Badanie NetTrack, prowadzone na próbie reprezentatywnej, ogólnopolskiej, pozwala śledzić penetrację Internetu w Polsce oraz profil polskiego internauty. Dynamika wzrostu liczby użytkowników Internetu jest nadal niewielka, jednak przyrost jest konsekwentny, obecna penetracja to 55,4%.

Już 16,7 mln Polaków korzysta z Internetu – wynika z najnowszych badań przygotowywanego przez instytut MillwardBrown SMG/KRC. Wyniki badań pokazują, że najliczniejszą grupą z 16,69 mln osób to doświadczeni internauci. Biorąc pod uwagę okres korzystania z połączenia internetowego najwięcej badanych przyznało, że korzysta z niego powyżej 5 lat (50,9 proc.) oraz od 3 do 5 lat (25,3 proc.).

Jeśli chodzi o częstotliwość korzystania z Internetu to 70 proc. ankietowanych deklarowało, że korzystało z niego codziennie lub prawie codziennie, a ponad jedna piąta kilka razy w tygodniu.

Jeśli zaś chodzi o wiek, wśród internautów dominują osoby w wieku 25-39 lat (39 proc.), a tuż za nimi plasują się osoby w wieku 15-24 lat (28 proc.). Osoby w wieku 40-59 lat stanowią 28 proc., a 60 lub więcej lat – 5 proc., rok wcześniej: 4 proc.

źródło: Millward Brown SMG/KRC

Kan