Orange Polska ogłasza dobre wyniki komercyjne w segmencie komórkowych usług abonamentowych oraz zadowalające wyniki finansowe za 2 kw. 2015 roku
Podsumowanie 2 kw. 2015:
- zmiana przychodów o -2,3% rok-do-roku, odzwierciedlająca mniejszy wpływ ze sprzedaży sprzętu
- wyniki komercyjne: bardzo dobre wyniki w segmencie komórkowych usług
abonamentowych, obszar usług stacjonarnych pod presją - przyrost o +6% rok-do-roku liczby mobilnych klientów abonamentowych, +170 tys.
przyłączeń netto w 2 kw. - przyrost o +29% rok-do-roku liczby klientów mobilnego dostępu do Internetu,
+102 tys. przyłączeń netto w 2 kw. - przyrost o +50% rok-do-roku liczby klientów Orange Open, korzystających z blisko2,6 mln usług, +36 tys. przyłączeń netto w 2 kw.
- liczba użytkowników sieci LTE na poziomie 1 270 tys., +370 tys. przyłączeń netto w 2 kw.
- przyrost o +6% rok-do-roku liczby klientów usług TV, +5 tys. przyłączeń netto w 2 kw.
- przyrost o +100% rok-do-roku liczby klientów VHBB, +25 tys. przyłączeń netto w 2 kw., baza klientów technologii ADSL pod presją, z utratą 52 tys. klientów netto w 2 kw.
- utrata liczby stacjonarnych łączy głosowych: -88 tys. wobec -77 tys. w 1 kw.
- marża EBITDA na poziomie 31,8% (-1,9 pp rok-do-roku1
), odzwierciedlająca wyższe koszty sprzedaży, przy korzystnym wpływie 85 mln zł oszczędności kosztowych oraz zysku ze sprzedaży aktywów (43 mln zł) - organiczne przepływy pieniężne w pierwszym półroczu w wysokości 531 mln zł, +49 mln zł rok-do-roku; cel całoroczny potwierdzony
Całkowita liczba klientów mobilnych nie uległa znaczącej zmianie. Nastąpiła jednak istotna poprawa w segmencie mobilnych usług abonamentowych, w którym działania komercyjne w połączeniu z nowymi atrakcyjnymi planami taryfowymi przyczyniły się do osiągnięcia 170 tys. przyłączeń netto w 2 kw.
Wzrost ten rozłożył się pomiędzy poszczególne grupy klientów: biznesowych, indywidualnych i
telemetrii (M2M). Baza klientów usług przedpłaconych nadal się zmniejszała, lecz wolniej niż w
poprzednim kwartale. Liczba klientów mobilnego internetu osiągnęła poziom 1,7 mln, przy prawie rekordowym wzroście o 102 tys. w 2 kw. Liczba użytkowników sieci LTE osiągnęła blisko 1,27 mln, przy czym jej przyrost był szybszy niż w 1 kw. Wskaźnik penetracji dla smartfonów w segmencie głosowych usług abonamentowych wzrósł w ujęciu rok do roku z 45% do 55%.
Dynamika zagregowanego wskaźnika ARPU nieznacznie się poprawiła względem poprzedniego
kwartału i wyniosła -4,7% rok-do-roku. Korzystny wpływ na ten wskaźnik miał wzrost ruchu
przychodzącego oraz dobre wyniki w segmencie przedpłaconym. Wskaźnik ARPU z usług mobilnego przesyłu danych zwiększył się o 20% rok-do-roku, w wyniku wzrostu ruchu na jednego klienta o ponad 100% rok-do-roku, a udział tego wskaźnika w zagregowanym ARPU wzrósł do 20% (z 16% rok wcześniej).
Kluczowe wskaźniki KPI (w tys.) |
2 kw. 2015 | 2 kw. 2014 | Zmiana |
liczba klientów Orange Open | 627 | 418 | +50,0% |
liczba klientów 3P (Internet, TV i VoIP) |
455 | 383 | +18% |
liczba klientów komórkowych | 15 587 | 15 461 | +0,8% |
post-paid | 7 897 | 7 459 | +5,9% |
pre-paid | 7 690 | 8 002 | -3,9% |
stacjonarne łącza głosowe (rynek detaliczny) |
4 347 | 4 633 | -6,2% |
stacjonarne dostępy szerokopasmowe (rynek detaliczny) |
2 159 | 2 281 | -5,3% |
mobilne dostępy szerokopasmowe | 1 700 | 1 319 | +28,9% |
liczba klientów usług TV | 761 | 720 | +5,7% |
Odnosząc się do wyników za 2 kw. 2015 roku, Bruno Duthoit, Prezes Zarządu, stwierdził:
„Intensywne działania marketingowe w 2 kw. przełożyły się na znaczącą poprawę dynamiki
działalności komercyjnej w segmencie mobilnych usług abonamentowych. Osiągnęliśmy wysoką
liczbę przyłączeń netto we wszystkich grupach klientów: biznesowych, indywidualnych i telemetrii (M2M). Jednak w obszarze usług stacjonarnych utrzymywała się duża presja na usługi głosowe i dostępu do Internetu w technologii ADSL. Przeciwdziałając tej sytuacji, w uzupełnieniu podjętych wcześniej działań, zadecydowaliśmy o obniżeniu cen Neostrady na obszarach regulowanych. W efekcie, w całej Polsce obowiązują obecnie jednolite stawki na wszystkie dostępne prędkości tej usługi. Ponadto, w celu dodatkowego wsparcia oferty konwergentnej, po raz pierwszy wprowadziliśmy dedykowane plany mobilne dostępne tylko dla użytkowników usług stacjonarnych.
Z uwagi na utrzymującą się dużą konkurencyjność rynku nasze plany na drugie półrocze obejmują kontynuację aktywnych działań marketingowych, w obszarze mobilnym i stacjonarnym.
Zgodnie z naszymi założeniami, znacznie przyspieszy realizacja projektu budowy sieci światłowodowej. Potwierdzamy ogłoszone w lutym cele w zakresie liczby gospodarstw domowych w zasięgu tej sieci oraz wysokości nakładów inwestycyjnych. Jesteśmy przekonani, że długofalowo przełoży się to na znaczne zwiększenie przewagi konkurencyjnej Orange Polska.”
Orange Polska wyniki finansowe za 2 kw. 2015 rok: Tutaj
źródło: Orange
Kan
Zostaw komentarz