13 czerwca specjaliści od marketingu mobilnego zjechali do podziemi. 320 m pod ziemią, w kopalni Guido w Zabrzu odbyła się 7. edycja konferencji Google Analytics mówił o tym, jak z ich wykorzystaniem analizować i optymalizować działania w kanale mobile. Zauważył, że współczynnik konwersji e-commerce w ruchu mobile jest kilkakrotnie mniejszy niż desktopowy. Powodem najczęściej jest zbyt długo ładująca się strona, nieumiejętne angażowanie odbiorcy lub niedopasowywanie stron mobilnych do potrzeb klientów. Daniel Kędzierski z FastTony omówił możliwości targetowania kampanii na Faceboku i pozyskiwania danych o odbiorcach. Zaprezentował działanie ofert z kodem kreskowym oraz magic linków w postach.

Wojciech Chochołowicz z Gino Rossi zaprezentował efekty kampanii e-mail marketingowych i SMS-owych. Porównał wzrost ruchu i sprzedaży po wysłaniu SMS- a i newslettera – po wysłaniu SMS-a sprzedaż rosła efektownie jeszcze tego samego dnia, po mailu rosła mniej gwałtownie, za to utrzymywała się na wyższym poziomie przez trzy dni. Najlepsze efekty dawało połączenie obu narzędzi. O tym, jak skutecznie przeprowadzać wysyłkę newsletterów opowiedział Roman Grygierek z Inis. Podkreślił, że nowoczesne podejście do email marketingu bazuje na dostosowaniu treści do urządzeń i potrzeb klienta, które z kolei można analizować na podstawie interakcji odbiorcy z newsletterem.

Łukasz Kozłowki z platformy Shoper, trochę przekornie, zwrócił uwagę na to, by nie przepalać całego budżetu na ruch mobile. Mimo ogromnych nakładów na kampanie mobile, które przewyższają wydatki na desktop, konwersja desktopowa jest cały czas kilka razy większa od mobilnej. Sklepy internetowe powinny się troszczyć o oba kanały sprzedaży i oba równolegle optymalizować.

O tym, jak mobile rewolucjonizuje wideo marketing opowiedziała Magdalena Daniłoś z OFFON Agency. W sytuacji gdy każdego dnia w serwisie YouTube oglądane jest miliard godzin treści, trudno prowadzić kampanie nie wykorzystując tak popularnego formatu. Jak to ujęła ekspertka, w wideo znaczenie ma rozmiar i pozycja – czyli jakoś filmu i ujęcie wertykalne lub horyzontalne. Przy tworzeniu kreacji koniecznie uwzględnić trzeba kanał, w którym będzie dystrybuowana – YouTube, Instagram czy Facebook wymagają innych formatów i charakteru filmów.

Mateusz Grzech z kancelarii adwokackiej Duraj Reck przybliżył zmiany w gromadzeniu i przetwarzaniu danych osobowych, które wejdą za rok wraz z wdrożeniem RODO. Nowe podejście będzie jeszcze bardziej koncentrowało się na prawach klienta – formułki prawne mają być zrozumiałe, a za niezabezpieczenie danych lub ich wykorzystywanie w inny sposób niż ten, na które zgodził się klient, administratora danych czekają surowe kary.

Dr Maria Buszman (Buszman. Komunikacja Doradztwo Badania Strategie) postawiła śmiałą tezę na temat zjawiska work-life balance. Technologia, a przede wszystkim wielozadaniowe smartfony z dostępem do internetu, weszły tak głęboko w nasze życie, że zachwiały XIX-wieczną zasadę podziału dnia na czas pracy, snu i odpoczynku. Trudno dziś o wyraźny rozdział strefy prywatnej i służbowej, i nic nie zapowiada, by kiedykolwiek on powrócił.

W przyszłość, choć już niedaleką wybiegli dwaj ostatni prelegenci. Tomasz Wesołowski (2040.io) podsumował dotychczasowe prace nad sztuczną inteligencją i to, jak będzie ona funkcjonować za kilkanaście-kilkadziesiąt lat. Przedstawił stworzonego przez swój zespół Edwarda – wirtualnego asystenta. Artur Kursiński, założyciel Ghost VR, wyjaśnił różnice między AR (Augmented Reality), MR (Mixed Reality) i VR (Virtual Reality). Zauważył, że obecna sprzedaż headsetów potrzebnych do używania technologii wirtualnej rzeczywistości wygląda, jak początki sprzedaży pierwszego iPhone’a, ich popularność eksploduje w odpowiednim czasie. A zastosowanie tej technologii specjalista widzi nie tyle w rozrywce, co w branżach takich, jak marketing, turystyka, motoryzacja, nieruchomości i edukacja.

Podczas prezentacji wielokrotnie przewijała się myśl, że zamiast mówić o rewolucji mobile, powinniśmy dostrzec ewolucję, która trwa już od 10 lat. Kanał mobile działa bardziej jak showroom, a sprzedaż odbywa się ciągle na desktopie. Uczestnicy konferencji na pewno zapamiętają też, że jest znacznie większe prawdopodobieństwo, że przeżyją katastrofę lotniczą, niż że klikną w baner reklamowy. Wydarzenie zakończył tort, którym organizator, platforma SMSAPI, poczęstował przybyłych z okazji swoich 10 urodzin.

Śląski charakter, swobodna atmosfera, prelegenci w kaskach, a przy tym różnorodne i merytoryczne wystąpienia sprawiły, że była to wyjątkowa konferencja. Uczestnicy mogli wynieść z niej praktyczną wiedzę i garść inspiracji.

źródło: SMSAPI

Kan