W branżach IT, marketingu oraz finansów aż 82% pracodawców wymagało znajomości co najmniej jednego języka obcego, przy czym w 96% przypadków był to język angielski. Rynki finansowe poszukują znających węgierski, a w branży handlowej czeski.

 

Z badań wynika, że prawie 40% Polaków zna przynajmniej jeden język obcy. Prawie tyle samo procent obywateli nie posługuje się żadnym językiem poza ojczystym. Tylko 15% osób może pochwalić się znajomością dwóch języków obcych. Znajomość języka angielskiego traktowana jest przez pracodawców jako standardowa kompetencja.

Zapotrzebowanie na specjalistów ze znajomością języków nadal rośnie. Obserwujemy trend poszukiwania pracowników z niestandardowymi umiejętnościami lingwistycznymi.

 

– Na rynku finansowym coraz więcej ofert pracy pojawia się z wymogiem znajomości języka węgierskiego, a w handlu czeskiego, ale także łotewskiego lub litewskiego – mówi w rozmowie z MarketNews24 Łukasz Skrzypek, członek zarządu Multilango.com., startupu, który pozyskał zewnętrzne finansowanie, aby zmienić rynek nauki języków obcych dla pracowników firm. – W perspektywie najbliższych lat nie tylko język angielski, ale każdy kolejny język obcy będzie miał rosnące znaczenie.

 

Troska o rozwój umiejętności pracownika jest z jednej strony wyrazem docenienia jego możliwości i potencjału, a z drugiej, w przeważającej większości przypadków działaniem strategicznym z punktu widzenia utrzymania ciągłości operacyjnej przedsiębiorstwa.

 

marketnews24