Okazuje się, że dobra reklama może być warta więcej niż sponsoring. Nie-sponsorzy często wydawali na reklamę w czasie mistrzostw więcej niż sponsorzy, tak było na przykład w branży bankowej i telefonicznej: Alior Bank oraz T-Mobile byli największymi reklamodawcami, chociaż nie odwoływali się do mistrzostw – wynika z zestawienie wydatków reklamowych przygotowanych przez Instytut Monitorowania Mediów.

Instytut Monitorowania Mediów
Sponsorzy mistrzostw i reprezentacji, którzy zdecydowali się na skorzystanie z efektu synergii i prowadzili kampanie reklamowe w trakcie trwania turnieju, to Coca-Cola, McDonald’s, KIA, Biedronka oraz Orange. Wszystkie te marki uzyskały dodatkowo pozareklamową ekspozycję medialną wielokrotnie wyższą niż inni najwięksi reklamodawcy z ich branż.
Wiele marek, które nie miały oficjalnego statusu sponsora, również chciało kojarzyć się z piłką nożną i EURO 2012, dlatego opierały swoją komunikację na nawiązaniach do piłki nożnej. Takie kampanie, oprócz piwa Tyskie, prowadził m.in. bank ING, Pepsi oraz Lidl.
Rekordowa okazała się kampania marki T-mobile, warta ponad 61 milionów złotych. Można to interpretować jako próbę skompensowania popularności medialnej, którą konkurenci – bank Pekao SA oraz Orange – zyskali dzięki sponsoringowi EURO 2012. Pozostaje jednak pytanie, co jest bardziej korzystne dla wizerunku marki: reklamy, czy artykuły przywołujące ją w kontekście mistrzostw piłki nożnej.
źródło: Instytut Monitorowania Mediów
Kan
Cóż to jest… 1525 mln sprawdzeń konta i już się zwróci a przy 7 mln użytkowników wystarczy, aby każdy sprawdził konto 217 razy.. myślę, że pól roku bandyckiej polityki zdzierania za nic i już maja gratisowa reklamę 🙂
Konkurencja (Orange, Plus i Play) powinna emitować reklamy o następującej treści – „U nas za sprawdzenie konta nie zapłacisz ani grosza”.
A się przyczepili tego sprawdzenia konta… zawsze można za darmo przy użyciu aplikacji Heyah konto lub T-Mobile Konto, lub przez i-taktak.pl, dostałem parę dni temu że mają zamiar wycofać potwierdzenie logowania za pomocą BOA kodu żeby było łatwiej.
Tylko że tak jest prościej i szybciej, wbijasz na klawiaturze i już wiesz, a nie wszyscy mają/chcą mieć dostęp do intertenu w komórce
Draństwo się tępi. Nie wiedziałeś o tym? W każdym PR sobie zrobili (nie)zły.
Wbij sobie do głowy, że nie każdy będzie zmieniać telefon na smartfona i kupować pakiet internetowy!!! Widać kolejny płatny klakier!!!
Ja bym skomentowała to tak, że za gapowe się po prostu płaci. Nie masz smartfona to tracisz. Robicie szum o nic 4gr, to nie jest góra złota, a codziennie i tak się tego nie sprawdza. Co do kampanii reklamowej, to z rozmachem jak zwykle, chociaż szczerze powiedziawszy nie widziałam za bardzo patrona ekstraklasy podczas komercji na Euro.