Od połowy lutego mieszkańcy Warszawy pozbawieni są możliwości korzystania z Mostu Łazienkowskiego.

Była to druga co do wielkości najbardziej uczęszczana przeprawa przez Wisłę. Dziennie poruszało się nią ok. 100 tys. samochodów. Most Łazienkowski został zablokowany dla ruchu pojazdów i pieszych w obie strony na odcinku od Wisłostrady do Wału Miedzeszyńskiego do odwołania. To skutek pożaru, do którego doszło 14 lutego w godzinach wieczornych. Zamknięcie tak ważnej przeprawy drogowej nie powinno pozostać bez wpływu na ruch drogowy.

Czy rzeczywiście Warszawa utonęła w korkach?

Jaki wpływ na zakorkowanie Warszawy miały bus pasy?

Czy musimy stać w korkach?

Badanie AutoMapy pokazuje stan faktyczny oraz zmiany, jakie dokonały się w ruchu drogowym na terenie Warszawy w wyniku zamknięciu Mostu Łazienkowskiego.

Analizie poddano średnie prędkości poruszających się pojazdów, zagregowane w systemie AutoMapa Traffic, w okresie 8 lutego 2015r – 2 marca 2015r., a więc w tygodniu poprzedzającym zamknięcie Mostu Łazienkowskiego oraz w analogicznym okresie po zamknięciu przeprawy oraz po wprowadzeniu przez Ratusz dodatkowych bus pasów.

Na potrzeby badania zbadano średnie prędkości na 21 trasach, w tym wszystkie trasy przeprawowe przez Wisłę oraz trasy nadwiślańskie – kluczowe dla płynności ruchu w Warszawie.

Raport (12 MB) dostępny jest pod adresem:
https://www.dropbox.com/s/z1v55ufcv9me3dp/Raport%20Zamkniecie_Mostu_Lazienkowskiego.pdf?dl=1

źródło: AutoMapa

Kan