W trosce o klientów, którzy padają ofiarą nieuczciwych
praktyk handlowców niektórych operatorów, Orange Polska rozpoczyna
kampanię informacyjną. Klienci dowiedzą się jak postępować w przypadku
próby oszustwa i gdzie uzyskać pomoc. Do ich dyspozycji jest już
bezpłatna infolinia 800 500 005.

Oszuści dotychczas podszywali
się pod naszych handlowców lub informowali klientów, że UKE zlikwidował
TP. Po zmianie marki TP na Orange, twierdzą, że Telekomunikacja Polska
przestała istnieć i teraz oni przejmują wszystkich jej klientów. To
oczywiście nieprawda i celowe działanie na szkodę klientów. W związku z
rozszerzeniem marki Orange na usługi stacjonarne TP nie trzeba
podpisywać żadnych nowych umów
– powiedział Maciej Witucki,
Prezes Orange Polska.

Praktyki oszustów dotykają najczęściej osoby starsze. Wykorzystując
ich łatwowierność podsuwają do podpisu rezygnację z usług TP oraz nową
umowę. Często nie pozostawiają żadnego potwierdzenia podpisanych
dokumentów. Zdarza się, ze po fakcie klient nie ma pojęcia z kim
naprawdę podpisał umowę.

Dla klientów, którzy padli ofiarą oszustów bądź chcą się dowiedzieć
o zasadach zmiany operatora, Telekomunikacja Polska uruchomiła
bezpłatną infolinię 800 500 005 (czynną od poniedziałku do piątku w
godzinach 8-20, w sobotę 8-16). Każdy klient może zgłosić nadużycie i
pisemnie upoważnić TP do reprezentowania go przy wyjaśnianiu
konkretnych spraw z operatorami. Bez takiego upoważnienia
Telekomunikacja Polska nie może podjąć żadnych kroków w imieniu
klienta. TP składa również zawiadomienia o podejrzeniu popełnienia
przestępstwa do prokuratury.

Skala zjawiska jest znacząca. Pracownicy infolinii otrzymują
tygodniowo setki telefonów z różnymi pytaniami i wątpliwościami na
temat podszywania się innych operatorów pod sprzedawców TP. Większość
klientów poprzestaje na rozmowie i wyjaśnieniach konsultanta. Jednak
rośnie liczba klientów, którzy decydują się upoważnić TP do podjęcia
kroków wyjaśniających u innych operatorów, jak również do podjęcia w
ich imieniu kroków prawnych. Część z poszkodowanych kierujemy do
rzeczników konsumentów, delegatur UKE czy UOKiK.

Każdy klient zawierający umowę poza siedzibą firmy ma prawo do
odstąpienia od umowy w ciągu 10 dni bez podania przyczyny i bez żadnych
konsekwencji. Musi jednak posiadać dokument umowy sprzedaży i może to
zrobić wyłącznie u operatora, z którym podpisał umowę, nie w
Telekomunikacji Polskiej. Sprawę można załatwić także pisemnie,
wysyłając listem poleconym oświadczenie o odstąpieniu od umowy.

Do TP wpływają także wystąpienia bezpośrednio z ww. urzędów i
instytucji, które proszą o pomoc w wyjaśnieniu sprawy.

Należy pamiętać aby zawsze czytać umowę, sprawdzić dokładnie nazwę
firmy, która widnieje na umowie. Powinniśmy bezwzględnie żądać jednego
egzemplarza umowy i pamiętać, że na każdej umowie znajduję się nazwa i
logo Orange.

Dziś rozpoczyna się kampania informacyjna. Obejmuje ona media
lokalne i ogólnopolskie. W informacjach, które pojawią się w 117
regionalnych oraz 9 ogólnopolskich tytułach prasowych, Orange Polska
ostrzega oraz daje wskazówki jak się chronić przed nieuczciwymi
praktykami.

źródło: Orange

Kan