Katowicka firma już 15 kwietnia wprowadza na rynek nową serię nawigacji -NavRoad S6, wyposażoną w procesor Sirf Atlas VI. Dzięki niemu, nawigacje NavRoad Enovo S6, Auro S6, Vivo S6, Leeo S6 jako pierwsze urządzenia w Polsce oparte na systemie Windows CE, będą odbierały sygnał zarówno z amerykańskiego systemu GPS, jak i rosyjskiego Glonass.

NavRoad NavRoad S6
Najnowsza seria NavRoad S6 wyprodukowana została z myślą o maksymalnej funkcjonalności. Wykorzystanie już VI generacji procesora Sirf Atlas, taktowanego zegarem 800MHz sprawia, że nawigacje te jako pierwsze urządzenia w Polsce oparte na Windows CE, mogą odbierać sygnał zarówno z satelitów pracujących w systemie GPS, jak i Glonass. – Dzięki temu rozwiązaniu, nawigacje NavRoad S6 mogą odbierać sygnał z kilkunastu dodatkowych satelitów więcej niż konkurencyjne rozwiązania – podkreśla Łukasz Gruszka, dyrektor zarządzający NavRoad – w praktyce oznacza to stabilniejszą pracę systemu nawigacyjnego i dokładniejsze wskazania lokalizacji, co przekłada się na wygodniejszą i bezpieczniejszą nawigację do celu.
Każde z urządzeń NavRoad S6 wyposażone jest w aktywny uchwyt, pozwalający na szybką i wygodną instalację w samochodzie, a wbudowane w nim gniazdo „video-in”, daje możliwość podłączenia kamery cofania, z której obraz jest wyświetlany na ekranie nawigacji.
Dodatkowo cała seria S6 posiada wbudowany transmiter FM, dzięki któremu nawigacja może automatycznie połączyć się z radiem i głośnikami samochodowymi. Rozwiązanie to zwiększa wygodę użytkowania nawigacji, bowiem wszystkie wskazówki nawigacyjne, podobnie jak w przypadku fabrycznych nawigacji montowanych w autach, są przekazywane za pośrednictwem głośników samochodowych.
Ponadto, urządzenia AURO S6, VIVO S6 i LEEO S6 posiadają wbudowany moduł Bluetooth, który po sparowaniu z telefonem komórkowym pozwala na korzystanie z systemu AutoMapa Traffic, oraz umożliwia wykorzystanie nawigacji jako zestawu głośnomówiącego.
Seria urządzeń nawigacyjnych NavRoad S6 składa się z 4 modeli:,/p>
- ENOVO S6 z ekranem o przekątnej 4,3”
- AURO S6 z ekranem 5”
- VIVO S6 z ekranem 6”
- LEEO S6 z ekranem 7”.
Każde z urządzeń wyposażone jest w najnowszy procesor Sirf Atlas – VI generacji, taktowany zegarem 800MHz oraz 256MB pamięci RAM. – Jest to o tyle ważne, że większość dostępnych na rynku urządzeń pracujących na systemie Windows CE posiada najwyżej 128MB pamięci RAM – dodaje Łukasz Gruszka – dlatego też 256MB w serii S6 gwarantuje szybką i stabilną pracę najpopularniejszych programów nawigacyjnych, zarówno teraz, jak i za kilka lat.
