Urządzenia mobilne cieszą się od lat ogromną popularnością. Jak pokazują badania, w Polsce smartfony posiada aż 58% osób, a tablety 21% . Ich użytkowników cały czas przybywa, a rozwiązania mobilne ciągle przystosowywane są do nowych urządzeń, których z roku na rok na rynku jest coraz więcej. Co zatem wybrać, aplikację czy stronę responsywną? Które rozwiązanie będzie najwłaściwsze? Przykład aplikacji PizzaPortal.pl rozwiewa wszelkie wątpliwości.

Aplikacja a strona responsywna
Aplikacja a strona responsywna

Responsywność strony, na czym to dokładnie polega?

Strona responsywna dostosowuje się do rozdzielczości, na której jest przeglądana. Bez względu na urządzenie, z którego strona będzie otwierana, wyświetli się ona prawidłowo i bezbłędnie. Co istotne, w przypadku różnorodnych urządzeń mobilnych obecnych na rynku, wygląd i układ dopasowują się automatycznie do rozmiaru okna urządzenia. Strona responsywna jest więc uniwersalna i można z niej korzystać zarówno ze smartfonów, tabletów jak i laptopów czy komputerów stacjonarnych. Tym samym daje gwarancję, że wyświetli się prawidłowo w zależności od urządzenia z jakiego akurat korzystamy.

Aplikacja, a komfort użytkowania

Aplikacja to z kolei opcja bardziej spersonalizowana, która pozwoli użytkownikowi na indywidualne dopasowanie funkcjonalności do konkretnych wymagań. aplikacja PizzaPortal.pl działa online i umożliwia wysyłanie notyfikacji push ułatwiających użytkownikowi zamawianie jedzenia. Jest szybka, płynna i niezwykle intuicyjna. Aplikacja zwiększa komfort używania i daje większe możliwości interakcji. Na przykład zapamiętuje ostatnie adresy restauracji i preferencje użytkownika, dzięki czemu każde kolejne zamówienie jest jeszcze szybsze – komentuje Marcin Zaremba, Head of Product PizzaPortal.pl.

Aplikacja mobilna dopasowana do potrzeb

Dane PizzaPortal.pl pokazują, że wśród wszystkich zamówień mobilnych te ze strony responsywnej stanowią około 17-20%, a pozostałe pochodzą z aplikacji mobilnej. Aplikacja dostosowuje się do indywidualnych preferencji oraz posiada dodatkowe funkcje jak na przykład ulubione adresy, czy historie zamówień. Aplikacja jest więc idealna dla stałych klientów. Ich zamówienia są z reguły większe w porównaniu z tymi składanymi przez stronę. Również częstotliwość zamówień u osób wybierających aplikację jest zazwyczaj większa, ponieważ osoby te znają produkt, jego zalety, a ceniąc wygodę zamawiają ulubiony posiłek niemal jednym kliknięciem.

Jak wynika z naszych obserwacji i danych, strona mobilna służy przede wszystkim do zrobienia pierwszego zamówienia. Natomiast aplikacja jest dla tych osób, które zachęcone pierwszym zrealizowanym zamówieniem, mają apetyt na więcej i często korzystają z ofert restauracji dostępnych na PizzaPortal.pl. Tacy użytkownicy doskonale znają już serwis i jego funkcjonalności. Cenią sobie natomiast większą kontrolę i szybkość w zamawianiu jedzenia – wyjaśnia Marcin Zaremba.

PizzaPortal.pl