Nowe, supernowoczesne biuro Antenna Software w Krakowie ma służyć jako europejskie centrum badań i rozwoju, obsługi klienta i dostawy oprogramowania – Antenna rozszerza działalność w Europie.

Jestem bardzo zadowolony, że mogę być tu, w Krakowie, w ten szczególny dzień. Nasz krakowski zespół Antenna Software włożył bardzo wiele pracy w stworzenie nowoczesnego centrum technologicznego, które uczestniczy w rozwoju platformy AMP, a także obsługuje od strony technicznej klientów firmy na całym świecie. Jestem dumny z osiągnięć tego zespołu i przekonany, że walnie przyczyni się on do dalszych sukcesów Antenna Software na globalnym rynku.” – mówi Jim Hemmer, Prezes i CEO, Antenna Software.

Jim Hemmer CEO Antenna
Jim Hemmer CEO Antenna

Specjalnie dla Czytelników Telix o planach Antenny Software w Polsce mówi jej prezes – Jim Hemmer.

Telix.pl: 1) Dlaczego w ogóle warto się zainteresować firmą Antenna Software?

James Hemmer:
Antenna jest największym niezależnym dostawcą mobilnych rozwiązań na świecie. Wierzymy, że rozwiązania mobilne oznaczają przełomową zmianę dla biznesu. Jak jednak firmy mogą wykorzystać te rozwiązania w najbardziej optymalny dla siebie sposób?

Na rynku trwa obecnie wojna producentów urządzeń mobilnych, dotarcie do różnych odbiorców wymaga wykorzystania wielu urządzeń, działających na różnych platformach, rynek dostawców zmienia się dosłownie każdego dnia. Jednocześnie marketerzy i stratedzy w przedsiębiorstwach cały czas dążą do innowacji i skupiają się na użytkowniku, co jest oczywiście niezwykle ważne. Jednak ich działania sprawiają, że dyrektorzy działów informatycznych muszą samotnie zmagać się z takimi wyzwaniami, jak bezpieczeństwo, kompatybilność rozwiązań, HTML5 vs aplikacje natywne…, a wszystkie te kwestie są bardzo skomplikowane.

I właśnie w tym miejscu pojawia się Antenna: staramy się pomóc naszym klientom i partnerom wykorzystać ogromną szansę, jaką niosą ze sobą rozwiązania mobilne, a przy tym pomagamy przezwyciężyć wszystkie wyzwania techniczne i administracyjne.

Rozwiązanie Antenny – Antenna Mobility Platform (AMP) – pozwala firmom tworzyć aplikacje i mobilne treści internetowe na urządzenia działające na różnych systemach operacyjnych, a także umożliwia centralnie wdrażanie, zarządzanie i zabezpieczanie tych aplikacji i treści na wszystkich urządzeniach. Ponadto AMP zapewnia integrację z różnymi systemami już wykorzystywanymi w firmie – takich producentów, jak np SAP, Oracle czy IBM, oraz z systemami do zarządzania bezprzewodowymi transakcjami i komunikacją.

Przy pomocy Antenna Mobillity Platform można tworzyć całe spektrum rozwiązań mobilnych – od zaawansowanych aplikacji, które zwiększają efektywność pracowników, aż po zoptymalizowane do działania w urządzeniach mobilnych strony internetowe, które ułatwiają użytkownikom interakcje z ich ulubionymi markami.

Antenna Mobilty Platfom (AMP) to najlepsze w swojej klasie rozwiązanie na rynku, co potwierdzają liczne nagrody i wyróżnienia. AMP działa w modelu SaaS, umożliwiając firmom korzystanie z różnych usług mobilnych, które zapewniają bezpieczeństwo, analizę wydajności i możliwość zarządzania aplikacjami i stronami internetowymi.

Telix.pl: 2) Ilu pracowników Antenna zatrudnia swoim centrum technologicznym w Krakowie i ilu planuje zatrudnić w ciągu najbliższych miesięcy/ lat?

