Raport z badania „Pokolenie informacji” przeprowadzonego w Polsce na zlecenie firmy EMC potwierdza, że polscy menedżerowie podzielają opinie wyrażane przez ich kolegów z całego świata: nowe technologie nieodwracalnie zmieniły reguły prowadzenia działalności biznesowej. Aż 96% szefów zagranicznych przedsiębiorstw i 95% decydentów polskich firm uważa, że innowacje techniczne, takie jak: urządzenia mobilne, chmura obliczeniowa, analityka danych i sieci społecznościowe, przyniosły nowe oczekiwania klientów i na zawsze zmieniły reguły prowadzenia biznesu.

Jednocześnie można zauważyć, że pod niektórymi względami polskim firmom bliżej jest do rynków wschodzących niż do najbardziej rozwiniętych gospodarek świata. Nawet w odniesieniu do sztandarowego przykładu motorów zmian, czyli technologii mobilnych, daleko jest do „globalnej zgody”: w Polsce na urządzenia mobilne jako na największą innowację, która w ostatnich 5–10 latach w największym stopniu wpłynęła na funkcjonowanie organizacji, wskazało 74% przedstawicieli dużych firm i korporacji działających na polskim rynku oraz 80% respondentów wywodzących się z sektora MŚP. Z taką opinią zgodziło się też 82% respondentów z Chin. Tymczasem w Japonii taką opinię podziela 38% respondentów przy średniej globalnej wynoszącej 66%.

Choć analityka danych i wykorzystanie technologii chmury cieszyło się w Polsce podobnym zainteresowaniem, co na świecie (w Polsce 48% analityka i 49% chmura, na świecie odpowiednio 51% i 45%), to jednak polskie firmy zdecydowanie niedoceniają rolę sieci społecznościowych (29% w Polsce w stosunku do 40% na świecie) i analizy danych prowadzona w czasie rzeczywistym (zaledwie 12% w Polsce, w porównaniu do 33% na świecie).

Więcej informacji na ten temat będzie można znaleźć w raporcie z badania „Pokolenie informacji: cyfrowa transformacja biznesu” przeprowadzonego na szefach IT i zarządach polskich firm, który zostanie opublikowany w październiku br.

źródło: EMC

Kan