Jesteś tutaj:-, Inne, Internet, Newsy, Raporty i prezentacje, Rynek, Sprzęt, Top7, Wydarzenia, Xiaomi-Ranking Forbes Global 2000 – Xiaomi na 384 miejscu

Ranking Forbes Global 2000 – Xiaomi na 384 miejscu

Xiaomi Corporation (Xiaomi lub Grupa; kod giełdowy 1810) – producent smartfonów oraz urządzeń z kategorii Internet of Things („IoT”) – zajęło 384. miejsce na tegorocznej liście Forbes Global 2000, co oznacza przesunięcie w górę o 42. pozycje w porównaniu z ubiegłym rokiem.

Magazyn Forbes corocznie opracowuje ranking „Forbes Global 2000”. Lista ta uznawana jest za jeden z najbardziej rzetelnych rankingów na temat korporacji. Opiera się na zintegrowanym zestawieniu przychodów, zysków, aktywów i kapitalizacji rynkowej. Według danych ujętych w zestawieniu z 2020 roku, przychody Xiaomi wyniosły 29,8 mld USD, zysk – 1,5 mld USD, aktywa – 26,4 mld USD, a kapitalizacja rynkowa – 31,5 mld USD.

W 2019 r., Xiaomi osiągnęło znaczny wzrost we wszystkich segmentach działalności. Całkowite przychody Grupy po raz pierwszy przekroczyły 200 mld juanów, osiągając poziom 205,8 mld juanów, notując tym samym wzrost o 17,7 procent rok do roku. To oznacza, że w ciągu 9 lat, skumulowany roczny wskaźnik wzrostu („CAGR”) osiągnął poziom 112 procent. Skorygowany zysk netto wyniósł 11,5 mld juanów, co przełożyło się na wzrost o 34,8 procent rok do roku, co przewyższyło oczekiwania rynkowe.

 

„To był prawdziwy zaszczyt, gdy Xiaomi, w zeszłym roku, po raz pierwszy znalazło się na liście Global 2000. Uznanie ze strony rynku motywuje nas do rozwijania naszej działalności na jeszcze wyższym poziomie. W ciągu ostatniego roku dokonaliśmy kluczowych zmian w naszych markach, portfolio produktowym, strukturze organizacyjnej i systemach zarządzania. W kluczowym okresie przejściowym z 4G do 5G dostarczyliśmy na rynek odpowiednią liczbę produktów wspierających tę technologię nowej generacji. Przyspieszyliśmy naszą ekspansję międzynarodową – obecnie prawie połowa naszych przychodów pochodzi z rynków zagranicznych, co czyni Xiaomi firmą globalną. Mimo, że branża stoi przed poważnym wyzwaniem, Grupa nadal wykazuje wzrosty pomimo spowolnienia na rynku. Będziemy nadal koncentrować się na naszej strategii „5G + AIoT” i zwiększać inwestycje, aby wszyscy na całym świecie mogli cieszyć się lepszym życiem, dzięki innowacyjnym technologiom” – powiedział Lei Jun, Założyciel, Prezes oraz CEO Xiaomi.

 

Według ostatnich danych instytucji badawczych, Xiaomi zanotowało wzrost dostaw telefonów w pierwszym kwartale 2020 roku, przy czym cały rynek zanotował spadki. Według danych Canalys, światowe dostawy smartfonów spadły o 13 procent rok do roku, do 272 milionów sztuk. Xiaomi w tym samym okresie zanotowało wzrost na poziomie 9 procent, wyprzedając na tym polu innych największych producentów smartfonów. Udział w rynku wzrósł do 11,1 procenta, umacniając czwartą pozycję marki na świecie. Natomiast według danych IDC, światowe dostawy smartfonów spadły o 11,7 procent rok do roku, do 276 milionów sztuk, a Xiaomi zanotowało wzrost o 6,1 procenta i osiągnęło udział w rynku na poziomie 10,7 procent.

 

Forbes

 

Mimo ciężkiej sytuacji spowodowanej pandemią COVID-19 Xiaomi odnotowało zwiększone dostawy smartfonów w Europie Środkowo-Wschodniej. Według danych Canalys udział firmy w rynku smartfonów w tym regionie wzrósł o 45 procent, a w Polsce o 223 procent rok do roku. Na Ukrainie Xiaomi jest numerem jeden z 38 procentowym udziałem w rynku smartfonów. W Polsce, według danych Canalys, Xiaomi jest wiceliderem, a udział firmy wynosi 27 procent. Natomiast według analiz firmy badawczej IDC, w I kw. 2020 r., Xiaomi było liderem na rynku smartfonów w Polsce. Udział producenta w tym okresie wyniósł 31,6 procent i był to o 8,7 punktu procentowego lepszy rezultat w porównaniu do IV kw. 2019 roku.

W 2019 roku przychody Xiaomi poza Chinami wyniosły 91,2 mld juanów, co stanowi 44,3 procent całych przychodów przedsiębiorstwa. Produkty Xiaomi sprzedawane są na ponad 90 krajach i rynkach na świecie (dana na dzień 31 grudnia 2019 r.).

Xiaomi wyemitowało dziesięcioletnie niezabezpieczone obligacje uprzywilejowane o wartości 600 milionów USD z kuponem o wartości 3,375%. Transakcja osiągnęła najniższą w historii rentowność 10-letniej obligacji chińskiej spółki TMT, skutecznie obniżając stopę finansowania długoterminowego spółki. Ostateczna kwota subskrypcji była 8,5 razy większa niż subskrypcja, co pokazuje, że obligacje zostały entuzjastycznie przyjęte przez rynek kapitałowy. Sukces w sprzedaży obligacji podkreśla zaufanie inwestorów do planów długoterminowego rozwoju Grupy.

Zgodnie z założoną strategią Xiaomi wypuści na rynek 10 smartfonów obsługujących standard 5G, a wydatki na dział R&D zostaną zwiększone do 10 miliardów juanów. W ciągu kolejnych pięciu lat, inwestycje w technologię 5G+AioT zostaną zwiększone z 10 do ponad 50 mld juanów, w celu zdobycia pozycji lidera w dziedzinie rozwiązań smart. Grupa chce rozwijać się w segmencie urządzeń premium, jak również, zgodnie ze swoją misją, cały czas dostarczać doskonałe produkty w uczciwej cenie.



Autor |2020-05-14T09:57:56+01:0014 maja 2020 09:57|Kategorie: Android, Inne, Internet, Newsy, Raporty i prezentacje, Rynek, Sprzęt, Top7, Wydarzenia, Xiaomi|Tagi: , , |0 komentarzy

Zostaw komentarz

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.