James Hemmer:
Niedawno w naszym krakowskim centrum technologicznym zatrudniliśmy setnego pracownika. Nowe biuro daje nam możliwość wzrostu zatrudnienia do 150 pracowników w ciągu najbliższych miesięcy, wraz ze wzrostem zapotrzebowania na nasze usługi na świecie.

Telix.pl: 3) „Przeprowadzka w chmury” to jeden najnowszych trendów na rynku IT, podobnie jak i bankowość mobilna. Jak Pana zdaniem będzie rozwijał się rynek bankowych aplikacji mobilnych opartych na chmurze w Polsce i na świecie? Dodatkowe pytanie dotyczy bezpieczeństwa aplikacji mobilnych pracujących w chmurze.

James Hemmer:
Mobilność i sieci społecznościowe, dwa megatrendy na współczesnym rynku IT, stają się coraz bardziej istotnymi elementami w prowadzonych przez instytucjach finansowych działaniach w zakresie pozyskiwania, prowadzenia dialogu i budowania lojalności klientów. Nic więc dziwnego, że banki chcą wykorzystać te trendy i inwestują we wdrażanie mobilnych aplikacji i treści internetowych, aby w ten sposób wyróżnić się od swojej konkurencji i zdobyć nad nią przewagę.

Jak na razie jednak w bankach przeważają rozwiązania, które są uproszczoną wersją wcześniej stworzonych rozwiązań w zakresie e-commerce, zaadaptowanych na urządzenia mobilne. Nowoczesne rozwiązania oferują znacznie więcej możliwości, takich jak np. – sprawdzanie czy transakcja kartą kredytową jest zgodna z aktualnym miejscem pobytu jej właściciela, dostarczanie użytkownikowi treści w oparciu o to, gdzie i kiedy jest (wiadomości tekstowe lub kody kreskowe 2D i 3D), płatności mobilne, czy składanie zdalnych depozytów bankowych za pomocą zdjęcia czeku. To wszystko przykłady funkcji, które mogą w znaczący sposób przekształcić dotychczasowy sposób korzystania z usług finansowych.

Integracja kanałów społecznościowych w aplikacjach mobilnych to kolejny pomysł, dzięki któremu banki mogą bardziej zaangażować klientów, oferując im np. doradztwo finansowe, porady dot. zarządzania ich domowym budżetem, oferty promocyjne itp., co w szczególności może zainteresować młodszych klientów.

W Antenna Software doskonale rozumiemy, że bezpieczeństwo jest najważniejszym wymogiem stawianym przez instytucje finansowe wszystkim rozwiązaniom w zakresie IT. Dlatego też nasi klienci z sektora usług finansowych mogą wdrażać nasze mobilne aplikacje i strony internetowe w modelu hostowanym lub też uruchamiać je na własnych serwerach.
W obu przypadkach spełniają one najbardziej rygorystyczne normy w zakresie bezpieczeństwa. Platforma AMP i nasze mobilne usługi z chmury zapewniają pełne bezpieczeństwo, łatwość zarządzania, optymalizację sieci, integrację i skalowalność, tak aby obsłużyć miliony transakcji rocznie.

Telix.pl:
4) Praktycznie wszystkie polskie banki mają rozwiązania umożliwiające korzystanie z rachunków przez smartfony, ale Polacy nie do końca są zainteresowani korzystaniem z nich (ostatnie badanie konsumentów Instytutu „Homo Homini” wskazuje, że obecnie tylko 3,5% badanych klientów banków korzysta z tej formy dostępu do swojego konta bankowego. Stanowi to więc grupę około 850 tys. konsumentów). Ta wąska grupa użytkowników m-bankingu to bardzo atrakcyjna z punktu widzenia banku grupa, gdyż są to najczęściej ludzie młodzi, wykształceni i dobrze zarabiający. Dla większości badanych podstawową zaletą bankowości mobilnej jest jej dostępność z dowolnego miejsca. W jaki sposób rozwiązania Antenny mogłyby to zainteresowanie korzystaniem z bankowości mobilnej zwiększyć?

