Microsoft pod koniec listopada poinformował o sprzedaży 40 milionów licencji systemu Microsoft Windows 8. To dużo czy mało? Zdania są podzielone. Pierwsze miesiące sprzedaży systemu w Polsce ocenia Aleksander Lewandowski, Menadżer Kategorii Peryferia i Oprogramowanie w Agito.pl.

Microsoft Windows 8
Microsoft Windows 8

Debiut systemu operacyjnego Microsoft Windows 8 był znacznie trudniejszy niż w przypadku jego poprzednika. Na Microsoft Windows 7 wszyscy czekali z utęsknieniem, zastępował on Vistę – jeden z najbardziej nieudanych produktów giganta z Redmond. System operacyjny Windows 7 okazał się strzałem w dziesiątkę, spełniając oczekiwania większości użytkowników. „Siódemka” bardzo wysoko zawiesiła poprzeczkę swojemu następcy. Uwzględniając zmiany, które zaszły w systemie operacyjnym Microsoftu, przede wszystkim całkowicie odmieniony interfejs Windows 8 oraz wysokie oceny Windows 7, sprzedaż 40 milionów licencji nowego oprogramowania należy uznać za bardzo dobry wynik.

Nasi klienci wykazują duże zainteresowanie Microsoft Windows 8. W tej chwili około 50 procent sprzedanych systemów stanowią produkty OEM, zaś drugą część upgrade’y. W ramach promocji, która trwa od 2 czerwca bieżącego roku do 31 stycznia 2013 roku, każdy nabywca komputera z systemem Windows 7 może migrować do Windows Pro 8 za jedyne 69 złotych. Natomiast zakup uaktualnienia, poza promocją, w wersji pudełkowej wiążę się z wydatkiem około 225 złotych. Jak na razie po system Microsoft Windows 8 sięgają głównie klienci indywidualni. Wynika to ze specyfiki oprogramowania. Interfejs Metro jest mocno zintegrowany z portalami społecznościowymi. Użytkownicy potrafią bardzo szybko przystosować się do nowego systemu i nie mają kłopotów z jego obsługą. Co bardziej konserwatywni właściciele komputerów mogą posługiwać się interfejsem znanym z poprzednich wersji oprogramowania. O ile odbiorcy domowi stosunkowo szybko przestawiają się na nowy system, o tyle w przypadku firmy sytuacja wygląda zupełnie inaczej. Czym to tłumaczyć? Najnowszy interfejs Microsoft Windows 8 nie oferuje rewolucyjnych rozwiązań dla przedsiębiorców. Poza tym proces migracji do nowego systemu operacyjnego w firmach jest znacznie dłuższy niż w gospodarstwach domowych. Działy IT oprócz analizy kosztów, dokładnie przyglądają się oprogramowaniu pod kątem jego bezpieczeństwa.

Nadchodzący rok przyniesie wiele debiutów urządzeń łączących funkcjonalność tabletu oraz notebooków, pracujących pod kontrolą Windows 8. Na pewno przyczyni się to do dalszego wzrostu popularności oprogramowania. Z dużą uwagą będę śledzić losy tabletu Microsoft Surface. To bardzo ciekawy produkt, który jest godnym konkurentem dla iPada. Co więcej, pod względem technologicznym przewyższa rynek dobrze przyjmie ten produkt, choć nie spodziewam się spektakularnego sukcesu w postaci detronizacji iPada. Natomiast sam system Microsoft Windows 8 jest skazany na sukces i 2013 rok będzie dla niego bardzo pomyślny.

źródło: Agito.pl

Kan