Oglądanie anatomicznego szkieletu człowieka w 3D czy elektroniczna kostka do gry planszowej to już nie sceny z filmu science fiction czy prototypowe projekty rodem z Doliny Krzemowej. Takie rozwiązania powstają na polskim rynku, stanowiąc źródło inspiracji dla spragnionych nowości marketingowców i przedsiębiorców. Takie rozwiązania to jednak dopiero początek tego, co mobile może zaoferować biznesowi. SMS-y, dedykowane mobilne aplikacje, QR kody, gry i strony mobilne – każde z tych narzędzi posiada potencjał wystarczający do zrewolucjonizowania komunikacji na linii klient-marka.

Marketingowcy i przedsiębiorcy wiedzą już z całą pewnością: reklamy w TV, radio czy prasie, billbordy na ulicach, banery w Internecie to nie wszystko. Współczesny konsument od dłuższego czasu już nie poświęca im wystarczającej uwagi, a wydatki na taką reklamę nie należą do niskich. Potrzeba szukania już nie tylko nowych „formatów reklamowych”, ale przede wszystkim sposobów na prowadzenie dialogu z konsumentami staje się w walce o klienta elementem obowiązkowym. Z pomocą przychodzą narzędzia mobilnego marketingu, na które składa się ostatnio coraz szerszy wachlarz potencjalnych rozwiązań.

Mobile w marketingu zaczyna się od edukacji rynku

Technologie mobilne na usługach marketingu stanowią nadal pewnego rodzaju nowość, dlatego też w prasie branżowej nie brakuje szczegółowych informacji mających za zadanie „oswojenie tematu”. Coraz wiekszą frekwencją cieszą się także spotkania poświęcone tej tematyce, tym bardziej, że odbywają się już nie tylko w Warszawie. Mobile stał się interesujący dla przedsiębiorców z różnych branż i regionów Polski. W maju ubiegłego roku po raz pierwszy odbyło się bezpłatne i otwarte dla wszystkich zainteresowanych śląskie spotkanie branży mobilnej pod hasłem Mobile Silesia. Uczestnikom ubiegłorocznego spotkania w pamięci najbardziej zapadło wystąpienie Piotra Koźniewskiego, dyrektora kreatywnego z 3R Studio. Prelekcja Piotra wywołała duże zainteresowanie wśród uczestników, a niektórzy z nich wprost przyznawali, że z tego typu realizacjami spotkali się po raz pierwszy. Augmented reality, czyli technologia „rozszerzonej rzeczywistości”, jeszcze do niedawna znana tylko wąskiemu gronu osób, powoli wychodzi z ukrycia, a pomysły, o których dyskutowano do tej pory tylko w Dolinie Krzemowej, być może już niedługo zobaczymy w kreacjach reklamowych na naszym rodzimym rynku.

Mobile Silesia 2013

Augmented reality to zdecydowanie jedno z najbardziej spektakularnych narzędzi, jakie pojawiło się ostatnio na rynku mobile, jednak nie jedyne, które może stać się rozwiązaniem efektywnie wspierającym sprzedaż i komunikację z klientem. Wiele z nich zostanie omówionych podczas II edycji konferencji Mobile Silesia w Gliwicach. Robert Rachwał i Edyta Przybyłko wspólnie opowiedzą o Skuteczności kampanii mobilnych z wykorzystaniem QR kodów i NFC, Paweł Szewczyk odpowie na pytanie o to, Czy warto inwestować w Responsive Web Design?, Michał Kraus poruszy temat Mobile w sprzedaży wielokanałowej, Arkadiusz Haszto zapyta: Why mobile? Czyli dlaczego przyszła pora na mobile w marketingu. Uzupełnieniem konferencji będzie spotkanie networkingowe, na którym uczestnicy będą mogli nie tylko dzielić się wiedzą, ale także nawiązać kontakty biznesowe, które będą procentowały w przyszłości.

Inicjatywy regionalnie nie mniej wartościowe

Polska branża mobile potrzebuje komunikacji zarówno we własnym środowisku, jak i poza nim. Ważne staje się wyjście naprzeciw przedsiębiorstwom i szerzej pojętemu biznesowi, który już korzysta lub też będzie w przyszłości korzystać z rozwiązań mobilnych. Edukacja tego segmentu rynku jest niezwykle ważna, ponieważ to właśnie udane realizacje bieznesowe i odpowiednie zastosowanie technologii mobilnych w kampaniach marketingowych stają się silną motywacją dla kolejnych przedsiębiorstw do próbowania swoich sił w mobile. Dlatego też, nie ma wątpliwości, że edukacja rynku przez samą branżę jest potrzebna obu stronom – i biznesowi i dostawcom mobilnych usług, którzy mają szansę udowodnić, że oferowane przez nich rozwiązania są skuteczne i potrzebne. I ta edukacja odbywa się nie tylko na ogólnopolskich spotkaniach branżowych, nie mniej ważne są także inicjatywy lokalne. Wydarzenia takie jak Mobile Silesia są na razie jedną z nielicznych inicjatyw branżowych dedykowanych dla branży mobile.

źródło: SMSAPI

Kan