Od 15 czerwca br. w Unii Europejskiej wszyscy korzystamy z usług telekomunikacyjnych na nowych zasadach. Virgin mobile Polska opublikował zmiany w cennikach roamingu na terytorium Unii Europejskiej, ale ich klienci, nie będą w pełni mogli korzystać z usług, według zasady Roam Like At Home. Virgin Mobile Polska tłumaczy dlaczego nie wdrożył usług zgodnie z zasadą Roam Like At Home (ang. ceny połączeń za granicą jak w domu).
Poniżej pełny komunikat dla klientów Virgin Mobile Polska
Wczoraj upłynął termin wyznaczony przez Unię Europejską na wdrożenie nowych zasad rozliczania roamingu na terenie państw członkowskich. Zgodnie z zaleceniami Komisji Europejskiej, obniżyliśmy stawki roamingu z 54 gr do 29 gr za minutę za połączenia wychodzące i wprowadziliśmy pulę bezpłatnych minut na połączenia przychodzące. Zapewniamy, że zawsze zależy nam na dostarczaniu Wam możliwie najlepszych ofert i usług. Tak jest również w tym przypadku. Wiemy jednak, że są wśród Was osoby, dla których zaproponowane rozwiązania nie są satysfakcjonujące. Widzimy i słyszymy Waszą krytykę, cenimy Wasze zdanie, ale jednocześnie chcemy zwrócić uwagę na dwie istotne kwestie:
Punkt 1 – jesteśmy operatorem wirtualnym, więc nie zarabiamy na rozliczeniach międzyoperatorskich, którymi tradycyjni operatorzy mogą pokryć koszty zmian roamingowych.
Punkt 2 – nie oferujemy umów długoterminowych, które pozwalałyby skutecznie rozliczać usługi w dalszym terminie. Wiecie, że oferujemy korzystne dla Was plany abonamentowe, z których można zrezygnować nie po 12 lub 24 miesiącach, ale po 30 dniach.
Te dwie kwestie sprawiają, że przy wdrażaniu zmian, wynikających z tzw. projektu „Roam Like At Home”, zdecydowaliśmy się zrównać ceny roamingu w UE, do tych, które obowiązują w naszych cennikach krajowych. Koszty wprowadzenia innego rozwiązania skutkowałyby koniecznością podniesienia cen pakietów i usług dla wszystkich Użytkowników lub wyłączeniem roamingu w niektórych usługach. Dlaczego? Ponieważ nasze startery zaczęłyby być sprzedawane za granicę np. do Czech, Niemiec czy Wielkiej Brytanii, gdzie ceny usług telekomunikacyjnych są nawet ośmiokrotnie wyższe. Nie mamy żadnych narzędzi do przeciwdziałania takiemu „eksportowi”.
Najlepiej zobrazować to na przykładzie. Wyobraźmy sobie zagranicznego turystę, który kupi u nas abonament za 19 zł, wróci do swojego rodzimego kraju i wykorzysta w pierwszym miesiącu 100 minut, 200 SMS-ów i 1,25 gigabajta. Wykonalne, prawda? Przeliczając to przez nowe stawki hurtowe w roamingu ustalone w rozporządzeniu Parlamentu i Rady Europejskiej, koszt obsługi użytkownika, który będziemy musieli ponieść jako operator, wyniesie… 76 zł, bo tyle musimy zapłacić zagranicznym operatorom. To oznacza, że jesteśmy 57 zł na minusie i to w pierwszym miesiącu. Tradycyjny operator jest w stanie zmniejszyć tę stratę poprzez rozliczenia międzyoperatorskie (Patrz „Punkt 1” ), bądź poprzez rozłożenie kosztu w czasie, ponieważ umowa podpisana jest na wiele miesięcy (Patrz „Punkt 2”). My, jako MVNO z bardzo elastyczną ofertą, nie mamy takiego komfortu i w efekcie zmusiłoby to nas do podniesienia cen usług krajowych.
