Koniec roku to okres wzmożonych podróży i spotkań z najbliższymi. Chcąc szybko dotrzeć na wigilijną kolację lub komfortowo wrócić z imprezy sylwestrowej, wielu z nas wybiera przejazd taksówką. Niestety szanse na połączenie z centralą są niewielkie, a przy odrobinie szczęścia i tak jesteśmy zmuszeni czekać nawet kilkadziesiąt minut na kurs. W takich sytuacjach warto skorzystać z aplikacji mobilnych.

iTaxi: Wybór z mapy
iTaxi: Wybór z mapy

Jak wynika z badań przeprowadzonych przez Interaktywny Instytut Badań Rynkowych na zlecenie iTaxi w czerwcu br., taksówkę zamawiamy najczęściej w sytuacjach późnego powrotu do domu (67%). Co więcej, aż 58% kursów odbywa się w związku z dojazdem lub powrotem ze spotkań towarzyskich czy rodzinnych. Niewątpliwie do takich okoliczności należy również Boże Narodzenie oraz sylwester. W końcu nikt nie chce pełnić roli szofera na imprezie, a samotna podróż komunikacją miejską w środku nocy nie należy do przyjemności. Wybieramy więc taksówki.

Szybko, wygodnie, bezpiecznie i ciepło. Tak może być, oczywiście pod warunkiem, że uda nam się dodzwonić do centrali, a następnie odczekamy długie minuty na mrozie i wietrze, zastanawiając się, kiedy przyjedzie nasza taksówka. W tym szczególnym okresie z pomocą wszystkim pasażerom przychodzą nowe technologie, a mianowicie aplikacje mobilne do zamawiania taksówek.

Największa z nich, iTaxi, umożliwia swoim klientom nie tylko zamówienie auta bez konieczności kontaktowania się z centralą. Daje ona również gwarancję, że kierowca nie wykorzysta sytuacji, żeby policzyć nam więcej za kurs. W przypadku ewentualnych wątpliwości mamy możliwość sprawdzenia poprawności poniesionej kwoty za przejazd. Wystarczy ściągnąć darmową aplikację iTaxi dostępną na Androidzie, Windows Phonie oraz IOS’ie, by móc wybrać taksówkę według dowolnie wybranych kryteriów: stawki za kilometr, marki samochodu czy czasu dojazdu.

O podstawieniu samochodu zostaniemy poinformowani Sms’em. Otrzymamy też bezpośredni numer do kierowcy, na wypadek, gdyby pojawiła się potrzeba, by poczekał na nas trochę dłużej. W końcu wielu z nas zna sytuację, w której próbując wyjść z przyjęcia musi najpierw pożegnać się ze wszystkimi towarzyszami zabawy.

Stefan Batory,  Prezes Zarządu iTaxi
Stefan Batory, Prezes Zarządu iTaxi

Paraliż, zwłaszcza w noc sylwestrową, nie jest wynikiem jedynie niekorzystnych warunków pogodowych, choć te rzeczywiście nie sprzyjają szybkim przejazdom – zaznacza Stefan Batory, Prezes Zarządu iTaxi. – Problemy komunikacyjne są konsekwencją przede wszystkim zwiększonego zainteresowania usługami taksówkarskimi, co powoduje obciążenia linii telefonicznych. iTaxi jest propozycją dla tych, którzy chcą podróżować bezpiecznie i wygodnie bez dzwonienia do centrali. Gwarantujemy nie tylko uczciwą cenę za kurs. W przypadku pozostawienia jakichkolwiek rzeczy, możemy bez problemu skontaktować się z kierowcą. Badania, które przeprowadziliśmy w czerwcu tego roku wraz z Interaktywnym Instytutem Badań Rynkowych, wykazały, że aż 24% pasażerom zdarzyło się zostawić w taksówce z roztargnienia swoje rzeczy: czapkę, rękawiczki, parasolkę czy nawet telefon. Takie sytuację często zdarzają się w czasie świąt i w sylwestra.”

iTaxi wyposażona w system GPS, umożliwia śledzenie trasy taksówki. Tylko mając wgląd w dane na temat zamówienia możemy mieć pewność, że kierowca wybrał optymalną drogę, by dowieźć nas do celu. Dodatkowo wirtualny taksometr wyliczy właściwą cenę kursu, dzięki wprowadzonemu przez iTaxi panelowi administracyjnemu.

iTaxi: Szczegóły taksówki
iTaxi: Szczegóły taksówki

Podstawą ewentualnych reklamacji jest rachunek/paragon, dlatego pod żadnym pozorem nie wolno wyrzucić tego dokumentu. Jeżeli po skorzystaniu z iTaxi klient będzie miał jakiekolwiek wątpliwości, co do ceny kursu, może je rozwiać kontaktując się z firmą poprzez specjalny adres mailowy. Jeśli okaże się, że zapłacił więcej niż powinien, iTaxi odda mu na przejazd taksówkami dwa razy tyle, ile wyszło na paragonie za ten kurs.

źródło: iTaxi

Kan