UPC bez wiedzy klientów ograniczył prędkość WiFi w ich domowych routerach. Proceder może dotyczyć nawet kilkuset tysięcy abonentów. Artykuł w „Dzienniku Gazecie Prawnej”, w którym klient skarży się, że tym którzy wykupili łącze o prędkości maksymalnej 60 Mb/s i korzystają z wypożyczonych od UPC routerów, operator po cichu ogranicza prędkość do… 3 Mb/s, zawiera nieprawdziwe stwierdzenia, odpowiada Operator kablowy.
– Rzeczywistość jest inna: nie wpływamy w żaden sposób na zmniejszenie prędkości WiFi – odpowiada Michał Fura, rzecznik UPC Polska.
– Natomiast ostatnio – po to, by zwiększyć bezpieczeństwo klientów – wgraliśmy nową wersję oprogramowania i na modelu TC7200 zaobserwowaliśmy jednostkowe przypadki, w których najnowsza wersja oprogramowania niewystarczająco współpracuje z kilkoma modelami kart sieci WiFi. I to może skutkować obniżoną prędkością na WiFi przyznaje Michał Fura.
Wraz z producentem routerów firma pracuje już nad rozwiązaniem problemu.
– Gdy tylko to zauważyliśmy, powiadomiliśmy producenta routerów, a ten już pracuje nad rozwiązaniem. Jesteśmy w stałym kontakcie z producentem i jak tylko otrzymamy od niego dokładniejsze informacje natychmiast się nimi podzielimy. Warto też dodać, że nasze łącze jest stabilne – jeśli klient wykupił u nas np. Internet o szybkości do 60 Mb/s, to taką usługę stacjonarną otrzymuje – dodaje Rzecznik UPC Polska.
W tym miejscu warto przypomnieć, że Umowy z operatorami praktycznie nie pozwalają na reklamowanie prędkości łącza. Zawsze znajduje się w nich zapis o prędkości „do X Mb/s, ale telekom nie gwarantuje, że taka będzie rzeczywista jego prędkość. UKE nie odnotowało natomiast zwiększonej ilości skarg abonentów UPC.
źródło: UPC Polska
Kan
Wpis jakby trochę skopiowany z niebezpiecznik.pl … Faktycznie problem dotyczy tylko niektórych modeli kart sieciowych, w dodatku trwają prace nad naprawą błędu.
Ponadto jak niby operator miałby gwarantować prędkość po wifi? Jest tak wiele zmiennych wpływających na prędkość połączenia WiFi, w tym niedostosowany lub niskiej jakości sprzęt klienta, że niemożliwe jest zagwarantowanie określonej prędkości.
Jako klient UPC, mając dobry router i dobrą kartę wifi nie narzekam – transfer ~58Mb/s przy usłudze 60Mb/s. Na kablu jest 59-60Mb/s.
Może zatem warto mniej sensacyjnie i oskarżycielsko pisać o pewnych sprawach … No chyba, że liczy się dla Was tylko klikalność w sensacyjne tytuły …
mialbys racje, gdyby nie to, ze tu piszą o transferze az 20x mniejszym od umownego, a nie kilka czy kilkanaście Mb/s mniej.
Możesz osiągać nawet tylko 1% parametrów łącza i zgodnie z regulaminami świadczenia usług większości operatorów w taryfach dla domu będzie to poprawne. Tak jak Neostrada Fiber „do 80Mb/s” – czyli tak naprawdę 20< x <= 80 - gdzie "x" to przepustowość Twojego łącza.
to jest prawda mam od 4 czerwca problemy z wi fi nie możma się dodzwonic do biura obsługi przekroczony czas oczekiwania
Od dwóch dni walcze ze sterownikami w komputerze… po kablu wynik 244mbps… po wi-fi… 3-4… chcialem reklamowac laprota, staralem sie rozwiazac problem z pomoca techniczna msi… teraz wiem ze mam poprostu cholerne upc i jestem przywiazany do kabla…
„Masz internet z UPC? Upc!…” – może publikacja takiej 'reklamy’ zdyscyplinuje migiem dziadów?
mam ten sam problem , mam łącze 30MB i po wifi śmigało wcześnie ok dochodziło do 28MB a teraz jest 3MB ,
Mam problem zapisałem kontat na karcie i nie moge zadzwonić do niego jak to zrobić pomocy
Operator zaprzecza? Są kraje, gdzie zachętą i probierzem prawdomówności jest pogrzebacz rozgrzany do czerwoności 😳 a czasem białości 😮 ;(
mikko1 powiadasz że wiele zmiennych. Karta od routera w jednym pomieszczeniu bez żadnego konfliktu, odległość 3, 4 metry.
Na kablu 240 Mb, na wifi 3? To jest żart.
to jest chłodnia kominowa a nie komin. Ehh dzieci TVN i reformy edukacji w wyniku której powstały gimnazja. Żal mi was.