Nie chcieliśmy i nie chcemy, abyście Wy, nasi Użytkownicy, ponosili koszty nadmiernego bądź nieuczciwego wykorzystywania naszej oferty poza granicami Polski. I to tym, przede wszystkim, podyktowane są rozwiązania roamingowe, które zaproponowaliśmy. Obniżyliśmy je, ale do poziomu, który zabezpiecza naszą ofertę krajową. Chronimy siebie przed nadużyciami, żeby ochronić Was przed podwyżkami. I mówimy o tym wprost.
Jesteśmy w trakcie rozmów z Urzędem Komunikacji Elektronicznej nad możliwością zaradzenia sytuacji, w której jesteśmy zmuszeni zaproponować warunki inne od dużych operatorów tradycyjnych. Przepisy Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego zakładają możliwość ochrony interesów operatorów takich jak MVNO. Jeżeli negocjacje z UKE przebiegną zgodnie z naszą intencją, będziemy dysponowali większym polem manewru w zaproponowaniu Wam lepszych warunków roamingu. W tej chwili musimy Was jednak prosić o cierpliwość. Liczymy, że w ostatnich latach zapracowaliśmy na kredyt zaufania, proponując najlepsze możliwe oferty, i że tak samo będzie również w tym przypadku.
źródło: Virgin mobile Polska
Kan
Warto przeczytać:
Rzeczowo, ale czy prokonsumencko, jak się chwalili. Poza tym, co zrobią, gdy UKE będzie karał, jak obiecał tych którzy nie przestrzegają w pełni rlah. Będzie się działo.
Mają bogatego właściciela, niech im dopłaci. Jak nie to nich zwijają swoje zabawki. Wiedzieli wchodząc do Polski ile zarabiamy. Prawo jest dla wszystkich. Raz możemy poczuć się w pełni Europejczykami. I chcą nam to zabrać
Czują poparcie Streżyńskiej to próbują strugać bohaterów. Jakoś inne MVNO dało radę. Pani prezes oddala się ten milion klientów. Z drugiej strony trochę racji ma, ale mogli się przygotować.
Mam Virgina i guzik mnie obchodzi roaming. Dla mnie ważne że w kraju mam tanio
Dziewicę mam, bo mam sentyment do pięknych Polek, a roaming mi niepotrzebny 😉
A kogo obchodzi jakiś Virgin z 0,001% klientów, niech im Branson dopłaci. Poza tym był czas na przygotowanie, gdzie byli razem z matką Streżyńską?
Hhahaha a najbardziej rozwalili mnie tym dostarczaniem „jakiści” na pleju hahaha dobre.
Nie dostosujecie się – wypad z rynku, nikt nawet nie zauważy waszego zniknięcia.
Po co wypisujesz takie brednie? Im więcej operatorów tym większa konkurencja i niższe ceny. Tak trudno to pojąć? Więc każda, nawet najmniejsza działa też w twoim interesie.
Do tej pory nikomu niskie ceny nie przeszkadzały. Teraz macie tani roaming (niektórzy darmowy) – cieszcie się. Przecież głównie za granicą funkcjonujecie i to darmowy roaming podstawą Waszej egzystencji…
Podoba mi się szczere stawianie kawy na ławę i uzmysłowienie potencjalnych strat z używania ich SIM-ów w roamingu krajów o znacznie droższych usługach telekomunikacji mobilnej.
U nas nie jest tanio, jest po prostu usługa w cenie dostosowanej do wypłat:P
W de, nl, uk itp stawki mają takie same lub nawet niższe od nas w stosunku do zarobków!
Więc niech Virginia się tak nie podnieca naciągaczami czy innymi szarpnięciami tambylców XD
Dokladnie, cena adekwatna do zarobkow. A porownajmy litr beznyny w PL i DE, ile litrow za wyplate oni kupia a ile my? To samo z Pepsi, piwem.
Tyskie w kauflandzie DE lekko wiecej jak w PL.
