W branży reklamowej panuje przeświadczenie, że wakacje są martwym okresem dla mobilnych kampanii internetowych – użytkownicy mniej czasu poświęcają na przeglądanie stron WWW, a efektywność kampanii spada. Badanie Mobience pokazuje jednak, że wielu marketerów może być w błędzie.

Jak wakacje wpłynęły na korzystanie z mobilnego Internetu?

Użytkownicy urządzeń mobilnych spędzają dziennie od kilku do kilkunastu minut na korzystaniu z różnych aplikacji. W lipcu bieżącego roku zaobserwowano dłuższy czas tej aktywności w stosunku do poprzednich miesięcy. Dobrym przykładem jest YouTube: średni dzienny czas korzystania z aplikacji w maju wyniósł 9 minut i 7 sekund, natomiast w lipcu 11 minut i 2 sekundy (dane: Mobience).


Podobna tendencja widoczna jest w charakterystyce korzystania z mobilnych wersji stron internetowych. W lipcu średni dzienny czas przeglądania [stron www na urządzeniach mobilnych] to ponad 19 i pół minuty. Użytkownicy wykorzystując większą ilość wolnego czasu, chętniej nadrabiają zaległości.

W co się klikało w wakacje?

W okresie od maja do końca lipca zasięg najpopularniejszych aplikacji był stały, w przeciwieństwie do stron mobilnych. Najczęściej odwiedzanymi witrynami w lipcu były: Google.pl (zasięg 77%), Facebook.com (61%), Onet.pl (50%) i Allegro.pl (41%).


Potencjał do wykorzystania

Badanie Mobience obala popularny mit, pokazując że Internet nie zna pojęcia wakacji. Mniejsza aktywność w branży reklamowej, połączona ze wzrostem czasu korzystania z telefonu tworzy wiele możliwości. Pozostaje tylko czekać, aż ktoś je odpowiednio wykorzysta.


Dane pochodzą z aplikacji badawczej Mobience, udostępnionej przez agencję Spicy Mobile. aplikacja służy lepszemu poznaniu zasad kierującymi środowiskiem urządzeń mobilnych. Użytkownicy bezpłatnie instalując różne aplikacje na swoim telefonie/tablecie, dołączyli do panelu badawczego, mając tym samym realny wpływ na rozwój Internetu.

źródło: Spicy Mobile

Kan