Badania na temat aplikacji mobilnych używanych przez internautów uprawiających sport przeprowadzone przez Interaktywny Instytut Badań Rynkowych wskazują, że aplikacje mobilne są jak trener personalny – potrzebne do monitorowania przebytych tras i usystematyzowania ćwiczeń.


Podczas ćwiczeń 7% internautów aktywnych fizycznie używa różnych aplikacji mobilnych do mierzenia swoich osiągnięć. Najbardziej znanymi aplikacjami są Endomondo, Nike+ Running oraz Moje Trasy. Zdecydowanie preferowane są wersje bezpłatne.

Coraz bardziej popularne stają się aplikacje mobilne, mierzące wyniki naszych ćwiczeń. Słyszało o nich ponad 50% internautów aktywnych fizycznie. Z aplikacji tych korzysta natomiast 7% deklarujących uprawianie sportu.

Na ścisłym podium wśród aplikacji pomiarowych rozpoznawalnych przez respondentów znajdują się Endomondo (24%), Nike+ Running (23%) oraz Moje Trasy (19%). Kolejne miejsce zajmuje Sports Tracker (13%).

W przypadku korzystania zdecydowaną przewagę nad resztą mają wcześniej wymienione Endomondo (21%) oraz Nike+Running (17%). Użytkownicy zdecydowanie wolą instalować bezpłatne wersje (83%) przede wszystkim, żeby nie generować dodatkowych kosztów ćwiczeń.

Wśród najważniejszych powodów używania aplikacji prawie 50% internautów aktywnych fizycznie wymieniło chęć monitorowania i zapisu przebytej trasy. Około 30% odczuwa potrzebę usystematyzowania ćwiczeń. Dla niemal ¼ respondentów istotna jest możliwość sprawdzania ilości spalonych kalorii oraz poprawianie swoich wyników.

O badaniu:

Badanie przeprowadzono w dniach 24-26.09.2013 (w ramach GO96 – Omnibus online) techniką CAWI (Computer Assissted Web Interviewing) metodą Real Time Sampling (emisja ankiet na stronach internetowych). W badaniu wzięło udział ogółem N=1000 polskich internautów w wieku 15 i więcej lat.

źródło: Interaktywny Instytut Badań Rynkowych

Kan