RAPORTY I PREZENTACJE
40 dni i nocy online
Przeciętny polski internauta poświęca tygodniowo aż 18 godziny i 25 minut na korzystanie z Internetu. To daje imponującą liczbę blisko 80 godzin w skali miesiąca i niemal 1000 godzin w roku, czyli aż 40 dni ciągłego przebywania przed monitorem.
Polak w Internecie: mniej świadomy zagrożeń od przeciętnego Europejczyka
Firma Microsoft opublikowała wyniki europejskiego badania przeprowadzonego w 27 krajach, w tym w Polsce, z którego wynika, że polscy użytkownicy Internetu powinni lepiej poznać zasady ochrony przed coraz bardziej zaawansowanymi i przebiegłymi cyberprzestępcami, a także zwiększyć aktywność w tej dziedzinie.
Orange: Świętokrzyskie najbardziej gadatliwe
Najdłuższy, średni czas rozmowy w Polsce w sieci Orange wykręcają mieszkańcy świętokrzyskiego (135 sekund) i powiatu kieleckiego (187 sekund).
Kingston na temat bezpieczeństwa danych na nośnikach pamięci USB
83% pracowników w Polsce korzysta z pamięci USB bez zgody przełożonych. 52% respondentów uważa, że tymczasowe przechowywanie danych na przenośnych pamięciach USB nie jest postrzegane przez firmy jako działanie niosące duże zagrożenie. 62% respondentów zgadza się, że szkody wyrządzone przez kradzież lub utratę nośnika pamięci z wrażliwymi danymi mogą być bardzo wysokie.
Fanpage Trends za styczeń 2012; największy procentowy przyrost liczby fanów Play, Plus i UPC
Fanpage Playa zanotował rekordową liczbę nowych fanów – stronie Playa udało się pozyskać ponad 124 tys. nowych fanów w ciągu jednego miesiąca – dzięki czemu umocnił swoją drugą pozycję w kategorii telekomunikacja. Na pierwszym miejscu niezmiennie znajduje się strona Serce i Rozum, a na trzecim Orange - czytamy w Raporcie Fanpage Trends za styczeń 2012.
Polscy chętnie kupują korzystając z urządzenia mobilnego
Jeśli decydujemy się na zakup w sieci, coraz chętniej wybieramy płatność za pomocą systemów płatności internetowych, m.in. DotPay czy PayPal. Odsetek osób, które dokonały zakupów korzystając z urządzenia mobilnego w stosunku do ubiegłego roku wzrósł o 6 punktów procentowych i wyniósł 16 proc. - wynika z raportu Gemiusa "E-commerce w Polsce 2011"
Polacy: nie są lojalni wobec marek, wybierają to, co jest obecnie na topie
Aż 32 proc. polskich internautów, czyli 6,1 mln osób, to grupa, szczególnie doceniająca najnowsze technologie – wynika z badań przeprowadzonych przez firmę Ericsson. Operatorzy nie mają wyraźnych profilów, odpowiadających poszczególnym grupom. Możliwe, że ceny są jedynym, co ich różni.
TelePolska: Raport UKE nie zaskoczył, ale daje do myślenia
Najważniejsza dla konsumentów, przy wyborze operatora telefonii stacjonarnej, jest atrakcyjność cenowa oferty oraz atrakcyjność promocji i rabatów. Takie kryterium wyboru przez abonentów może być szansą dla mniejszych firm świadczących usługi telekomunikacyjne.
65 proc. internautów tworzy własne treści: infografika
Aż 65 proc. internautów deklaruje, że tworzy własne treści, które później publikuje m.in. w serwisach społecznościowych. Poprzez serwisy społecznościowe, fora i blogi internauci polecają również produkty i usługi z których korzystają. Aż 62 procent użytkowników Sieci robi to przynajmniej raz w miesiącu.
Chcemy płacic najwyżej 30 zł na miesiąc za treści w Internecie
Jak wynika z niepublikowanego dotychczas badania przeprowadzonego na zlecenie Bezpieczniej w Sieci, jedynie co piąty internauta (20.4%*) deklaruje, że płaciłby za dostęp do płatnych treści w Internecie.
Coraz więcej z nas słucha radia przez komórkę
Dwie trzecie uczniów deklaruje, że słucha radia przez komórkę, podczas gdy w ten sposób z telefonu korzysta tylko co trzeci dorosły w wieku 25-59 lat. Podobnie jest w przypadku odbioru za pomocą odtwarzacza mp3/mp4 – radia słucha tak co trzeci uczeń i co dziesiąty dorosły.
Klienci T-Mobile przesłali w sieci 3G o 118 proc. więcej danych
Polska wśród liderów wzrostu transmisji danych. T-Mobile w Polsce może pochwalić się jednym z najwyższych wzrostów ilości przetransmitowanych danych spośród wszystkich sieci mobilnych Grupy Deutsche Telekom.