Specyfikacja techniczna:
- PROCESOR: SiRF Atlas VI, 800 MHz
- PAMIĘĆ RAM: 256MB DDR 2
- PAMIĘĆ FLASH: 2GB (128MB w ENOVO S6)
- ROZSZERZENIE PAMIĘCI: czytnik kart microSD/SDHC do 32GB
- SYSTEM OPERACYJNY: Microsoft Windows CE 6.0
- ODBLOKOWANY SYSTEM: TAK
- BATERIA: Wbudowany akumulator Li-Polymer
- WYŚWIETLACZ Oporowy, dotykowy: ENOVO S6 – 4,3’’ / AURO S6 – 5’’ / VIVO S6 – 6’’ /
LEEO S6 – 7’’ - ROZDZIELCZOŚĆ: ENOVO S6 – 480x272px / pozostałe modele – 800x480px
- AUDIO: Wbudowany głośnik
- Wbudowany mikrofon (z wyjątkiem modelu ENOVO S6)
- Gniazdo słuchawkowe 2,5 mm
- GPS + GLONASS
- BLUETOOTH TAK (z wyjątkiem modelu ENOVO S6)
- TRANSMITER FM
- WEJŚCIE WIDEO: (możliwość podłączenia kamery cofania)
- ZESTAW GŁOŚNOMÓWIĄCY: (z wyjątkiem modelu ENOVO S6)
INTERNET TAK (z wyjątkiem modelu ENOVO S6) - FUNKCJE DODATKOWE: Odtwarzanie filmów, odtwarzanie muzyki, galeria zdjęć, e-book
- AM Traffic (z wyjątkiem modelu ENOVO S6)
- WYMIARY/WAGA
ENOVO S6 – 113x74x10,5mm/124g
AURO S6 – 130x83x11mm/164g
VIVO S6 – 158x99x12mm/216g
LEEO S6 – 175x110x12mm/298g - AKCESORIA: Ładowarka samochodowa, aktywny uchwyt, kable miniUSB,
ramię uchwytu nawigacji - GWARANCJA: 24 miesiące, door-to-door
źródło: NavRoad
Kan
Odkąd używam AndroiTS GPS Test ani razy urządzenie nie zalogowało się do glonass… więc co nowego wnosi obsługa satelit do których nie ma dostępu przeciętny użytkownik?
Wiele zależy od modelu telefonu, a właściwie od zapisanych w pliku GPS.conf preferencji dotyczących pozyskiwania danych z satelitów. Np. dwa znane mi telefony, wyposażone w odbiornik GLONASS, zachowują się odmiennie (w „fabrycznej” konfiguracji) – LG L9 ignoruje rosyjskie satelity (choć je „widzi”), a Samsung Galaxy S3 potrafi korzystać z przesyłanych przez nie informacji, co dokumentuje poniższy zrzut ekranu. [img]users/BlasterM/p/f5906c7fd7-2.jpg[/img]
Dzieki temu, ze seria S6 bazuje na Windows CE a przede wszystkim na Sirf Atlas 6 – nie tylko widzi satelity z systemu Glonass, ale tez aktywnie z nich korzysta. Niektore smartfony maja obsluge Glonass, ale chyba kazdy z nas widzial, ze czasem nawet GPS nie daje rady. Dedykowana nawigacja na Windows CE z Sirfem towarzyszy nam od ponad 10 lat. Fajnie, ze NavRoad jako pierwszy w Polsce wprowadzil szosta generacje, ktora daje rade inz GPS, i z Glonass
Nie wierzę ruskim satelitom
Chyba będziesz musiał im zawierzyć, bo jeśli nic się nie zmieni, to do komercyjnego użytku mogą przez krótki czas być jedynym wyborem. No chyba, że Chińczycy odpalą na czas swój system.
A wiadomo coś o wersji z dvb-t?
DVB-T to moim zdaniem sam kłopot, strasznie muli. A jak masz dostęo do wifi, instalujesz XBMC i masz kilkadziesiat kanałów
Kupiłem i jestem w 50% zadowolony. Jest bardzo jasna w przeciwieństwie do wersji „S” i głośna. Poprawiono system głośnomówiący i obecnie można już z niego komfortowo korzystać ( wstawiono większy głośnik). Ma bardzo ładny wyświetlacz, AutoMapa zyskała na nim wiele barw. Bezproblemowo obsługuje multimedia, a transmiter FM, jest genialny. Byłbym całkowicie z nowego Vivo S6 zadowolony, gdyby nie działanie AutoMapy. Problem jest w tym, że nie chce działać. Nie wiem, czy jest to wina urządzenia, czy rzeczonej mapy. Gubi sygnał GPS, a znalezienie go przy uruchamianiu AutoMapy, to około 25 minut. Po przejechaniu 5 km. AutoMapa, przestaje działać.
nie bardzo rozumioem co ma gubienei sygnalu GPS do AutoMapy ?
Dobry odbiornik GPS widzi satelity bezproblemowo.