Ja chciałbym tylko wiedzieć jak to możliwe, że każdy obcokrajowiec może kupić abo a osoba np która ma lub miała problem ze spłata np kredytu lub rachunku takiego nie dostanie (BIK, ERIF,…) Skoro ktoś nie potrafi prowadzić firmy lepiej tego nie robić. Gdzie tu sens i logika? A tak poza tym to kto przy zdrowych zmysłach będzie chciał korzystać z lejka? Z taką prędkością to smarphone ma problem żeby pobrać pogodę.. Jest jeszcze jedno.. WINNY SIE TŁUMACZY..
Lejek ma problem tylko i aż na nowy telefonach, na OS Symbian mielił aż miło było…no ale i też strony się trochę zmieniły
Pomyśleć, że kiedyś Virgin Mobile mieli najlepszą ofertę na rynku. Teraz są daleko w tyle za innymi, a o tym milionie klientów to niech zapomną…
Telix na TVP Info o roamingu, właśnie oglądałam…no no gratki 😉
Jakoś inni wirtualni operatorzy wprowadzili roaming jak w domu, np. a2 mobile, czy lajt mobile. Sam jestem w lajt mobile, place 10 zl, za no limit rozmowy, smsy, mmsy i 10 gb , a do tego mam roaming jak w domu.
Ty masz w Lajtmobile po 10zł noLimits a ja telefon za złotówkę od operatora XD
o ile widzę płacisz 29 za aktywacje, 10x10zł za10 pierwszych miesięcy i 2×37 za ostatnie dwa miesiące cyrografu. suma kosztów daje ok 17zł na miesiąc, a tu juz mocno zmienia postać rzeczy
[quote]Ty masz w Lajtmobile po 10zł noLimits a ja telefon za złotówkę od operatora XD [/quote]
Kolego Gliwice, policz ile twoj abonament jest warty na rynku, a ile placisz, bo dostales jakiegos smartfona za 1 zl. Zobacz ile Ty placisz, a np. kolega w lajtmobile. Sprawdź miesięczną różnicę. Przelicz to przez dlugosc Twojej umowy x24. Teraz sprawdz ile jest wart Twoj smaryfon i zobacz ile przeplaciles u swojego operatora za to, ze dal Ci niby za 1 zl smartfon 🙂
On (Gliwice) tego nie zrozumie. Dostał kredyt od opa który spłaci grubo i się jeszcze cieszy, typowy jeleń frajer:-D I musi tkwić na warunkach umowy pomimo zmieniającego się rynku. Czyli frajer podwójny:-))))
Koleżko @Tom-ie…Dziękuje za niepotrzebne wyliczenia, widać że nie przeczytałeś mojej odpowiedzi na komentarz @And.
@go-Oł…Jesteś modry jak kapusta, kwitnij ;-D
@Wieś Gliwice Widzisz, znowu cię wydymali. Ale próbowałeś brylować.
Czas się żegnać z dziewicą, a jestem w nuej od samego początku
Jeszcze będzie ciekawie z tym prawem do rlah. Operatorzy, zwłas,cza wirtualni, a zapewnie i Plus, który nie ma zagranicznej oferty będą szturmować po dopłaty. Zapewne też Play, który wybiera się na giełdę i będzie chcał pokazać, że nie traci
Ale glupie komentarze tutaj sa. Po prostu sami experci co to za dychacza powinni miec wszystko bez limitu, w najszybszym LTE, sluchawka za zeta i to najlepiej topowa a do tego roaming w cenie bo przeciez 30 razy w roku sa za granica…po tanie piwo w Czechach… No i konto bez waznosci, a jak! No i Richard B prowinnien Wam jeszcze doplacic za to ze laskawie korzystacie z uslug Virgin…. Zalosne.
36 operatorów w Europie wystapiło o dopłaty za straty wynikajace z roamingu.
Ostatnio wirtualni na Play oferują Internet, który można określić jako wolny lub gancwolny. Po prostu nie da się go używać. Za co płacą P4, który nie wywiązuje się z umowy, pytam się, ja się pytam? Jak nie robią tego MVNO