Krok trzeci: Wdrożenie polityki bezpieczeństwa

Rozwój mobilności w biznesie stawia działom IT ogromne wyzwanie także w aspekcie ochrony infrastruktury mobilnej. Konieczność zapewnienia stałego dostępu do informacji, wymusza utrzymanie wysokich standardów bezpieczeństwa. FAMOC zapewnia ochronę zarówno danych przepływających między serwerem a urządzeniami mobilnymi (uwierzytelnienie, autoryzacja, szyfrowanie, konfiguracja VPN), jak również tych przechowywanych na telefonie komórkowym, co ma ogromne znaczenie w razie utraty lub kradzieży urządzenia. System FAMOC zapewnia użytkownikom bezkonkurencyjny poziom zabezpieczeń dostosowany do zróżnicowanych środowisk mobilnych:

    1. Możliwość przeprowadzania planowanych i cyklicznych sesji backup’u danych zapobiegających utracie wartościowych danych przechowywanych na telefonach komórkowych
    2. Zdalne czyszczenie wewnętrznej pamięci telefonu i zewnętrznych kart pamięci (OTA) – możliwość usuwania wrażliwych danych błyskawicznie w chwili zidentyfikowania zagrożenia ma kluczowe znaczenie w przypadku utraty lub kradzieży urządzenia, wykrycia niezgodności wprowadzanego przez użytkownika hasła czy też w razie zakończenia współpracy z danym pracownikiem. W razie utraty wyłączonego telefonu, wyczyszczenie danych (wipe) ma miejsce zaraz po jego aktywacji, nawet w razie uprzedniej zmiany karty SIM. Dodatkowo, funkcja restore/transfer pozwoli w prosty sposób przywrócić z backup’u dane na nowy telefon komórkowy.
    3. Możliwość wymuszania polityki VPN oraz konfigurację WiFi wykorzystywaną przy nawiązywaniu połączenia internetowego czy logowaniu do poczty elektronicznej.
    4. Determinowanie reguł stosowania haseł łącznie z wymuszeniem regularności ich zmiany.
    5. Konfiguracja auto-lock pozwalająca automatycznie blokować telefon po zdefiniowanym czasie braku aktywności użytkownika.
    6. Szyfrowanie pamięci zewnętrznej i wewnętrznej telefonu komórkowego, zapewnia zabezpieczenie danych przed nieautoryzowanym dostępem oraz ich skopiowaniem w chwili usunięcia karty pamięci z telefonu.
    7. Wprowadzanie ograniczeń w zakresie instalacji i usuwania aplikacji określając listę dozwolonych i blokowanych programów oraz uniemożliwiając usunięcie krytycznych danych czy programów. FAMOC jest dodatkowo wzbogacony o możliwość konfiguracji programów antywirusowych chroniąc tym samym flotę mobilną przed oprogramowaniem typu malware, spyware czy wirusami.
    8. Polityki dotyczące punktów dostępowych oraz przeglądarek internetowych egzekwują wytyczne odnośnie połączeń internetowych. FAMOC pozwala też na konfigurację przeglądarek – na przykład dodawanie zakładek.
    9. W przypadku konieczności instalacji istotnych biznesowo aplikacji mobilnych, stały monitoring ich parametrów i błyskawiczną reaktywację w razie wystąpienia błędów.
    10. Ograniczanie dostępu użytkownika do wielu funkcji telefonu, co pozwala wyeliminować potencjalne luki w systemie bezpieczeństwa firmy np. blokowanie przeglądarki internetowej czy kamery na telefonie użytkownika.

Krok czwarty: Zapewnienie zdalnego wsparcia

Zdalne wsparcie jest bardzo istotnym elementem zarządzania flotą mobilną zarówno w aspekcie zapewnienia ciągłości świadczenia usług mobilnych jak również optymalizacji kosztów związanych z utrzymaniem infrastruktury mobilnej. Efektywnie funkcjonujący helpdesk usprawnia pracę działów technicznych, obniża koszty wsparcia użytkownika, przyspiesza procedury serwisowe i poprawia satysfakcję użytkowników końcowych. FAMOC daje możliwość przejęcia kontroli nad wyświetlaczem i klawiaturą telefonu komórkowego użytkownika, zdalnej modyfikacji konfiguracji oraz wsparcia w przypadku zaistniałych problemów z obsługą urządzenia. Aktywacja sesji i uzyskanie dostępu do telefonu wymaga zgody użytkownika, który obserwuje działania administratora i w każdym momencie może zakończyć połączenie. Zdalny dostęp ułatwia proces identyfikowania i usuwania błędów minimalizując tym samym koszty wsparcia technicznego oraz czas wyłączenia telefonu z bieżącego użytku.

Korzyści biznesowe zdalnego wsparcia:

  • Obniżenie kosztów wsparcia technicznego
  • Poprawa satysfakcji konsumentów
  • Przyspieszenie procesu wdrażania nowoczesnych rozwiązań
  • Skrócenie czasu przeznaczonego na rozwiązywanie problemów z telefonem
  • Możliwość usprawnienia indywidualnej opieki nad kluczowymi klientami
  • Proste i szybkie procedury serwisowe
  • Centralna konsola zdalnego dostępu do telefonu i użytkowników
  • Zdalne usuwanie problemów (OTA)
  • Skrócenie do minimum czasu wyłączenia urządzeń z bieżącego użytku

Konfiguracja auto-lock pozwalająca automatycznie blokować telefon po zdefiniowanym czasie braku aktywności użytkownika
Konfiguracja auto-lock pozwalająca automatycznie blokować telefon po zdefiniowanym czasie braku aktywności użytkownika

Krok piąty: Administrowanie kosztami

Coraz szersze zastosowanie narzędzi telekomunikacyjnych, sprawia że koszty utrzymania efektywnie działającej infrastruktury mobilnej stają się istotną kwestią w procesie zarządzania rentownością przedsiębiorstwa. Rozwiązanie FancyFon pomaga organizacjom optymalizować procesy administracyjne, osiągać przejrzystość wydatków oraz identyfikować trendy. FAMOC kontroluje koszty usług bezprzewodowych za pośrednictwem centralnej bazy danych. Poza gromadzeniem danych kosztowych, prognozowaniem i generowaniem raportów czy wykrywaniem nadużyć, rozwiązanie jest dodatkowo wyposażone w aplikację mobilną angażującą pracowników w proces zarządzania kosztami. Aplikacja umożliwia bieżącą komunikację z pracownikiem informując o obowiązującej polityce korporacyjnej.

FAMOC w procesie administrowania kosztami
FAMOC w procesie administrowania kosztami

Podsumowanie

Implementacja 5 kroków przy zarządzaniu flotą mobilną: optymalizacji jej funkcjonalności, zarządzania cyklem życia urządzeń mobilnych, wdrożenia polityki bezpieczeństwa, zapewnienia zdalnego wsparcia oraz administrowanie kosztami to klucz do sukcesu nowoczesnego przedsiębiorstwa. Wśród wymiernych korzyści biznesowych należy szczególnie podkreślić znaczną redukcję kosztów (uproszczenia procedur administracyjnych i wsparcia technicznego), wzrost efektywności (proaktywne wsparcie techniczne), wzrost satysfakcji klientów (usprawnienie interwencji w przypadku zgłaszanych problemów), zgodność z polityką organizacji (dostosowanie do standardów i polityk bezpieczeństwa) oraz elastyczność (system rozbudowywany wraz z rozwojem usług i wzrostem liczby klientów).

źrodło: FancyFon

Kan