W trosce o klientów, którzy padają ofiarą nieuczciwych
praktyk handlowców niektórych operatorów, Orange Polska rozpoczyna
kampanię informacyjną. Klienci dowiedzą się jak postępować w przypadku
próby oszustwa i gdzie uzyskać pomoc. Do ich dyspozycji jest już
bezpłatna infolinia 800 500 005.
– Oszuści dotychczas podszywali
się pod naszych handlowców lub informowali klientów, że UKE zlikwidował
TP. Po zmianie marki TP na Orange, twierdzą, że Telekomunikacja Polska
przestała istnieć i teraz oni przejmują wszystkich jej klientów. To
oczywiście nieprawda i celowe działanie na szkodę klientów. W związku z
rozszerzeniem marki Orange na usługi stacjonarne TP nie trzeba
podpisywać żadnych nowych umów – powiedział Maciej Witucki,
Prezes Orange Polska.
Praktyki oszustów dotykają najczęściej osoby starsze. Wykorzystując
ich łatwowierność podsuwają do podpisu rezygnację z usług TP oraz nową
umowę. Często nie pozostawiają żadnego potwierdzenia podpisanych
dokumentów. Zdarza się, ze po fakcie klient nie ma pojęcia z kim
naprawdę podpisał umowę.
Dla klientów, którzy padli ofiarą oszustów bądź chcą się dowiedzieć
o zasadach zmiany operatora, Telekomunikacja Polska uruchomiła
bezpłatną infolinię 800 500 005 (czynną od poniedziałku do piątku w
godzinach 8-20, w sobotę 8-16). Każdy klient może zgłosić nadużycie i
pisemnie upoważnić TP do reprezentowania go przy wyjaśnianiu
konkretnych spraw z operatorami. Bez takiego upoważnienia
Telekomunikacja Polska nie może podjąć żadnych kroków w imieniu
klienta. TP składa również zawiadomienia o podejrzeniu popełnienia
przestępstwa do prokuratury.
Skala zjawiska jest znacząca. Pracownicy infolinii otrzymują
tygodniowo setki telefonów z różnymi pytaniami i wątpliwościami na
temat podszywania się innych operatorów pod sprzedawców TP. Większość
klientów poprzestaje na rozmowie i wyjaśnieniach konsultanta. Jednak
rośnie liczba klientów, którzy decydują się upoważnić TP do podjęcia
kroków wyjaśniających u innych operatorów, jak również do podjęcia w
ich imieniu kroków prawnych. Część z poszkodowanych kierujemy do
rzeczników konsumentów, delegatur UKE czy UOKiK.
Każdy klient zawierający umowę poza siedzibą firmy ma prawo do
odstąpienia od umowy w ciągu 10 dni bez podania przyczyny i bez żadnych
konsekwencji. Musi jednak posiadać dokument umowy sprzedaży i może to
zrobić wyłącznie u operatora, z którym podpisał umowę, nie w
Telekomunikacji Polskiej. Sprawę można załatwić także pisemnie,
wysyłając listem poleconym oświadczenie o odstąpieniu od umowy.
Do TP wpływają także wystąpienia bezpośrednio z ww. urzędów i
instytucji, które proszą o pomoc w wyjaśnieniu sprawy.
Należy pamiętać aby zawsze czytać umowę, sprawdzić dokładnie nazwę
firmy, która widnieje na umowie. Powinniśmy bezwzględnie żądać jednego
egzemplarza umowy i pamiętać, że na każdej umowie znajduję się nazwa i
logo Orange.
Dziś rozpoczyna się kampania informacyjna. Obejmuje ona media
lokalne i ogólnopolskie. W informacjach, które pojawią się w 117
regionalnych oraz 9 ogólnopolskich tytułach prasowych, Orange Polska
ostrzega oraz daje wskazówki jak się chronić przed nieuczciwymi
praktykami.
źródło: Orange
Kan
Oszustów powinni wieszać dla przykładu i proceder został by ukrócony.
Lisu – słodkie:D ta mądrość to z chałupy wiejskiej wyniesiona czy usłyszana na ambonie?
Ani z chałupy ani z ambony. Z ust oszukanej starszej sąsiadki.
w heyah mi to nie grozi, odkąd jestem w tej sieci (a to już prawie 3 lata) na nic jeszcze nie narzekałem, a teraz po wszystkich zmianach nawet nie chce mi sie narzekać, bo nie ma na co 🙂