Materiał partnera

Dla wielu użytkowników rozstanie się ze smartfonem jest dosyć trudne, szczególnie jeżeli jest on narzędziem pracy. Warto jednak oddać go do serwisu, jeżeli jego działanie nie jest płynne lub uległ uszkodzeniu mechanicznemu. Wiele osób zastanawia się, co dzieje się z urządzeniem po tym, jak trafi w ręce specjalisty. Jeżeli również jesteś ciekawy to świetnie trafiłeś! Sprawdź, co warto zrobić zanim oddasz smartfon do naprawy jak wygląda proces i od czego zależy zakończenie prac.

Co zrobić zanim oddasz telefon do naprawy?

Jeżeli problem dotyczy wyświetlacza lub słabej baterii utrata danych nie będzie Ci grozić. Warto jednak utworzyć kopię zapasową. W zależności od modelu urządzenia możesz skorzystać z chmury Google, Apple Cloud lub autorskich propozycji producenta, jak na przykład Samsung Cloud. W przypadku utraty danych, bez problemu będzie można je przywrócić. Warto wylogować się z portali społecznościowych i aplikacji bankowych, aby zachować pełnię poufności danych. Dla bezpieczeństwa zaleca się również rozłączyć usługi, na przykład płatności zbliżeniowych smartfonem. Wyjmij telefon z etui i wyczyść go tak, by żadne okruszki w nim nie zalegały. Przetrzyj ekran i gotowe! Możesz ruszać w drogę do serwisu.

Praca serwisanta

Po oddaniu urządzenia, serwisant powinien wypisać kartkę lub formularz potwierdzający, że przyjął urządzenie na tak zwaną diagnozę. Pierwszym krokiem jest weryfikacja tego, co mogło być uszkodzone. W przypadku zepsutego ekranu, już na pierwszy rzut oka widać problem. Nie zmienia to faktu, że urządzenie trzeba rozkręcić i sprawdzić czy to jedyna przyczyna. Jeżeli tak, to wystarczy oryginalne wyświetlacze zamienić na nieuszkodzone podzespoły. Sprawa może być bardziej skomplikowana, jeżeli smartfon był zalany. Wymaga on czyszczenia i oceny, jakie uszkodzenia wyrządziła ciecz. Po wstępnej ocenie i weryfikacji ile będą kosztowały oryginalne części do smartfonów, serwisant kontaktuje się z użytkownikiem w celu potwierdzenia chęci wykonania naprawy, podania orientacyjnej kwoty i czasu trwania usługi. Jeżeli klient się zgodzi naprawa przebiega zgodnie z planem. Zwykle hurtownia części GSM wysyła potrzebne części w ciągu 24 godzin. Dzięki temu telefon trafi do klienta w ciągu kilku dni roboczych. Zaufani dostawcy oferują dostawę nawet tego samego dnia. Po wykonaniu poszczególnych kroków naprawy, smartfon jest testowany. Klient otrzymuje informację z zaproszeniem po odbiór, uiszcza stosowną opłatę i może znów cieszyć się sprawnym urządzeniem.

Co w przypadku kiedy klient nie zdecyduje się na naprawę urządzenia? Telefon znów zostaje poskładany i oddany użytkownikowi. Pozostaje zakup nowego urządzenia lub wizyta w innym serwisie. W wielu przypadkach można jednak bez problemu dokonać wymiany uszkodzonej części bez ryzyka utraty danych. Warto znaleźć profesjonalny punkt napraw, który współpracuje z hurtownią o dobrej renomie. Wówczas zyskasz pewność, że jakość oferowanych podzespołów będzie odpowiednio wysoka, a telefon będzie działał przez długi czas.