Internet w Polsce A.D. 2011
Badanie NetTrack, prowadzone na próbie reprezentatywnej, ogólnopolskiej, pozwala śledzić penetrację Internetu w Polsce oraz profil polskiego internauty. Dynamika wzrostu liczby użytkowników Internetu jest nadal niewielka, jednak przyrost jest konsekwentny, obecna penetracja to 55,4%.
Rewolucja facebookowa, czyli polityka w mediach społecznościowych
Jak pokazują wyniki badania Digital Life dla niemal co drugiego internauty (48%) serwisy społecznościowe są współczesnym źródłem informacji o ważnych wydarzeniach społecznych i politycznych. Niemal tyle samo użytkowników sieci (47%) twierdzi, że to znacznie skuteczniejszy sposób informowania od tradycyjnych mediów.
Gratulacje, wygrałeś! Cała prawda o loteriach online
Pokusa łatwego zdobycia pieniędzy przemawia do każdego. Być może dlatego nasze skrzynki e-mail są regularnie zapychane powiadomieniami o wysokich wygranych na loteriach.
Raport zamknięcia kadencji ustępującego Prezesa UKE
Prezes UKE przedstawia raport podsumowujący kadencję. Jednocześnie Prezes UKE wyraża wdzięczność swojemu Zespołowi oraz wszystkim osobom spoza UKE, zarówno profesjonalistom jak i klientom UKE, którzy przez 6 lat wspierali go swoją wiedzą i życzliwością oraz dopingowali do wysiłku.
UKE: Internet pre-paid w Polsce- najtańszy T-Mobile, najatrakcyjniejszy Play Online
W analizie zaprezentowano koszty ponoszone przez klienta oferty pre-paid, w przeliczeniu na jego średnie miesięczne wydatki oraz wynikającą z tego rzeczywistą cenę 1 MB usługi. Średni miesięczny koszt korzystania z usług przedpłaconych mobilnego dostępu do Internetu wynosi 27,09 zł.
Analiza cen usług mobilnego Internetu w Polsce
Usługi mobilnego dostępu do Internetu stanowią jeden z najdynamiczniej rozwijających się segmentów rynku telekomunikacyjnego, czego odzwierciedleniem jest wzrastająca liczba użytkowników usługi i jej penetracji. W drugiej połowie 2011 r. około 8,18% Polaków korzystało z mobilnego dostępu do Internetu. Poziom penetracji usługą plasuje Polskę na dziewiątym miejscu pośród państw członkowskich UE.
W czwartym kwartale 2011 r. przybyło 1,288 mln kart SIM
Według GUS na koniec 2011 r. w polskich sieciach komórkowych było ponad 50,700 mln aktywnych kart SIM. Na 100 mieszkańców przypadało 132,4 kart SIM abonentów i użytkowników (wobec 129,4 w końcu grudnia ub. roku oraz 121,5 przed rokiem).
Felieton: Wielki brat Google patrzy (video)
Od 1 marca 2012 roku Google będzie wiedział nie tylko co robimy w sieci, ale też pozna więcej szczegółów o tym kim jesteśmy, jakie są nasze upodobania oraz najczęściej wyszukiwane informacje. Do stworzenia najbardziej zgodnego z rzeczywistością portretu Internautów firma wykorzysta wyszukiwarkę Google, serwis YouTube i usługę Gmail.
Aplikacje mobilne wkrótce napędzą ruch w turystyce
Aplikacje mobilne mogą być jednym z głównych czynników rozwoju branży turystycznej w najbliższych latach – wynika z najnowszego raportu „Aplikacje mobilne w branży turystycznej” przygotowanego przez analityków Fortune Cookie, czołowej międzynarodowej agencji interaktywnej, oraz IAB Polska, Związku Pracodawców Branży Internetowej oraz zewnętrznych ekspertów.
ACTA, czyli jak to się robi w polskim internecie?
Cztery dni z ACTA w Polsce w liczbach: 11 tysięcy materiałów w sieci, po tysiąc ogólnodostępnych wpisów na Facebooku i Twitterze. Ponad tysiąc razy opublikowane hasło „Stop ACTA” kontra kilkadziesiąt informacji o… Catonymous.
Badanie Mindreader 2011: Czy jesteśmy narodem na czasie?
Aż 68,3 proc. Polaków deklaruje, że stara się być na bieżąco i nadążać za rozwojem nowych technologii. W Internecie stawiamy przede wszystkim na informację. Głównym narzędziem, z którego korzystamy online są wyszukiwarki – używa ich 82,8 proc. polskich użytkowników, a w skali świata – 81 proc. Internautów.
Coraz chętniej też używamy komórek jako radioodbiorników
Już ponad jedna trzecia (34,4 proc.) słuchaczy deklaruje, że zdarza im się słuchać radia przy pomocy telefonu komórkowego. W 2010 roku było to 32,1 proc., a w 2009 – 28,9 proc - wynika z najnowszych badań Radio Track.
FORUM TELEKOMUNIKACYJNE
Sekcje Forum
Zapisz się do Newslettera
[newsletter_signup_form id=1]