Od kwietnia na polskim rynku dostępne będą nowe wyświetlacze Panasonic AF1 działające w oparciu
o otwartą platformę SoC (System-on-a-Chip). Dzięki technologii OpenPort Platform monitory będą mogły współpracować z oprogramowaniem i aplikacjami firm trzecich, a zwłaszcza systemami do zarządzania treścią. Panasonic przedstawił właśnie pierwszych partnerów, którzy opracowali rozwiązania dla nowych wyświetlaczy.

Panasonic AF1
Panasonic AF1

Urządzenia z serii AF1 to proste, niezawodne monitory, zapewniające możliwość rozszerzenia swojej funkcjonalności za sprawą otwartej platformy SoC. Wykorzystują system Android™ oraz platformę Open Source opartą na języku HTML5. Ponadto zostały wyposażone w czterordzeniowy procesor 1 GHz, 1 GB pamięci RAM i 8 GB pamięci wewnętrznej. Rozwiązanie ma zastąpić między innymi drogie zewnętrzne systemy „Wintel”, które wymagają okablowania i dodatkowych elementów instalacyjnych.

Modele AF1 posiadają wbudowany odtwarzacz multimedialny i obsługują sieć Wi-Fi, co dodatkowo ogranicza okablowanie oraz eliminuje potrzebę stosowania zewnętrznego odtwarzacza do wyświetlania filmów video czy zdjęć.

Same wyświetlacze oferowane będą w trzech wariantach: 42, 49 i 55 cali. Są przystosowane do pracy 24/7, zapewniają elastyczną instalację w orientacji poziomej, pionowej oraz w pochyleniu do 45 stopni w przód lub w tył. Gwarantują przy tym jasność na poziomie 500 cd/m2 oraz dobre kąty widzenia i kolory.

Panasonic AF1
Panasonic AF1

Wraz z wejściem wyświetlaczy na Android otwartej platformie SoC , monitory AF1 mogą być również używane z innymi systemami zarządzania treścią.

Panasonic AF1
Panasonic AF1

Cieszymy się, że będziemy mogli uczestniczyć w rozwijaniu platformy OpenPort™. Dzięki temu możliwe będzie kontrolowanie całej sieci Digital Signage, począwszy od samych monitorów AF1, aż po sterowanie całymi systemami sygnałów LED w budynku, łącznie z oświetleniem oraz dźwiękiem za pomocą jednego, opartego o chmurę interfejsu – mówi Johannes Büld, CEO w firmie Videro produkującej oprogramowanie Digital Signage.

Panasonic OpenPort Platform to solidne i łatwe w obsłudze rozwiązanie do komunikacji cyfrowej, które doskonale sprawdzi się w pracy 24/7. Połączenie otwartej platformy z oprogramowaniem Scala to propozycja dla właścicieli firm oraz detalistów poszukujących profesjonalnego rozwiązania all-in-one w chmurze – komentuje Harry Horn, Global Vice President of Marketing w Scala.

Bardzo się cieszymy z wejścia platformy Panasonic OpenPort na rynek Digital Signage – mówi Robert Duchac, Partner Development Manager w Grassfish. – Technologia Android pozwala na łatwą integrację
z profesjonalnym oprogramowaniem do zarządzania treścią Grassfish, zapewniając bardzo szerokie możliwości.

Dzięki OpenPort Platform jesteśmy w stanie wraz z Panasonic dotrzeć do nowych branż i klientów. Rozwiązanie zostało stworzone z myślą o rynku Digital Signage i w połączeniu z oprogramowaniem DISE, zdecydowanie uprości wdrożenie i uruchomienie systemu komunikacji cyfrowej w firmie – komentuje przedstawiciel szwedzkiej firmy DISE.

Z zadowoleniem przyjmujemy inicjatywę Panasonic i premierę nowych wyświetlaczy obsługujących platformę OpenPort opartą na języku HTML5. W połączeniu z naszym oprogramowaniem PADS4, gwarantującym nieprzerwane działanie sieci Digital Signage nawet w przypadku awarii, monitory te stanowią doskonały wybór do zarządzania systemem komunikacji cyfrowej opartym o Android – uważa Arthur Damen, Chief Marketing Officer w Net Display Systems.

Jesteśmy dumni, że możemy ogłosić współpracę z tak dużym i innowacyjnym producentem urządzeń, jak Panasonic. Dzięki temu możemy dostarczyć naszym klientów z obszaru EMEA jeszcze więcej możliwości w zakresie systemów Digital Signage – przyznaje Martin Romanowski, CEO w Smartsign AB.

źródło: Panasonic

Kan