Jesteś tutaj:-, Newsy, Sprzęt, Telefony-Smartfon za 4 dolary trafia do sprzedaży
PL R200 NV 970x200 071119

Smartfon za 4 dolary trafia do sprzedaży

Freedom 251, znany na świecie jako „smartfon za 4 dolary”, niedługo zacznie być rozsyłany do uprzednio zarejestrowanych klientów.


Producentem tego urządzenia jest mało znana indyjska firma Ringing Bells. Nazwa odnosi się do ceny, która wynosi 251 rupii – na chwilę obecną są to niecałe 4 dolary lub 15 złotych. Jak łatwo się domyślić, taka kwota wywołała sporo sceptycyzmu, w którym było też sporo słuszności. Otóż nie obyło się bez licznych kontrowersji, jak na przykład zastąpienie w zdjęciach „prototypu” do prasy faktycznego urządzenia niskobudżetowym chińskim smartfonem Adcom Ikon 4 z… zamazanym korektorem logiem producenta.

Pomimo ogólnie panującego przekonania, że Freedom 251 jest zwykłym oszustwem, Ringing Bells zrealizowało swój plan i do pierwokupu smartfona zarejestrowało się 70 milionów ludzi z całego świata. Pierwsze 2 i pół miliona miało trafić do rąk klientów jeszcze przed końcem czerwca. Szef firmy, Mohit Goel, zapowiedział jednak, że nie będzie w stanie poradzić sobie z takim popytem i na początek roześle zaledwie 200 000 urządzeń. Po ich sprzedaży rozpocząć ma się druga tura rejestracji – choć nie wiadomo tak naprawdę po co.

Ringing Bells planuje sprzedawać 200 tysięcy smartfonów Freedom 251 co miesiąc, mimo straty 140-150 rupii na produkcji jednego egzemplarza (czyli ponad połowy ceny sprzedaży). Praktyki rynkowe pana Mohita Goela mogą się wydać co najmniej podejrzane. Firma ma również zamiar w przyszłym miesiącu przedstawić najtańszy telewizor w Indiach – kosztujący 10 000 rupii (150 USD, 600 PLN) odbiornik telewizyjny LCD obsługujący rozdzielczość HD. To nie aż tak szokująca cena jak smartfon za 4 dolary, jednak w tym przypadku również można spodziewać się wielu podejrzeń o oszustwa.

Źródło: androidauthority.com

paulina



Autor |2016-06-27T10:38:06+01:0027 czerwca 2016 10:38|Kategorie: Android, Newsy, Sprzęt, Telefony|Tagi: , , , |1 komentarz

1 komenarz

  1. zbyszekswce 27 czerwca 2016 w 10:55 - Odpowiedz

    Wrzucą „nieusuwalne” aplikacje od sponsorów i pewnie tym pokryją straty na produkcji – lub dorzucą jakiś pasek z reklamami do softu. Sposobów na zmniejszenie strat jest BARDZO dużo. Warto zauważyć, że tylko Apple NIE pozwala brandować swoich telefonów, dzięki czemu każdy na świecie dostaje identyczny telefon…

Zostaw komentarz

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.