Serwis Telko.in posumował wyniki finansowe Virgin mobile Polska za lata 2013-2015. Przychody spółki w 2015 r. wyniosły blisko 40 mln zł. Ze złożonego w KRS sprawozdania rocznego wynika, że spółka miała dokładnie 37,531 mln zł wpływów. Były one przeszło czterokrotnie wyższe, niż w 2014 r.

Wraz ze wzrostem skali działania znacząco wzrosły koszty operacyjne operatora, skacząc z 40 mln zł do 66 mln zł. Wzrost liczby klientów oznacza bowiem wzrost opłat hostingowych na rzecz P4, z sieci którego korzysta Virgin Mobile, oraz wzrost kosztów interkonektowych (każdy z małych operatorów wirtualnych ma duży ujemny bilans rozliczeniowy z MNO).

Jeżeli chodzi o koszty stałe, to blisko dwukrotnie – do ok. 4 mln zł – wzrosły w 2015 r. koszty wynagrodzeń pracowników Virgin Mobile. Virgin Mobile, największy i najpopularniejszy wirtualny operator telefonii komórkowej w Polsce, szczyci się najwyższym na rynku przychodem na klienta – 20 zł miesięcznie wobec konkurencji poruszającej się w rejonach 9-17 zł. W I kw. 2016 r. sieć urosła o 50 tys. klientów. Statystyczny klient VMP wykorzystuje dwa razy więcej transferu danych internetowych i o około 30 proc. więcej minut rozmów niż statystyczny klient dużej sieci komórkowej.

Jak mówi Grażyna Piotrowska-Oliwa, prezes zarządu Virgin Mobile Polska, na ten rok spółka przewiduje prawie podwojenie przychodów, czyli około 65-70 mln zł. Menedżerka wierzy, że jej spółka znalazła efektywny model rozwoju. Zamierza się go trzymać i podtrzymuję deklarację z początku prezesury, czyli milion aktywnych kart w trzy lata, do połowy 2018 r.

źródło: Telko.in

Kan