Jesteś tutaj:-, Operatorzy, Opinie ekspertów, Raporty i prezentacje, Rynek, T-Mobile, Top7, Wyniki finansowe-Solidne wyniki operacyjne i finansowe, zgodne z długoterminową strategią rozwoju T-Mobile Polska mimo zamrożenia gospodarki pod koniec kwartału

Solidne wyniki operacyjne i finansowe, zgodne z długoterminową strategią rozwoju T-Mobile Polska mimo zamrożenia gospodarki pod koniec kwartału

W pierwszym kwartale 2020 r. T-Mobile Polska odnotowało poprawę kluczowych wskaźników finansowych i operacyjnych. Poprawa ta jest efektem konsekwentnej realizacji strategii biznesowej spółki, która z początkiem kwartału skupiona była na przejściu od działań optymalizacyjnych i wypracowania oferty konwergentnej do działań nastawionych na zwiększanie siły rynkowej.

W pierwszym kwartale 2020 r. T‑Mobile Polska zanotował:

  • Przychody w kwocie 1,557 mld, co oznacza wzrost o 4,1% (r/r)
  • 414 mln zł zysku EBITDA AL, czyli o 4% więcej niż w analogicznym kwartale ubiegłego roku
  • Wzrost przychodów z usług mobilnyc
  • h o niemal 7% (r/r)
  • Wzrost bazy klientów kontraktowych o 232 tysięcy w stosunku do stanu na koniec 1Q2019
  • Stabilny, rekordowo niski churn (wskaźnik odejść klientów), wynoszący w segmencie kontraktowym 0,7%

Pod koniec marca operator obsługiwał 10,982 mln klientów, w tym o 232 tysięcy klientów kontraktowych więcej w porównaniu do analogicznego kwartału ubiegłego roku. Jednocześnie churn w segmencie kontraktowym utrzymywał się na rekodrowo niskim poziomie 0,7%. Operator konsekwentnie notuje wzrost przychodów z usług mobilnych, o niemal 7% w porównaniu z poprzednim rokiem, a także wzrosty w obszarze przychodów z usług biznesowych.

liczba klientow

przychody z uslug 2

 

Dobry plan i wytrwałość w jego realizacji procentują. Po kwartałach, w których koncentrowaliśmy się na optymalizacji naszego modelu biznesowego i zbudowaniu naszej oferty wokół założenia troski o doświadczenie klienta oraz wychodzenie naprzeciw wszystkim jego potrzebom znaleźliśmy się w miejscu, w którym te wszystkie działania przekładają się na stałą poprawę pozycji rynkowej. Co za tym idzie – notujemy stabilny wzrost wyników finansowych. Wyraźnie widoczne jest to w wynikach za pierwszy kwartał tego roku: zwiększamy nie tylko liczbę klientów, jak i ich lojalność. Klienci kupują u nas coraz więcej usług i są z nich bardzo zadowoleni” – powiedział Andreas Maierhofer, Prezes Zarządu T‑Mobile Polska.

 

W omawianym kwartale T-Mobile Polska wypracował wzrost zarówno w obszarze przychodów całkowitych, które wyniosły 1,557 mld zł rosnąc o 4,1% w stosunku do roku ubiegłego, jak w kwestii zysku EBITDA AL, wynoszącego 414 mln zł, czyli o 4% więcej (r/r).

 

Solidny, kilkuprocentowy wzrost zysku EBITDA jest zgodny z naszymi założeniami i oznacza, że nasza strategia zmian działa nie tylko w warstwie operacyjnej, ale i finansowej. Na dwa ostatnie tygodnie pierwszego kwartału oczywisty wpływ miało ogóle spowolnienie rynku spowodowane pandemią oraz zamknięciem sklepów, więc fakt że nawet w tych okolicznościach udało nam się wypracować satysfakcjonujący wynik pokazuje stabilność firmy oraz zdrową sytuację finansową” – mówi Juraj Andras, Juraj Andras, Członek Zarządu, Dyrektor ds. Finansowych T‑Mobile Polska.

 

przychody

ebitda

 

Najlepsza sieć i koncentracja na kliencie również w czasie pandemii

W połowie lutego T-Mobile wystartował z kampanią „Gwarancja najlepszej sieci albo zwrot pieniędzy”. Dzięki niej klienci indywidualni mogli skorzystać z oferty z telefonem na abonament lub na kartę, a następnie odstąpić od niej w ciągu 30 dni, otrzymując przy tym pełny zwrot kosztów. Konstrukcja oferty była wyrazem przekonania operatora o jakości własnych usług oraz troski o satysfakcję klientów, którzy otrzymali szansę przetestowania oferty. Zdecydowana większość użytkowników doceniła jakość usług T-Mobile – zaledwie 3% wszystkich klientów skorzystało z opcji odstąpienia od umowy.

