Prezes P4, Jorgen Bang-Jensen na konferencji prasowej poświęconej wynikom spółki za rok 2011, poinformował, że rynek w ostatnich latach.

Dzięki Play, Polacy zaoszczędzili ponad 19 miliardów złotych – powiedział Jorgen Bang-Jensen.

Bezprecedensowy wzrost


PLAY, najszybciej rozwijający się operator w Europie po 5 latach istnienia na rynku prezentuje spektakularne wyniki będące efektem przemyślanych i innowacyjnych działań w zakresie produktów, strategii oraz rozwoju.

W marcu minie dokładnie 5 lat od komercyjnego startu PLAY. Wtedy to rynek podzielony był równo pomiędzy trzech graczy, a pierwsze komentarze analityków, ekspertów i konkurencji nie dawały spółce wielkich szans na utrzymanie się na rynku. Po tym czasie widać, że PLAY nie tylko zdobywa coraz większy jego udział, ale także znacząco wpływa na jego zmianę korzystną dla polskich klientów. Dzięki PLAY Polacy zaoszczędzili 19 miliardów złotych.

Na koniec 2011 roku z usług operatora korzystało 7 076 000 klientów, oznacza to ponad 37% wzrost w porównaniu z rokiem 2010. W tym 44% to klienci usług abonamentowych, a 56% usług przedpłaconych. Daje to PLAY aż 14% udziału w niezwykle konkurencyjnym polskim rynku usług telekomunikacyjnych.

PLAY jest liderem rynku mobilnego internetu w Polsce z ponad milionem klientów PLAY ONLINE. W stosunku do roku 2010 liczba użytkowników wzrosła o 42%. Odgrywa także coraz większą rolę, jako dostawca usług telekomunikacyjnych dla firm, baza 530 000 klientów biznesowych w 2011 roku stanowi wzrost o 79% w stosunku do roku poprzedniego.

Niezmiennie od 3 lat PLAY jest najchętniej wybieranym operatorem wśród klientów przenoszących numer do innej sieci z 70% udziałem w MNP, czyli 7 osób na 10 wybiera PLAY jako nowego operatora.

Przychody spółki w 2011 wzrosły o ponad 33% do poziomu 2,672 miliarda złotych. EBITDA wyniosła 873,9 milionów złotych, co oznacza wzrost o 108% w stosunku do roku 2010.

Powyższe statystyki potwierdzone są również opinią klientów. Według raportu Urzędu Komunikacji Elektronicznej, spośród wszystkich operatorów, największym zadowoleniem klientów cieszy się właśnie PLAY.

Spółka konsekwentnie i efektywnie inwestuje w rozwój infrastruktury. Sieć szybkiego mobilnego internetu HSPA+ (4G) jest dostępna dla 80% populacji naszego kraju. Od początku swojego funkcjonowania, od 2007 roku, oferuje sieć wysokiej jakości także dzięki współpracy z innymi operatorami, od listopada 2011 klienci PLAY mają możliwość korzystania z trzech różnych sieci – PLAY, PLUS i ORANGE.

Kamienie milowe Play – 49gr/min, 29gr/min, Stan Darmowy, prosty proces MNP, Play Online, All Inclusive

2011 – rok smartfonów. 65% w ogólnej sprzedaży telefonów. Pokrycie 80% populacji zasięgiem szybkiego internetu.

Play jest liderem europejskim pod względem ilości transferowanych danych: 3500 TB miesięcznie. 1/3 mobilnych użytkowników Facebooka jest klientami Play.

Zobaczcie prezentację, którą właśnie Play pokazuje w Barcelonie

źródło: Play

Kan