Firma badawcza IRCenter opublikowała raport z badania użytkowników mobilnych aplikacji zdrowotnych i sportowych. Wyniki pokazują, że co trzeci internauta w Polsce korzysta z tego typu rozwiązań. Najpopularniejszą aplikacją wśród polskich internautów jest Endomondo, z której w tej chwili korzysta 48% użytkowników takich programów.


Wśród przebadanych przez nas aplikacji brakuje silnej konkurencji i kategoria ta ma spory potencjał do rozwoju – aż 15% respondentów deklaruje zamiar skorzystania z tego typu aplikacji w przyszłości, a 12% nie posiada jeszcze żadnej wiedzy na temat tej kategorii” – zauważa Marcin Krzosek, Dyrektor Zarządzający IRCenter. Dodaje także, że „chcąc skutecznie wypromować konkurencyjne aplikacje należy skoncentrować się na kanałach i źródłach informacji, którym ufa grupa docelowa.”


Źródło: IRCenter. Badanie mobilnych aplikacji zdrowotnych i sportowych mediów wśród internautów, marzec 2015, reprezentatywna próba n=801 aktywnych internautów uczestników panelu badawczego www.RzetelneBadania.pl

Badanie IRCenter wykazało, że użytkownicy mobilnych aplikacji sportowych i zdrowotnych wyróżniają się charakterystycznym profilem demograficznym jak i sposobem korzystania z internetu. Są to często młodzi rodzice, mieszkający w dużych ośrodkach miejskich. Ich aktywność w internecie i mediach społecznościowych można scharakteryzować określeniami: świadomi i praktyczni. Są zdecydowanie bardziej aktywni w blogosferze i na portalu Twitter. W sieci chętnie korzystają ze sklepów internetowych i zdecydowanie częściej niż przeciętni internauci poszukują w niej informacji o produktach i usługach turystycznych.

Uwagę zwraca również ponad przeciętne zaufanie użytkowników aplikacji zdrowotnych i sportowych do praktycznie wszystkich źródeł reklamy, poza rekomendacjami społecznymi. Pomimo iż polecenia znajomych wciąż działają na nich najmocniej, wykazują oni zwiększony stopień zaufania do marek i produktów, które są w odpowiedni sposób ulokowane w programach telewizyjnych oraz reklamy prasowej. Z kolei spośród źródeł internetowych, zdecydowanie przedkładają oni informacje pozyskane na oficjalnych kanałach (np. strona www) nad te, które pojawiają się w dyskusjach na forach internetowych.

Badanie wykazało także różnice w obrębie płci respondentów. Okazuje się, że kobiety częściej sięgają po aplikacje zdrowotne i sportowe za namową członków rodziny lub znajomych (60%), mężczyzn natomiast w większej mierze przekonuje komunikacja reklamowa (63%).


*Dane pochodzą z opublikowanego w marcu 2015 badania mobilnych aplikacji sportowych i zdrowotnych zrealizowanego przez IRCenter metodą CAWI wśród 801 uczestników panelu badawczego www.RzetelneBadania.pl.

źródło: IRCenter

Kan