James Hemmer:
Firmy z sektora usług finansowych są jedną z najbardziej aktywnych, jeśli nie najbardziej aktywną, grupą spośród naszych klientów. Do tej pory wdrożyliśmy zaawansowane i nowatorskie rozwiązania mobilne dla takich światowych instytucji finansowych, jak m.in. ING Direct, Garanti Bank, Royal Bank of Scotland i wiele innych. Większość z wdrożonych przez nas aplikacji i stron internetowych skupia się na 3 konkretnych obszarach: bankowości detalicznej, pośrednictwie i badaniach.

Wielu z naszych klientów, którzy już mają rozwiązania w obszarze m-bankingu, oferujące bardzo prostą funkcjonalność, chce je rozwijać i wdrażać aplikacje i strony internetowe, które zapewnią im klientom znacznie bogatszą funkcjonalność. Nasi klienci chcą rozwiązań działających na różnych platformach mobilnych, które zapewniają najlepszą jakość, tak aby móc odróżnić swoją ofertę i zdobyć przewagę nad konkurencją. Klienci oczekują również szybkiego wdrożenia tych rozwiązań, co nie powinno się wiązać z jakimkolwiek ryzykiem w zakresie bezpieczeństwa i wydajności. Rozwiązania Antenny te wymagania w pełni spełniają. Wierzymy, że jest tylko kwestią czasu, kiedy polski rynek usług finansowych również zacznie się interesować zaawansowanymi aplikacjami i treściami mobilnymi.

Telix.pl:
5) Szereg banków w Polsce przedstawiło aplikacje na dane platformy, telefony komórkowe jednak, żaden z nich poza Internetem, małą liczbą portali nie przedstawił reklamy prezentującej usługę. Czy Antenna Software planuje tu prowadzić kampanie reklamowe swoich mobilnych produktów oraz czy planuje tu szukać jakichś partnerów handlowych? W jaki sposób?

James Hemmer:
Antenna już od jakiegoś czasu promuje własne rozwiązania w całej Europie za pośrednictwem organizacji partnerskich, kontaktów z prasą i wydarzeń specjalnych. Chętnie nawiążemy też współpracę z potencjalnych partnerami z Polski, którzy specjalizują się we wdrażaniu rozwiązań mobilnych dla przedsiębiorstw.

Telix.pl:
6) Czy Antenna Software planuje rozwój działu handlowego w Polsce, czy też nadal zamierza zarządzać sprzedażą na naszym rynku z Londynu?

James Hemmer:
Planujemy nadal zarządzać sprzedażą w regionie EMEA z naszego biura w Guildford w Wielkiej Brytanii.

Telix.pl: 7) Czy Antenna Software ma jakichś klientów na polskim rynku? Jakich?

James Hemmer:
Nie mamy obecnie żadnych klientów w Polsce, ale zaczynamy pracować nad kilkoma ciekawymi projektami, o których mam nadzieję, że będziemy mogli powiedzieć więcej o przyszłości.

Telix.pl: 8) Jak Antenna Software widzi budowanie współpracy między sektorem finansowym i telekomunikacyjnym dla rozwoju aplikacji mobilnych opartych na chmurze ?

James Hemmer:
Bardzo pozytywnie oceniamy dotychczasową współpracę między operatorami telekomunikacyjnymi oraz instytucjami usług finansowych w celu dalszego rozwoju bankowości mobilnej. Jesteśmy członkami globalnego stowarzyszenia Mobey Forum, które skupia firmy technologiczne, operatorów telefonii komórkowej i instytucje finansowe. Działamy na tym forum bardzo aktywnie, o czym świadczy chociażby fakt, że mamy zaplanowaną prelekcję na kolejnym wydarzeniu organizowanym przez Mobey Forum w Nowym Jorku, 28-29 września 2011.

Telix.pl: 9) Czy Centrum Technologiczne Antenny w Krakowie będzie zajmowało się nadal rozwojem tylko produktów z linii Volantis, czy też także produktów Antenny.

James Hemmer:
Centrum technologiczne w Krakowie będzie nadal rozwijać, a także dostarczać usługę wsparcia technicznego naszych produktów – AMP Mobile Web i AMP Storefront. Centrum zapewni również obsługę klienta dla aplikacji natywnych i hybrydowych.

Dziękujemy

Kan