Urząd Komunikacji Elektronicznej podsumował kampanię edukacyjną pod hasłem „Ufaj, ale sprawdzaj”, której celem jest wsparcie abonentów i przeciwdziałanie nieuczciwym praktykom na rynku telekomunikacyjnym. 2013 rok to 32 bezpośrednie spotkania ekspertów UKE z konsumentami na terenie całego kraju.

Jednym z głównych celów Strategii regulacyjnej Prezesa UKE do 2015 roku jest wzmocnienie pozycji konsumentów. W ramach polityki konsumenckiej UKE prowadzi działania, których celem jest wzmocnienie pozycji konsumenta poprzez systematyczne popularyzowanie wiedzy z zakresu ochrony konsumenta oraz świadomości praw i obowiązków abonenta. Jest to ważny obowiązek wynikający z przepisów ustawy Prawo telekomunikacyjne.

Głównym adresatem kampanii są osoby w wieku 50+, które stanowią najważniejszą grupę docelową, gdyż to głównie oni padają ofiarą nieuczciwie działających przedstawicieli handlowych. Jednakże kampania „Ufaj, ale sprawdzaj” skierowana jest nie tylko do osób starszych – informacje przekazywane podczas spotkań, materiały w postaci ulotek i filmów edukacyjnych stanowią cenną pomoc dla wszystkich abonentów niezależnie od ich wieku.

Celem kampanii jest edukowanie konsumentów szczególnie narażonych na nieetyczne praktyki handlowe stosowane przez przedstawicieli części z działających na terenie Polski firm telekomunikacyjnych, stałe oddziaływanie na konsumentów, aby decyzje o zmianie dostawcy usług telekomunikacyjnych, przedłużeniu lub zawarciu nowej umowy na ich świadczenie podejmowali świadomie, co niewątpliwie skutkować będzie, ograniczeniem niepokojącego zjawiska, jakim jest zwieranie umów z naruszeniem dobrych obyczajów.

W ramach kampanii Centrum Infomracji Konsumenckiej UKE przygotowało 4 adresowane do abonentów filmy edukacyjne.

źródło: UKE

Kan