Goclever Quantum 600 zarządzany jest przez preinstalowany Android 4.4 KitKat, w niemal czystej postaci. Zastosowany system jest szybki, wydajny, a przy tym łatwy i intuicyjny w użyciu. Sprawdza się zarówno do pracy, jak i zabawy.


Wielu klientów powinna zadowolić optymalizacja zarządzania energią (dłuższy czas pracy na baterii), a także takie funkcje jak: Bluetooth Smart (mniejsze zużycie energii przy zachowaniu podobnego zasięgu łączności), odświeżona Google Cloud Print. Nie ma tu żadnej nakładki producenta, ale jest kilka drobnych usprawnień, które tylko dodają to, czego brakowało w „batoniku” prosto od Google – na przykład aplikacja nawigacyjna Mireo, gry Goclever, menadżer plików czy rozbudowany ekran blokady.


Jeśli mowa o multimediach, to wydajność niezbędną do ich pełnego wykorzystania (gry, filmy, Internet, aplikacje biurowe) zapewnia czterordzeniowy procesor Cortex A7 (BROADCOM) taktowany zegarem 1,2 GHz oraz układ graficzny tego samego producenta (wspierane przez 1GB pamięci DDR2 RAM). Testowany przez mnie Quantum 600 producent wyposażył w 4 GB pamięci wewnętrznej, co w praktyce oznacza ok. 1,6 GB dostępne dla użytkownika w pamięci telefonu. Nie jest to zbyt dużo, na dziś wręcz tragicznie mało, ale można dołożyć kartę pamięci microSD do 32 GB.


Smartfon działa płynnie i nie ma problemów z obsługą nawet bardziej zaawansowanych aplikacji i gier. Chociaż przy odrobinie wysiłku można wywołać delikatne przycięcia – np. w trakcie zabawy z „ciężkimi” grami.


W benchmarku AnTutuTu zdobywa około 14680 punktów (dobry), co przekłada się na stabilne i płynne działanie, podczas korzystania z aplikacji, grania w gry czy surfowania po internecie. Niestety będziemy musieli pogodzić się ze wzrostem temperatury smartfona podczas grania.