Chociaż wiele się mówi o tym, że po rynkowym debiucie sprzedaż raport Strategy Analytics wskazuje, że Apple jest obecnie zdecydowanym liderem rynku smartwatchy.

Apple Watch
Apple Watch

Spokojnie można stwierdzić, że wejście Apple na rynek inteligentnych zegarków wywróciło całą tą kategorię do góry nogami. Dzięki premierze Apple Watcha, w ciągu roku rynek ten urósł aż o 457 %. Wypowiedż Tima Cooka, że smartwatch Apple w ciągu pierwszego kwartału sprzedał się lepiej niż pierwszy iPad w chwili debiutu, pozwala nam określić liczbę sprzedanych Apple Watchów na ok. 4 mln (w przypadku pierwszego iPada były to ponad 3 mln). W ten sposób Strategy Analytics oszacowało, że gigant z Cupertino zgarnął w ten sposób 75,5 % całego rynku smartwatchy.


Przez pojawienie się Apple Watcha, tylko 7,5 % smartwatchy sprzedanych w II kwartale 2015 roku należało do Samsunga. W ciągu roku sprzedaż zegarków koreańskiego producenta spadła z 700 tys. w II kwartale 2014 roku do 400 tys. rok póżniej. Pozostali gracze byli odpowiedzialni za pozostałe 17 % rynku, odnotowując wzrost odpowiednio z 300 tys. do 900 tys. sprzedanych urządzeń. Tak czy inaczej, wniosek jest jeden – rynek smartwatchy należy obecnie do Apple.

Źródło: Strategy Analytics, Macnn

Sewix