Polkomtel, operator sieci Plus, dostał z Urzędu Komunikacji Elektronicznej zgodę na stosowanie dodatkowych opłat za korzystanie z roamingu w Unii Europejskiej – dowiedział się dziennik.pl. Informacje te potwierdza Arkadiusz Majewski z działu komunikacji korporacyjnej Polkomtela.
Jeśli je wprowadzi, dzwonienie i surfowanie za granicą, w tej sieci nie będzie już tak tanie jak w Polsce.
Według Dziennika, zgodę na dopłaty w roamingu dostał z UKE też Premium Mobile – wirtualny operator telefonii komórkowej, działający w sieci Plus. Na razie Premium mobile nie informuje, jak zamierza wykorzystać decyzję regulatora.
Od 15 czerwca 2017 roku za rozmowy i SMS-y na obszarze Unii Europejskiej płacimy zgodnie z cennikiem krajowym operatora. Pomimo sprzeciwu żaden z operatorów nie zdecydował się jak na razie na zaskarżenie tych regulacji przed Komisją Europejską. Literalne podejście do zasady „Roam like at home” powoduje, że operatorzy z infrastrukturą jedynie krajową muszą ponosić znacznie większe koszty. RLAH uderza przede wszystkim w małe telekomy, czyli wirtualnych operatorów (MVNO). Jest ich w Polsce około 30, razem obsługują 1 proc. użytkowników telefonii komórkowej. Obniżki spowodowały, lub spowodują, że każdy operator będzie chciał ograniczyć (potencjalne) „straty w dochodach”, a więc, by ktoś zyskał, inni będą musieli za to zapłacić. Gracze infrastrukturalni ewentualny deficyt w rozliczaniu ruchu klientów zagranicznych będą mogły skompensować w ujęciu globalnym, całej grupy. Sytuacja operatorów wirtualnych jest specyficzna: nie mając sieci, nie notują przychodów z rozliczeń międzyoperatorskich.
Przypominamy, że część polskich operatorów, w tym P4, operator sieci Play, Polkomtel (Plus) i ośmiu wirtualnych operatorów sieci komórkowych (MVNO) chcą powrotu do opłat w roamingu. 10 firm złożyło w tej sprawie wniosek do Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Czy istnieje szansa, że urząd przychyli się do wniosku operatorów? Więcej na ten temat informowaliśmy w artykule: Część polskich operatorów chce powrotu roamingu w UE
źródło: dziennik.pl
Kan
Jak to dobrze, że od kilku lat już nie korzystam z tej sieci.
Polska jak zwykle jak cos za darmo to juz zle
Jakoś nigdy nie lubiłem tej sieci 😐 Pazerniaki…
internet im się jakoś zwolnił od pewnego czasu twierdzą że nie to chyba przez ten roaming jak w playu tylko ci przyznali oficjalnie tez im dziękuję niedługo
Mówili bierz Plusa bo stary i sprawdzony…mówili… Ogólnie to jakoś mnie nie zraża ta „podwyżka” czy „dopłata”. Zwał jak zwał. Ale niesmak pozostanie. Najpierw zabawa w kotka i myszke, później na ostatni czas wielkie wow bo infografiki typu „W unii jak w domu” etc. Zaczynam się sam irytować do swojej wybranej oferty abonamentowej. Gdyby mieli WifiCalling to Ok. Konkurencja dawno już to ma. A tu?! Ani dobrego zapewnionego Roamingu (oferta), ani WifiCalling, ani Spotify, ani Tidal, ani…., ani….., ani….. Zaczynają działać na nerwach klientom. Koniec kropka.
Solorz (specjalista od disco w wydaniu polo) nic dobrego z tej sieci nie mógł zrobić. Za dawnych czasów w Polkomtelu byłem kilkanaście lat i potrafili klienta do siebie przyciągnąć. Od momentu przejęcia go przez Solorza, wiele się posypało. Aż dziw bierze, że ludzie tam jeszcze chcą mieć swoje numery telefonów.
No to pożegnać się trzeba z tymi zachłanymi pasożytami TW „Zegarka”.