Wakacyjne miesiące to trudny okres dla reklamodawców. Badania potwierdzają, że liczba godzin, jakie spędzamy w tym czasie przed telewizorem, znacznie spada: w lecie oglądamy telewizję nawet o 12 godzin krócej (tygodniowo). Rosnąca popularność urządzeń mobilnych, zwłaszcza smartfonów, otwiera przed reklamodawcami zupełnie nowe możliwości. To właśnie smartfon staje się najważniejszym wakacyjnym ekranem, z którego korzystamy znacznie częściej, niż z telewizora lub notebooka.

Jako najbardziej spersonalizowane i najbliższe nam urządzenia, telefony komórkowe pozwalają pozostawać w kontakcie bez względu na to, gdzie się znajdujemy. Używamy ich, aby móc komunikować się z przyjaciółmi, dzielić się z nimi doświadczeniami i wydarzeniami. Dzięki nim dla wielu z nas głównym kanałem, za pomocą którego dzielimy się informacjami z najbliższymi, jest Facebook.

Jak pokazują badania ok. 4,1 mln osób codziennie loguje się do Facebooka za pomocą telefonu komórkowego. Podczas wakacyjnych wyjazdów smartfon lub tablet to często jedyne urządzenia, które zapewniają nam dostęp do internetu i za pomocą których logujemy się do Facebooka. Lato to pora roku, kiedy więcej osób spotkamy na plaży niż przed ekranami telewizorów i komputerów. Za pomocą odpowiednich działań na Facebooku możemy dotrzeć do nich na plaży. To właśnie proponowane przez Facebooka działania reach on the beach.


Hiszpańska sieć Privalia dociera do interesujących się modą młodych ludzi tam, gdzie spędzają lato. „Latem nasze obroty zwykle spadały, ale teraz, dzięki komórkom, utrzymujemy kontakt z klientami. Mogą pojechać nad morze, w góry czy nad jezioro, a my będziemy tam z nimi. Nie wyobrażam sobie funkcjonowania naszej firmy bez telefonów komórkowych, a Facebook jest doskonale przygotowany do nadążania za tą gigantyczną zmianą. Nie ma na świecie innego serwisu posiadającego tak dużą bazę odbiorców korzystających z telefonów komórkowych” – mówi Ferran Guell, dyrektor działu marketingu, Privalia. Skuteczność działań firmy potwierdzają wyniki – 60% ruchu w witrynie oraz 45% sprzedaży jest generowanych przez użytkowników korzystających ze smartfonów.

Podobnym przykładem jest letnia odsłona reklam kultowej w Wielkiej Brytanii marki Lipton Ice Tea, w formie filmu skierowanego do fanów w wieku 18-25 lat. Kampania w wakacyjnym okresie dotarła do 6,9 mln odbiorców. „Latem Facebook jest naszym najważniejszym kanałem przekazu. Inaczej trudno by nam było dotrzeć do tylu naszych klientów, co zwykle. Dzięki dużemu zaangażowaniu użytkowników komórek i możliwości kierowania reklam do kluczowych dla marki odbiorców, Facebook jest o tej porze roku o lata świetlne przed konkurencją” – mówi Aman Matharu, menedżer ds. marketingu cyfrowego, PepsiCo.


Powyższe przykłady pokazują skuteczność Facebooka, jako wakacyjnego narzędzia reklamowego. Aby nasze treści dotarły do odpowiednich odbiorców, warto skorzystać z pomocy wyspecjalizowanych firm i agencji, które w wakacyjnym czasie pomogą wybrać nam optymalne narzędzia, zwiększyć skuteczność reklam lub zastosować niestandardowe rozwiązania.

Facebook, chcąc podkreślić potencjał, jaki drzemie w wakacyjnych miesiącach, zorganizował serię spotkań z największymi polskimi agencjami interaktywnymi. W dniach 1-2 lipca w Warszawie można było spotkać Ice Cream Truck, który w ramach akcji #FBsummer częstował przechodniów pysznymi lodami, zwracając uwagę na wakacyjne sposoby reklamowania: reach on the beach.

źródło: Facebook

Kan