Stabilna pozycja Operatora telefonii komórkowej w Polsce, wprowadzenie wielu innowacyjnych, przyjaznych usług dla klientów indywidualnych i biznesowych. Jako jedyny operator, oferujemy kompleksowe rozwiązania telekomunikacyjne dostępne w całym kraju – to najważniejsze osiągnięcia Orange w dziesięć lat po wprowadzeniu marki na rynek – czytamy w materiale powitalnym na stronie Orange Polska.


Idea, druga co do wielkości sieć komórkowa w Polsce, wrześniu 2005 zmieniła nazwę na Orange. To marka, pod jaką działają na całym świecie komórkowe sieci należące do France Telecom. Idea (obecnie Orange) – była marka sieci telefonii komórkowej w Polsce, działająca w latach 1998-2005, której operatorem był PTK Centertel.

15 września 2005 r. – Polska Telefonia Komórkowa Centertel poinformowała o wprowadzeniu marki Orange oraz szczegółach nowej oferty. Oferta Orange dostępna został w Polsce od poniedziałku 19.09.br. i obejmowała nowe propozycje dla wszystkich klientów: korzystających z telefonów na kartę, płacących abonament klientów indywidualnych, użytkowników popularnych ofert mix , a także klientów biznesowych – przypomniał na Facebooku Wojciech Jabczyński, rzecznik Orange Polska.

Więcej na ten temat informowaliśmy w artykule: IDEA ZMIENIA SIĘ W ORANGE komunikat

Celem Orange Polska jest zapewnienie najwyższej satysfakcji klientom i atrakcyjnego zysku akcjonariuszom poprzez osiągnięcie pozycji najchętniej wybieranego dostawcy usług telekomunikacyjnych, multimedialnych i rozrywkowych, korzystającego z nowoczesnych technologii.

Debiut pierwszej światowej marki na polskim rynku telefonii mobilnej wiązał się szeregiem nowatorskich rozwiązań dla klientów.

Jest to nowy rozdział w blisko 14-letniej historii PTK Centertel. Ma umocnić naszą pozycję na rynku telefonii komórkowej w Polsce. Wprowadzenie marki Orange jest kamieniem milowym na drodze do uzyskania pozycji lidera” – zapowiadał Jean-Marc Vignolles, Dyrektor Generalny PTK Centertel. I dodawał „Stajemy się częścią globalnej rodziny. W oparciu o międzynarodowe doświadczenia dostarczymy naszym klientom szereg innowacji oraz jeszcze lepszą jakość obsługi”.

Zaledwie po roku od wprowadzenia marki Orange jej świadomość wśród polskich klientów osiągnęła poziom 70 proc. 6 kwietnia 2012 roku marka „Telekomunikacja Polska” została zastąpiona marką „Orange”.

Grupa Orange Polska dziś

Podsumowanie 2 kw. 2015:

  • zmiana przychodów o -2,3% rok-do-roku, odzwierciedlająca mniejszy wpływ ze sprzedaży sprzętu
  • wyniki komercyjne: bardzo dobre wyniki w segmencie komórkowych usług
    abonamentowych, obszar usług stacjonarnych pod presją
    • przyrost o +6% rok-do-roku liczby mobilnych klientów abonamentowych, +170 tys.
      przyłączeń netto w 2 kw.
    • przyrost o +29% rok-do-roku liczby klientów mobilnego dostępu do Internetu,
      +102 tys. przyłączeń netto w 2 kw.
    • przyrost o +50% rok-do-roku liczby klientów Orange Open, korzystających z blisko2,6 mln usług, +36 tys. przyłączeń netto w 2 kw.
    • liczba użytkowników sieci LTE na poziomie 1 270 tys., +370 tys. przyłączeń netto w 2 kw.
    • przyrost o +6% rok-do-roku liczby klientów usług TV, +5 tys. przyłączeń netto w 2 kw.
    • przyrost o +100% rok-do-roku liczby klientów VHBB, +25 tys. przyłączeń netto w 2 kw., baza klientów technologii ADSL pod presją, z utratą 52 tys. klientów netto w 2 kw.
    • utrata liczby stacjonarnych łączy głosowych: -88 tys. wobec -77 tys. w 1 kw.
  • marża EBITDA na poziomie 31,8% (-1,9 pp rok-do-roku1
    ), odzwierciedlająca wyższe koszty sprzedaży, przy korzystnym wpływie 85 mln zł oszczędności kosztowych oraz zysku ze sprzedaży aktywów (43 mln zł)
  • organiczne przepływy pieniężne w pierwszym półroczu w wysokości 531 mln zł, +49 mln zł rok-do-roku; cel całoroczny potwierdzony


Orange ma 15.587 mln kart SIM

Orange to międzynarodowa marka telefonii komórkowej obecna w 35 krajach. Firma działa na rynku telefonii stacjonarnej, telefonii komórkowej, internetu, transmisji danych, dzierżawy łączy oraz transmisji satelitarnej.

Marka Orange powstała w 28 kwietniu 1994 roku w Wielkiej Brytanii. Ze względu na to, że rynek brytyjski jest bardzo konkurencyjnym rynkiem nowy operator mobilnych usług telekomunikacyjnych aby osiągnąć sukces musiał wyróżnić się spośród grona konkurentów. Marka rozpoczęła od obrania namingu Orange. Etymologia nazwy wiąże się z kolorem pomarańczowym (w jęz. ang orange oznacza pomarańczowy) oraz jego oddziaływaniem na odbiorców. Otóż pomarańczowy, który powstaje przez połączenie żółtego i czerwonego, oznacza radość, optymizm, energię, zabawę i ciepło. Kolor tan buduje skojarzenia z fizycznym komfortem, dobrą komunikacją międzyludzką, jedzeniem i obfitością. Jednak nie tylko nazwa marki wiąże się z pomarańczowym kolorem- użyto go również w projekcie logo. Znak firmowy marki Orange to pomarańczowy kwadrat z umieszczoną w jego wnętrzu nazwą firmy zlokalizowaną przy dolnej krawędzi figury. Warto dodać, że biała typografia złożona jest z małych liter. Symbol graficzny marki ma kształt kwadratu by nie kojarzył się z pomarańczą, która tak jak kolor pomarańczowym w jęz. ang. określana jest przez słowo „orange ”.

źródło: wł.

Kan