Generalny Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej zarekomendował ponowne skierowanie sprawy kary nałożonej na Orange Polska do pierwszej instancji Sądu Unii Europejskiej. Taką informację spółka podała w środę.

Rzecznik Generalny zarekomendował przekazanie sprawy ponownie do pierwszej instancji” – powiedział na konferencji Witold Drożdż, dyrektor wykonawczy do spraw korporacyjnych Orange Polska.

Według rzecznika sąd pierwszej instancji nie dokonał pełnej oceny argumentów przedstawionych przez Orange Polska – dodał Witold Drożdż.

W 2011 roku Komisja Europejska nałożyła na Telekomunikację Polską (obecnie Orange Polska) 127,6 mln euro kary za nadużywanie pozycji dominującej na polskim rynku szerokopasmowego dostępu do internetu. Komisja uznała, że spółka, jako operator posiadający pozycję dominującą, była zobowiązana zapewnić operatorom alternatywnym dostęp do swojej sieci, aby mogli oni skutecznie konkurować na rynku detalicznym.  W listopadzie 2014 roku Orange Polska i Netia zawarły ugodę dotyczącą wzajemnych roszczeń. Orange zapłacił Netii 145 mln zł, jednak ostateczna wartość ugody ma być zależna od finalnej wysokości kary nałożonej przez Komisję Europejską.

W grudniu 2015 roku Sąd Unii Europejskiej oddalił odwołanie Orange Polska od decyzji Komisji Europejskiej z 2011 roku. Tym samym sąd podtrzymał karę w wysokości 127,6 milionów euro, nałożoną za nadużywanie pozycji dominującej na rynku. „Karę nałożoną przez Komisję Europejską, a dotyczącą nieprawidłowości sprzed 2010 roku, od początku uważaliśmy za zbyt wysoką. Jesteśmy rozczarowani, że zarówno Komisja, jak i Sąd nie wzięły pod uwagę istotnych działań i okoliczności, które w naszej ocenie powinny przyczynić się do jej zmniejszenia” – napisała Spółka.

Rzecznik uchylił częściowo wyrok Sądu Unii Europejskiej, oddalił odwołanie w pozostałej części oraz przekazał sprawę sądowi do ponownego zbadania argumentacji podniesionej przez Orange Polska.

Telekom ma za sobą jeden z lepszych kwartałów. We wtorek po sesji Orange Polska podał, że w czwartym kwartale 2017 roku wypracował 471 mln zł EBITDA.  W prezentacji wynikowej spółka poinformowała, że przychody z usług teleinformatycznych w 2017 roku wzrosły o 18 proc. do 423 mln zł. Zgodnie z aktualną strategią grupa chce do 2020 roku podwoić przychody z 2016 roku, które wyniosły 357 mln zł. Orange Polska w czwartym kwartale 2017 roku zyskał netto 66 tys. klientów usług telefonii komórkowej, z czego grupie przybyło 64 tys. klientów usług abonamentowych. To pierwszy wzrost liczby kart SIM w sieci Orange Polska od drugiego kwartału 2016 roku. Liczba stacjonarnych łączy telefonicznych zmniejszyła się o 60 tys., podobnie jak w poprzednich kwartałach. Na koniec grudnia grupa obsługiwała 3,684 mln łączy stacjonarnych. Orange Polska na koniec 2017 roku świadczył 2,438 mln usług internetu szerokopasmowego, co oznacza kwartalny wzrost o 61 tys. usług. W poprzednich kwartałach grupa również zwiększała liczbę usług o ok. 50-60 tys. kwartalnie. Liczba klientów usług ADSL spadła o 43 tys. (spadek podobny jak w dwóch poprzednich kwartałach) do 1,324 mln, a liczba usług światłowodowych wzrosła o 38 tys. (więcej o 7 tys. niż w trzecim kwartale) do 214 tys. Liczba klientów usług pakietowych Orange Polska wzrosła o 111 tys. – tyle samo co w trzecim kwartale – do 1,306 tys.

Czytaj też: Orange Polska ma 14,358 mln kart SIM

Czytaj też: Orange Polska odwoła się od wyroku Sądu UE ws. kary 127,6 mln euro

źródło: Orange