Amazon ogłosił rozpoczęcie współpracy z Teatrem Nowym w Poznaniu. Firma postanowiła rozszerzyć zakres programu Kindloteka, jednego z jej głównych projektów mających na celu promocję czytelnictwa. W ramach akcji Amazon przekazał na potrzeby Teatru 30 czytników.

Promowanie czytelnictwa jest związane z Amazon od samego początku, gdy 20 lat temu, zaczynaliśmy jako księgarnia internetowa. 9 lat temu zadebiutował na rynku nasz czytnik Kindle, który podbił serca fanów książek na całym świecie w tym także Polaków. Dlatego tym bardziej nam jest przyjemnie, że możemy się dzielić tym co nam bliskie z tak wyjątkowymi instytucjami jak Teatr Nowy. Wierzymy, że nasza współpraca przyniesie efekty w postaci promocji nie tylko konsumpcji kultury, ale także jej tworzenia” – powiedział Robert Stobiński, Członek Zarządu Amazon Polska.

Cieszę się, że na naszej teatralnej drodze spotkaliśmy firmę Amazon. Zaszczytne miano pierwszej instytucji kultury w Polsce, którą Amazon wspiera swoimi czytnikami, zobowiązuje nas do kreatywności. Pierwszą inicjatywą, w której wykorzystamy w Teatrze Nowym w Poznaniu czytniki Kindle jest cykl spotkań literackich pod nazwą – jakże by inaczej – „Czytnik”. W ten sposób dzięki wsparciu firmy Amazon, zyskamy nowe możliwości udostępnienia naszym widzom najnowszych dzieł literackich. Istotnym celem naszej współpracy jest również promocja młodych talentów. Teatr Nowy od trzech lat gości w maju i czerwcu najzdolniejszych studentów reżyserii i scenografii, dając im możliwość scenicznej pracy w ramach tzw. „Sceny Debiutów”. Liczymy na to, że dzięki podarowanym czytnikom Kindle współpraca młodych twórców z aktorami będzie przebiegała szybciej, a oszczędność papieru pozwoli teatrowi wygospodarować więcej środków na realizację pomysłów inscenizacyjnych. Bardzo liczę na to, że twórcza przyjaźń Amazon i Teatru Nowego przetrwa wiele teatralnych sezonów i wspólnie wykreujemy dla Państwa niejedno artystyczne wydarzenie.” – mówi Piotr Kruszczyński, Dyrektor Teatru Nowego w Poznaniu.

Współpraca Amazon i Teatru Nowego będzie także obejmować wspólną organizację akcji „Czytnik”, która z jednej strony jest cyklem spotkań literackich, a z drugiej formą czytania performatywnego dostępnego dla publiczności. Nazwa tej inicjatywy nie jest przypadkowa – czytnik Kindle będzie podczas spotkań i prób otwartych głównym źródłem tekstu.

CZYTNIK to z jednej strony cykl spotkań literackich, a z drugiej czytania performatywne otwarte dla publiczności
Dzięki wsparciu udzielonemu programowi „Czytnik” przez Amazon możemy zapewnić lokalnej społeczności dostęp do wydarzeń kulturalnych. To także świetna okazja do tego, aby uczestnicy akcji mogli spotkać się z artystami, którzy będą zachęcać do częstszego czytania. Znajdujący się we foyer kącik czytelniczy Kindloteka, w którym udostępniono 10 urządzeń Kindle, pozwala gościom naszego teatru wybrać interesującą ich pozycję z całego szeregu różnych tytułów i poczytać dla relaksu” – dodaje Andrzej Hamerski, Dyrektor ds. Marketingu Teatru Nowego.

Program Kindloteka został uruchomiony w 2015 roku w 10 szkołach w okolicach Poznania i Wrocławia, czyli regionach, w których Amazon prowadzi swoją działalność w Polsce. W 2016 roku Amazon będzie kontynuował swoją pracę związaną z ta akcją.

źródło: Amazon

Kan