Witam,
Kupiłem 29.04 NavRoada Eovo S6 myśląc, że to w tym przedziale cenowym (zapłaciłem 239 zł.) super wybór. Korzystam z nawigacji tylko jako „nawigacja”, więc wybór (najnowszego) modelu enovo wydał mi się max. trafiony. Okazało się jednak że sprzęt ma problem z obsługą Auto Mapy, mianowicie po włożeniu karty z nowo zainstalowanym programem pokazuje się okno startowe Auto Mapy i po chwili następuje reset urządzenia, po ponownym uruchomieniu sytuacja wygląda identycznie (po przełożeniu karty do innego urządzenia (Lark 43.3) wszystko pracuje prawidłowo). Napisałem do NavRoad-a (JAMICON) i odpowiedź ich trochę mnie zaskoczyła: „…problem leży po stronie oprogramowania nawigacyjnego AutoMapa. Zjawisko to zostało zgłoszone do producenta oprogramowania AutoMapa i prawdopodobnie w przyszłym tygodniu pojawi się aktualizacja oprogramowania nawigacyjnego. Po ukazaniu się aktualizacji AutoMapy i jej wykonaniu problem powinien ustąpić.” Reasumując, uważam że seria S6 póki co nie działa poprawnie z AutoMapą. Zwróciłem sprzęt do sprzedawcy. Szkoda…
Auto Mapa wypuściła dzisaj czy wczoraj wersję 6.16 i nareszcie wszystko działa 🙂
Wygląda na to, że S6 to inwestycja na lata
„256MB RAM, podczas gdy większość urządzeń na Wind CE posiada do 128MB RAM”. Komentować ten 'wypas’? 😀 😉
Kolego, jeśli można to pls. o komentarz, o co chodzi z tym”wypasam” 128/256?
Chwalą się marnymi 256 MB RAMu, wytykając nawigacjom konkurencji połowę tego. 256MB lowend-smartfony mają i to te 'naj-lowend-owsze’, więc przechwałki dyrektora Gruszki marnymi 256 MB RAM-u ich NavRoad-a S6 brzmią komicznie i żałośnie. 😎
Mówimy o systemie Windows CE, który światło dzienne ujrzał w okolicach 1994, a minimalne wymagania sprzętowe dla jego pierwszych wersji określono na 2 MB RAM. Przez długi czas 256 MB pamięci operacyjnej było górną granicą akceptowalną przez system, dopiero w 2006 roku podniesiono ją do 512 MB. Jednym z pierwszych PDA pracujących pod kontrolą Win CE był Hewlett-Packard 300LX z 2 MB RAM, wyświetlaczem mono 640×240 i procesorem Hitachi taktowanym zegarem 44 MHz. Bez względu na to jak śmiesznie to dziś wygląda, urządzenie działało.[img]users/BlasterM/p/f0d0307fde-2.jpg[/img]
Popatrz na specyfikację nawigacji dostepnych na rynku – 90% z nich ma 128MB ramu, tak więc 256mb ramu w S6 robi różnicę…
Droga redakcjo Telix. Bardzo proszę o informację, czy Navroad planuje wypuszczenie serii S6 z DVB-T (ST6). Pewno macie swoje tajne źródła informacji. Z góry bardzo dziękuję za odpowiedź. Temat pilny bo zbliżają się wakacje, a ja jestem na etapie kupowania nowej nawigacji.
Witam! Kupiłem wersje LEEO S6 i również jestem niemile zaskoczony działaniem AutoMapy na tym urządzeniu. Porażka !!! Po wpisaniu celu podróży ciągle gubi sygnał GPS. Pozostaje czekać na aktualizację AutoMapy.
Samo urządzenie NavRoad Vivo S6, uważam za doskonałe. Co prawda wymaga małego jeszcze retuszu w postaci np. dodania sygnału dzwonka podczas połączenia przychodzącego i większych cyfr w dialerze, jednak to tylko kosmetyka. Problem tkwi w AutoMapie. Programiści AutoMapy nie zdążyli dostosować jej do nowych urządzeń NavRoad. Czekam cierpliwie, bo słyszałem wiele deklaracji ze strony infolinii AM, że jeszcze w tym miesiącu wdana zostanie aktualizacja, która w pełni dostosuje AutoMapę do serii S6 urządzeń NR. Czekam i mam nadzieję…
… ja też czekam… ale póki co „lipa” 🙁 Serwis z NR informował że w tym tygodniu powinna być aktualka, więc zobaczymy…
Wreszcie Auto Mapa poprawiła swój soft – jest wersja 6.16, która działa na S6. Nareszcie moje Auro S6 pokazuje na co je stać – ogień! 🙂
Duże brawa dla AutoMapy, błyskawicznie zaktualizowała i dostosowała swoją mapę do urządzeń NavRoad. Niestety nie będę mógł jej teraz przetestować i dlatego proszę pozostałych użytkowników o opinię…
Pozostaje teraz poczekać na szybką aktualizację NavRoad, bo są jeszcze małe braki; np. brak sygnalizacji dzwonka podczas połączeń przychodzących. Większe cyfry w dialerze również by się przydały. Podczas połączeń przychodzących, nie wyświetla się nazwa zdefiniowanego numeru telefonu. Przynajmniej jest tak w Vivo S6.