Kolejne tygodnie działalności T-Mobile także upłynęły pod znakiem koncentracji na satysfakcji klienta, jak również dodatkowego wsparcia użytkowników T-Mobile w okresie pandemii. Od momentu wprowadzenia rządowych ograniczeń związanych z COVID-19 T-Mobile oferował klientom cotygodniowe, darmowe gigabajty danych w ramach akcji Happy Fridays. W samym tylko kwietniu z pakietów w aplikacji „Mój T-Mobile” skorzystano blisko 2 miliony razy, a od początku roku było to ponad 4,5 mln pobranych prezentów.

Epidemia koronawirusa wyraźnie zaznaczyła swoja obecność w obszarze sprzedaży i obsługi klienta. Przy zamkniętych sklepach operatora interakcje z klientami przeniosły się do kanałów zdalnych – konsultanci Contact Center i sklepów obsługiwali klientów pracując zdalnie z domów , co pozwoliło zachować stały kontakt z użytkownikami oraz płynność wszystkich procesów sprzedażowych i obsługowych. Jednocześnie T-Mobile jako pierwszy operator infrastrukturalny w Polsce uruchomił obsługę klientów przez aplikację WhatsApp i stale zwiększa zasoby do obsługi czata i Messengera. Co równie ważne, niemal połowa klientów samodzielnie zarządza swoimi usługami w aplikacji „Mój T‑Mobile”. W pierwszym kwartale 2020 korzystało z niej średnio ponad 41% bazy aktywnych klientów indywidualnych, a w kwietniu 2020 było już 47%.

 

Rynek B2B – wzrosty we wszystkich segmentach

W pierwszym kwartale 2020 r. T-Mobile odnotował wzrost w segmencie B2B. W najmniejszym i średnim sektorze biznesowym operator powiększył bazę klientów, a także zanotował wzrost popularności planów MagentaBIZNES zaspokajających pełne spektrum potrzeb firm. Na koniec kwartału z tych ofert korzystało 60% klientów VSE i SOHO. Jednocześnie T-Mobile we współpracy ze swoją spółką zależną T-Systems udało się poprawić strumień przychodów pochodzących z wyższych segmentów, zarówno w obszarze podstawowych produktów telekomunikacyjnych, jak i usług ICT, takich jak chmura, centrum danych i sieci, bezpieczeństwo lub digitalizacja miejsca pracy.

Operator poczynił również znaczne postępy w rozwoju oferty centrum danych. Do końca marca projekt Data Center Szlachecka uzyskał certyfikat ANSI / TIA-942-B: 2017 Rated-3, co oznacza, że wszystkie elementy obiektu będą w pełni redundantne i będzie on w stanie sprostać oczekiwaniom nawet najbardziej wymagających klientów. Obecnie trwa proces wyboru generalnego wykonawcy robót budowlanych. Równolegle finalizowane były prace nad wdrożeniem technologii Data Center Networking, a także drożeniem ofert chmury hybrydowej i prywatnej, które wprowadzone zostały na rynek pod koniec kwietnia.

 

Modernizacja sieci i utrzymanie najlepszej jakości przy rosnącym popycie

Obecnie klienci T-Mobile mogą korzystać z 11 550 stacji bazowych w Polsce, z których już ponad 9330 oferuje agregację od 2 do 4 pasm częstotliwości – tylko w tym roku w ten sposób została zwiększona pojemność blisko 2500 stacji. Ważnym elementem projektów realizowanych od ubiegłego roku było przygotowanie sieci do obsługi technologii 5G z wykorzystaniem częstotliwości 2100 MHz, które już teraz są w posiadaniu T-Mobile. Już w lutym T-Mobile dysponował 800 takimi stacjami, a w maju ta liczba wzrosła do 1460. Zgodnie z przyjętym projektem T-Mobile planuje przygotować do końca pierwszego półrocza 2020 roku 1600 stacji obsługujących sieć 5G na posiadanych częstotliwościach.

W drugim kwartale roku nastąpił gwałtowny wzrost zapotrzebowania na usługi telekomunikacyjne. W przeciągu zaledwie kilku dni średnie dzienne zapotrzebowanie na usługi głosowe wzrosło o ponad 40% a na usługi mobilnego dostępu do Internetu o 20-25%. W kwietniu i maju zapotrzebowanie na usługi utrzymywało się na podobnych poziomach. Sieć T-Mobile była dobrze przygotowana na ten nagły wzrost dzięki konsekwentnym inwestycjom w rozbudowę i modernizację sieci. Świadczy o tym zarówno zdobyty po raz piąty z rzędu certyfikat Best in Test dla najlepszej sieci mobilnej przyznawany przez nienależną firmę badawczą, ale także wyniki speedtestów wykonywanych przez klientów operatorów.



Zostaw komentarz

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.