight sprawdzili co Polacy wiedzą na ten temat i jak często korzystają z tej aplikacji. Okazało się, że tylko 15 proc. osób zeskanowało QR kod korzystając z aplikacji dostępnej w smartfonie.
5 lat iPhone: inforgrafika (video)
Dokładnie 5 lat temu, 29 czerwca 2007 roku do sprzedaży trafiła pierwsza odsłona iPhone'a. Jak się okazało gadżet Apple okazał się na następne lata wyznacznikiem i wzorem do naśladowania.
NaviExpert: Wakacyjne wyjazdy, które trasy pozwolą zaoszczędzić czas?
Zaczynają się wakacje. Jak wynika z analiz dostawcy nawigacji mobilnej, firmy NaviExpert, wybierając najpopularniejsze trasy, prowadzące głównymi drogami często tracimy wiele cennego czasu. Pokazują to przykłady przeanalizowane na potrzeby raportu:
UKE: Polska na 9 miejscu z mobilnym Internetem w UE
Cechą charakterystyczną rynku dostępu do Internetu była rosnąca popularność i zapotrzebowanie na tę usługę. Prawie 6,7 mln osób posiadało dostęp stacjonarny, natomiast ponad 3,3 mln zakupiło usługę mobilną. Średni miesięczny przychód z abonenta usługi dostępu do Internetu (ARPU) wyniósł 33,1 zł.
UKE: Play liderem MNP w 2011 roku. Ceny usług telefonii ruchomej
W 2011 r. zostało zmigrowanych ponad 1 mln numerów, większość z nich (71%) były to numery przeniesione do sieci Play. Najważniejszym argumentem przemawiającym za migracją do innej sieci są przesłanki finansowe oraz możliwość otrzymania atrakcyjnych modeli telefonów. Polak chce płacić średnio: 0,27 zł/min połączenia głosowego, 0,15 zł za wysłanie SMS-a i 0,25 zł za MMS-a.
UKE: 1670 minut, 51,6 mld SMS-ów i 326 mln MMS-ów oraz 1930 MB w 2011 roku
Użytkownik telefonii ruchomej rozmawiał średnio rocznie przez ponad 1670 minut, a więc o ponad 270 minut dłużej niż w 2010 r. W 2011 r. w Polsce zostało wysłanych ponad 51,6 mld SMS-ów co oznacza, że statystyczny użytkownik rocznie wysłał ich ok. 1352 i jednocześnie stanowiło to wzrost o zaledwie 0,4% w stosunku do roku poprzedniego.
UKE: Play największy wzrost udziału (o ponad 3,1 p.p.) w porównaniu z 2010 r.
Wg stanu na 31 grudnia 2011 r. w segmencie telefonii ruchomej działalność prowadziło 23 przedsiębiorców telekomunikacyjnych, w tym 16 operatorów sieci wirtualnych (MVNO). Penetracja polskiego rynku wyniosła ok.131,6%, co dało ponad 50,1 mln kart SIM użytkowanych przez konsumentów - wynika z opublikowanego dziś Raportu UKE o stanie rynku usług telekomunikacyjnych w Polsce w 2011 roku.
Rynek usług telekomunikacyjnych w 2011 roku
Najbardziej spektakularnym posunięciem na rynku telefonii ruchomej w 2011 r. był zakup Polkomtela przez spółkę Spartan Capital Holdings. Ważnym wydarzeniem był rebranding w PTC. Znaczenia nabierają także działania uczestników rynku mające doprowadzić do obniżenia kosztów funkcjonowania, jak chociażby Networks!.
Computerworld TOP200: Rynek IT wzrósł o 8 procent
Wartość polskiego rynku informatycznego, według badania Computerworld TOP200, wyniosła w 2011 roku 31,3 mld zł. W porównaniu z rokiem 2010 przychody wzrosły o 2,3 mld zł, czyli o ponad 8% – wynika z najnowszego raportu Computerworld TOP200.
Top 10 tabletów porównywarki Nokaut.pl
Zainteresowanie tabletami w ciągu ostatniego roku wzrosło w Polsce aż dziesięciokrotnie. Porównywarka cen Nokaut.pl przedstawia modele, które cieszą się największą popularnością wśród użytkowników.
TOP5 najlepiej sprzedających się notebooków w Q2
Ubiegły rok przyniósł lekkie załamanie na rodzimym rynku komputerów przenośnych, według danych PART IT Reseller, w Polsce nastąpił 3,4 procentowy spadek sprzedaży. To rezultat mniejszego zainteresowania klientów netbookami. Wiele jednak wskazuje na to, że w bieżącym roku sprzedaż komputerów przenośnych ponownie odnotuje wzrost.
