Instagram przeszedł długą drogę od aplikacji pozwalającej na udostępnianie obrazu do drugiej najbardziej popularnej platformy społecznościowej zaraz po Facebooku. Posiadający ponad 600 milionów użytkowników serwis stał się ważnym narzędziem dla przedsiębiorstw chcących dotrzeć do swoich odbiorców. Umiejętnie prezentować się na Instagramie warto choćby dlatego, że jak wynika z badań Iconosquare Instagram 2015 Study, 70% użytkowników szukało profili marek na Instagramie, a 37% obserwuje 1-5 kont firmowych. Jakie zasady będą wyjątkowo obowiązywały w serwisie w 2017 roku?

#1 Kontynuacja tworzenia wideo

Nieważne czy nagrane, czy wypowiedziane na żywo – „wideo” jest jednym z najważniejszych słów w social media w 2017 roku. Zdaniem osób odpowiedzialnych za udoskonalanie Instagramu, do czterech kolejnych lat treści wideo będą stanowić do 75% udostępnianych w serwisie danych. Wobec tego, marki nie mają innego wyjścia, jak doskonalenie swoich umiejętności w zakresie produkcji wideo. Obecnie, dzięki dostępnej dużej liczbie narzędzi ułatwiających tworzenie filmów, każdy ma możliwość przygotowania interesującej treści dysponując małym czy nawet zerowym budżetem.

#2 telefon ciągle w modzie

Telefon komórkowy ma bardzo duże znaczenie, co jest szczególnie widoczne na Instagramie. Docelowo zawartość serwisu powinna być tak zoptymalizowana, by zapewnić komfort korzystania z aplikacji użytkownikom przeglądającym treści na różnych urządzeniach mobilnych. Dzięki temu będą one bardziej elastyczne, a co za tym idzie także dostępne dla większego grona odbiorców.

W momencie, kiedy prowadzimy profil na Instagramie, a dodanie obrazów jest najwygodniejsze przy użyciu telefonu, warto mieć go zawsze pod ręką. Kto wie, gdzie spotkamy inspirację do zrobienia zdjęcia? Obecnie mamy również możliwość korzystania z wielu narzędzi, które pozwalają czynić nasze zdjęcia bardziej atrakcyjnymi. Do celów biznesowych przydatne będą szczególnie takie narzędzie jak Crowdfire, który umożliwia śledzenie działań konkurencji, Iconosquare pozwalający na oglądanie statystyk konta czy Inselly – aplikacja ułatwiająca sprzedaż produków za pośrednictwem Instagrama. Zdjęcie wystarczy otagować hashtagiem #inselly, a płatność odbywa się przez PayPal.

#3 Celniejsze dotarcie do grup docelowych

Strategia jest podstawą udanych działań marketingowych, jednak nawet najlepiej zaplanowana taktyka nie odniesie skutku, jeśli nie będzie dopasowana do grupy docelowej marki. Instagram zrobił ostatnio wiele, by umożliwić marketerom dotarcie do określonego targetu. Według informacji przekazanych przez serwis, w 2017 roku marketerzy będą mieli jeszcze większe szanse na dokładniejsze trafienie z komunikatem. Dzięki temu ich strategiczne działania będą bardziej skuteczne.

#4 Większa konkurencja

Społeczność drugiego po Facebooku serwisu społecznościowego liczy ponad 600 milionów użytkowników. Możemy przypuszczać, że w tym roku ich liczba wzrośnie. Coraz więcej marek dochodzi do wniosku, że prowadzenie komunikacji na Instagramie opłaca się. Warto więc przygotować się na pojawienie się konkurencji w serwisie. Nadal istnieje jednak przestrzeń na działania kreatywne, które pozwolą wygenerować duży zasięg organiczny.

#5 Kreatywne działania będą prostsze

Dzięki takim funkcjonalnościom jak Instagram Stories oraz Live, serwis otworzył przestrzeń do tworzenia nowych, kreatywnych rozwiązań. Wymyślanie oryginalnych treści stało się bardziej dostępne zarówno dla indywidualnych użytkowników, jak i marek. Wpłynęło to również na obniżenie budżetów przeznaczonych na tworzenie materiałów wideo. W 2017 roku będziemy mogli zobaczyć, jak marki konkurują w oferowanych na platformie treściach.

Autor: 365 agencja