Internauci chcą reklam… w Internecie

Zgodnie z badaniem „Zadowolenie z jakości usług telekomunikacyjnych” najlepszym kanałem do reklamowania branży telekomunikacyjnej, według polskich internautów jest… internet. Wskazuje na niego 40% wszystkich respondentów. Drugie miejsce zajęła telewizja, którą wybrało 36% osób. To tylko niektóre wyniki ankiety. Agencja interaktywna LeadR oraz agencja badawcza IRCenter, obok postaw wobec reklamy telekomów, zapytały internautów czy korzystają z sieci komórkowych, internetu stacjonarnego i płatnej telewizji oraz jak oceniają te usługi.

Wśród trzech najczęściej wskazywanych kanałów reklamowych, które w ocenie polskich internautów są najbardziej atrakcyjne, znalazły się te przesyłane na skrzynkę pocztową, drogą mailową. Tą odpowiedź wybrało 25% spośród 1796 respondentów, którzy wzięli udział w ankiecie.


Realizując ten projekt badawczy staraliśmy się m.in. określić jak wiele osób chce otrzymywać ofertę operatora telekomunikacyjnego bezpośrednio na maila. Odpowiedzi pozytywnej udzieliło 52% przebadanych internautów. Biorąc pod uwagę, że 95% z respondentów jest użytkownikami sieci komórkowej, 79% internetu stacjonarnego, 72% płatnej telewizji w domu, a 49% internetu mobilnego mailing wydaje się skuteczną drogą dotarcia i pozyskania nowych klientów – mówi Beata Magdziarz, Account and Affiliate Manager LeadR.

Wart podkreślenia jest dodatkowo fakt, że 51% respondentów zadeklarowało, że w ostatnim czasie zdarzyło im się otworzyć maila z ofertą przedstawiciela branży komunikacyjnej. 30% osób było akurat zainteresowanych takimi usługami, ale 29% otworzyło korespondencję bo zna markę, która ją przesłała.


Zapytaliśmy również internautów, gdzie szukaliby informacji szczegółowych na temat danej oferty operatora, jeśli byliby nią zainteresowani. Najwięcej respondentów (65%) wybrało oczywiście firmowe strony internetowe. Ważne są też publikowane w internecie opinie innych użytkowników (47%). Mniejsze znaczenie mają natomiast bezpośrednie rozmowy w salonie (40%) – wyjaśnia Albert Hupa, Prezes Zarządu IRCenter.


Jednak w sytuacji, gdy użytkownikom kończy się umowa na usługi telekomunikacyjne, chętniej wybierają bezpośrednią rozmowę z konsultantem w punkcie sprzedaży (60%). Dopiero na drugim miejscu jest strona internetowa (45%).


Badanie przeprowadzono w styczniu 2014 roku, na losowej próbie n=1796 internautów. Wykorzystano metodę RTS (real time sampling), która wyklucza udział tzw. „zawodowych respondentów”.


Zapoznaj się z pełnym raportem dostępnym Tutaj

źródło: LeadR

Kan