UPC bez wiedzy klientów ograniczył prędkość WiFi w ich domowych routerach. Proceder może dotyczyć nawet kilkuset tysięcy abonentów. Artykuł w „Dzienniku Gazecie Prawnej”, w którym klient skarży się, że tym którzy wykupili łącze o prędkości maksymalnej 60 Mb/s i korzystają z wypożyczonych od UPC routerów, operator po cichu ogranicza prędkość do… 3 Mb/s, zawiera nieprawdziwe stwierdzenia, odpowiada Operator kablowy.

Rzeczywistość jest inna: nie wpływamy w żaden sposób na zmniejszenie prędkości WiFi – odpowiada Michał Fura, rzecznik UPC Polska.

Natomiast ostatnio – po to, by zwiększyć bezpieczeństwo klientów – wgraliśmy nową wersję oprogramowania i na modelu TC7200 zaobserwowaliśmy jednostkowe przypadki, w których najnowsza wersja oprogramowania niewystarczająco współpracuje z kilkoma modelami kart sieci WiFi. I to może skutkować obniżoną prędkością na WiFi przyznaje Michał Fura.

Wraz z producentem routerów firma pracuje już nad rozwiązaniem problemu.

Gdy tylko to zauważyliśmy, powiadomiliśmy producenta routerów, a ten już pracuje nad rozwiązaniem. Jesteśmy w stałym kontakcie z producentem i jak tylko otrzymamy od niego dokładniejsze informacje natychmiast się nimi podzielimy. Warto też dodać, że nasze łącze jest stabilne – jeśli klient wykupił u nas np. Internet o szybkości do 60 Mb/s, to taką usługę stacjonarną otrzymuje – dodaje Rzecznik UPC Polska.

W tym miejscu warto przypomnieć, że Umowy z operatorami praktycznie nie pozwalają na reklamowanie prędkości łącza. Zawsze znajduje się w nich zapis o prędkości „do X Mb/s, ale telekom nie gwarantuje, że taka będzie rzeczywista jego prędkość. UKE nie odnotowało natomiast zwiększonej ilości skarg abonentów UPC.

źródło: UPC Polska

Kan