Według szacunków Orange Polska, na koniec 2014 r. działało około dwudziestu operatorów wirtualnych posiadających w sumie ok. 1% rynku telefonii komórkowej.

Operatorzy MVNO zadebiutowali w 2007 r. a ich głównym narzędziem konkurencyjnym była niska cena usług. rynek operatorów wirtualnych ewoluuje w kierunku większej obecności marek międzynarodowych nastawionych na obsługę sprawdzonych na innych rynkach grup klientów (np. podróżujących biznesmenów), jak również podkreślania cech wyróżniających operatora (np. poprzez pełną elastyczność stawek lub darmowy transfer danych) w celu zaistnienia w świadomości klientów na bardzo konkurencyjnym rynku komórkowym. Po wprowadzeniu przez operatorów infrastrukturalnych oferty nielimitowanej w segmencie pre-paid operatorom wirtualnym znacznie trudniej jest konkurować wyłącznie ceną.

Nowe marki na rynku telefonii komórkowej

W 2014 r. zaszły następujące zmiany na rynku operatorów wirtualnych:

    Multimedia Polska – MVNO należący do telewizji kablowej, uruchomił usługi głosowe w oparciu o sieć Polkomtela w styczniu 2014 r.

    DobryTel – umożliwiający posiadanie na jednej karcie SIM do 3 numerów (w tym polski i do wyboru brytyjski lub holenderski) zakończył działalność z końcem maja 2014 r.

    mBank mobile – jeden z prekursorów MVNO w Polsce – zakończył działalność z końcem listopada 2014 r.

źródło: Orange

Kan