W roku 2014 liczba klientów nju.mobile wzrosła o ponad 230 tys (67%), z czego prawie 100 tys. przypadało na segment post-paid. Na koniec czwartego kwartału minionego roku nju,mobile osiągnęło poziom 583 tys. kart SIM, w porównaniu do 353 tys. w końcu 2013 roku i o 25 tys. mniej niż po trzecim kwartale 2014r. – czytamy w Raporcie Grupy Orange Polska.

To kolejny spadek liczby nowych przyłączeń. W trzecim kwartale, oferta mobilna typu B-brand pod marką nju.mobile miała 608 tys kart SIM. Po drugim kwartale 2014 roku było to 565 tys. kart SIM, a na koniec marca ubiegłego roku 479 tys. kart SIM.

Na koniec 2014 r. liczba usług mobilnych Orange Polska wyniosła 15,6 mln, co oznacza wzrost rok-do-roku o ponad 300 tys., tj. 2,0%. Ten wzrost w całości wynikał ze wzrostu liczby klientów w segmencie post-paid o ponad 450 tys., tj. ponad 6%. Było to głównie związane z faktem, że usługi post-paid stały się znacząco bardziej przystępne dla klientów, którzy częściowo migrowali do tego segmentu z usług przedpłaconych.

Drugim czynnikiem wzrostu była dynamicznie rosnąca popularność kart SIM dedykowanych do mobilnego internetu, które również chętniej są aktywowane w formule post-paid. Do sukcesu przyczynił również dalszy wzrost drugiej marki mobilnej – nju.mobile. W roku 2014 liczba jej klientów wzrosła o ponad 230 tys (67%), z czego prawie 100 tys. przypadało na segment post-paid.

Zagregowany wskaźnik ARPU w 2014 r. wyniósł 31,5 zł i był niższy o 8,7% od poziomu osiągniętego w analogicznym okresie w 2013 r. Spadek wynikał przede wszystkim z spadku w usługach głosowych oraz SMS wynikających z regulowanej obniżki stawek MTR za połączenia oraz z rynkowej presji cenowej, powodowanej wspomnianą obniżką stawek MTR oraz agresywnymi ofertami konkurentów, szczególnie w segmencie klientów biznesowych oraz większą popularnością ofert bez terminali (SIMO). Te negatywne czynniki nie zostały skompensowane wzrostem ARPU z transmisji danych, które w 2014 r. wzrosło o 25% rok-do-roku. Udział ARPU z przesyłu danych w całkowitym zagregowanym ARPU wzrósł z 12% w roku 2013 do 17% w roku 2014.

Sprawozdanie Zarządu Orange Polska za
2014 rok zakończone 31 grudnia 2014: Tutaj

Kan