Smartfony rządzą w polskim internecie
MEC Analytics & Insight, dział badawczy domu mediowego MEC, już po raz drugi przeprowadził badania ilościowe wśród polskich internautów i zbadał ich zwyczaje związane z korzystaniem z telefonu komórkowego. Jak wynika z raportu, już ponad połowa internautów korzysta z Internetu za pośrednictwem smartfona, to cztery razy więcej niż rok temu.
Cisco: 10 trendów technologicznych w 2012 roku
Rozwiązania technologiczne rodem z filmów science-fiction są bliżej niż myślimy. Już teraz korzystamy z wielu technologii, które pojawiały się w takich filmach jak 2001: Odyseja kosmiczna. Natomiast inteligentny dom z serialu Eureka, już wkrótce może stać się rzeczywistością. Co nas czeka w tym roku, możemy się tylko domyślać. Eksperci z firmy Cisco przedstawiają listę 10 zmian, których możemy się spodziewać w najbliższej przyszłości:
Cisco: Działy informatyki akceptują wykorzystywanie w pracy prywatnych urządzeń mobilnych
Z badania Cisco wynika, że działy informatyki przedsiębiorstw akceptują wykorzystywanie w pracy prywatnych urządzeń mobilnych, a w niektórych przypadkach nawet tę praktykę aktywnie wdrażają. Innymi słowy, firmy te zapewniają pomoc techniczną do wszystkich urządzeń (smartfonów, tabletów, laptopów itd.), które pracownicy przynoszą do pracy
Liczba użytkowników facebooka w Polsce to już 8 mln
Przedstawiamy raport o obecności marek na facebooku przygotowany przez Socialbakers. Zestawienie największych i najbardziej angażujących fanpage’y w Polsce w maju 2012 roku zostało przygotowane we współpracy z faceADDICTED.
Polacy nie wierzą mediom, wyjątkiem jest internet
Ponad 60 proc. Polaków nie wierzy treściom przekazywanym w radiu i telewizji. To zdecydowanie gorszy wynik niż w innych krajach Europy, gdzie brak zaufania do tych instytucji deklaruje średnio mniej niż połowa ankietowanych. W przeciwieństwie do innych Europejczyków, Polacy zdecydowanie bardziej ufają informacjom pozyskanym z internetu.
Wyniki badania UPC: Jak kobiety i mężczyźni oglądają telewizję
Pełna mobilizacja w trakcie piłkarskich Mistrzostw Europy panuje nie tylko w szatni reprezentacji Polski. W całej Polsce domowe salony zmieniły się w rodzinne strefy kibica, a emocje związane z meczami oglądanymi na żywo zawładnęły wyobraźnią milionów. Jednak nie wszyscy domownicy muszą być zapalonymi kibicami.
NaviExpert: Euro wygrało z podróżami w długi weekend
Dostawca nawigacji mobilnej, firma NaviExpert przeprowadziła badanie najpopularniejszych wśród mieszkańców Warszawy kierunków wyjazdowych na długi, czerwcowy weekend. Analizie poddano blisko 30 tys. tras wyznaczonych w dniach od 6 kwietnia do 10 czerwca w nawigacji NaviExpert, których punkty startowe rozpoczynały się w Warszawie.
W każdej minucie ma miejsce 1800 ataków na użytkowników internetu
Użytkownicy surfujący po internecie są narażeni na średnio 108 035 cyberataków w ciągu godziny. W 2011 roku cyberprzestępcy wykorzystali łącznie 4 073 646 domen w celu przeprowadzania ataków sieciowych.
Rosną wydatki na badania i rozwój polskich firm teleinformatycznych
Według danych zebranych w raporcie Computerworld TOP 200 „Polski rynek informatyczny i telekomunikacyjny”, 92 firm ICT z 400, które podały w nim dane, wydało w 2011 roku łącznie 374 mln zł na prace badawczo-rozwojowe. Wśród pierwszej dwudziestki znalazły się 4 firmy telekomunikacyjne.
Warszawa and Moskwa mecz korespondencyjny jakości usług komórkowych
Przed nami ważny mecz reprezentacji Polski w piłce nożnej podczas UEFA EURO 2012. Czekają nas ogromne emocje. Rozstrzygnięcie poznamy 12 czerwca wieczorem. Wcześniej fachowcy firmy Systemics-PAB zaprezentują wynik korespondencyjnego meczu polskich i rosyjskich operatorów komórkowych. Wynik końcowy - Warszawa pokonała Moskwę 4:1.
Fanpage Trends Polska Maj 2012: Telekomunikacja
Według najnowszego raportu firmy sotrender Fanpage Trends Polska Maj 2012: Telekomunikacja najwiecej fanów przybyło stronom Serce i Rozum, Play i Orange Polska. Najwiecej uzytkowników Facebooka zaangazowały strony Serce i Rozum, Orange. Polska oraz Plus
FORUM TELEKOMUNIKACYJNE
Sekcje Forum
Zapisz się do Newslettera
[newsletter_signup_form id=1]