Na stronie głównej automapy wciąz jest wersja 6.15. W takim razie gdzie jest dostępna autmoapa 6.16?
Należy pobrać z zakładki „Wersja Beta”.
a mi sie te cudo wiesza… Zaktualizowałam AutoMapę, tymczasem jeżeli tylko pojade nie tam gdzie mi każe to zamiast przeliczac nową drogę wpada w „stupor” i wisi 10 min… Jestem zdruzgotana te ponad 6 stów to dla mnie duża kasa, a tu taki niewypał….
To jest AM wersja BETA. Wiesz co to znaczy?
Ja zainstalowałam nie żadną betę tylko aktualną wersję z dnia 14 maja 2014. I się wiesza. Odsyłam to dziadostwo do sprzedawcy i nigdy więcej nic na windowsie….
Auto Mapa wreszcie naprawiła swój błąd i wypuściła wersję, która obsługuje najnowsze na rynku procesory, które są w NavRoad S6. Można ją pobrać RC2 ze strony Auto Mapy http://w3.automapa.pl/?PEI=53169&lng=PL&cid=204021
navi. GPS Navroad Enovo S6 z automapą 6.16—–działa na 100%—–sygnał GPS łapie błyskawicznie——nic się nie zawiesza
AutoMapa naprawiła w końcu swój błąd i dostosowała oprogramowanie do szybkich procesorów Navroada. Na ich stronie jest finalna wersja AM 6.16 w wersji PL i EU, które działają bez zarzutu. Wreszcie widać pełnię możliwości Auro S6.
Link jest tutaj: http://www.automapa.pl/?PEI=53169&lng=PL&cid=53174
Witam, przymierzam się do zakupu NR Auro S6. Sebcio, korzystasz z tej navi i wszystko już jest ok na Automapie Full??? Czy ktoś jeszcze może potwierdzić dobrą współpracę navi z automapą??? Jak jest z grzaniem się obudowy? Czytałem, że aż kabel od ładowarki się nagrzewa.
ja kupiłem 02. 12. 2014 r. navroad s 6 i w dniu dzisiejszym odebrał kurier ( na razie reklamacja bez zarzutu tzn. – sam odbiór). Uszkodzenie ekranu – nie wyświetla funkcji, czyli nic nie mogę powiedzieć o działaniu.
Witam, ja dziś odebrałem nawigacje NaviRoad enovo s6 i na początku pierwsza trasa tragedia.
Włączyłem świeżą z pudełka ustawiłem adres i heja. Po 20 kil ani drgnie i pisze że albo nie ma dostępu do GPS albo ze „bardzo słaby zasięg GPS” ale po paru przejażdżkach odkryłem coś co mnie zaciekawiło.
Odpalam, ustawiam trase od razu i ruszam = nie ma szans żeby znalazł GPS a jeździłem w kółko jak głupek chyba z 30 min po mieście i krótkie 3-4 kil proste.
Ta sama sytuacja odpalam czekam 5-6 minut ( robiłem tak 5 razy i zawsze po tym czasie łapał synał GPS i nakreślało trase ) ruszam i śmiga. Zasięg jest, trasy nie gubi, nawet po krętych uliczkach i szybkich skrętach daje rade i w „miare” szybko nakreśla nową droge.
I tu moje pytanie… czy nie powinno być tak że odpalam wbijam trase on mieli i za 5 min w ruchu juz mam aktualną trase ? czy za każdym razem przed wyjazdem 5 min wcześniej będe musiał ustawić sobie navi i po 5 min jak złapie sygnał to wsiadam i jade bo na dłuższą metę może wydawać się to irytujące jak np będe miał 10 punktów do obskoczenia w odległości 20 kil to samo czekanie po 5 min na każde wczytanie punktu 50 minut.