W ramach wspólnego projektu, spółka Aiton Caldwell udostępnia swój system telekomunikacyjny – wirtualną centralę telefoniczną Datera Call-eX Cloud. Głównym zadaniem systemu jest zapewnienie usług realizowanych w technologii VOIP z protokołem SIP. Firma I-BS.PL, która odpowiada za funkcjonowanie systemów bankowości elektronicznej obsługiwanych instytucji – zadba o ich komunikację z centralą telefoniczną.

Wirtualna centrala Call-eX Cloud to sprawdzony system telekomunikacyjny dla małych i średnich przedsiębiorstw. Istotą tego wdrożenia jest umożliwienie użytkownikom samodzielnej realizacji wybranych operacji bankowych za pośrednictwem infolinii. Ze strony wirtualnej centrali telefonicznej pozwala na to moduł Integrate, odpowiadający za przekazywanie do systemów bankowych instrukcji wprowadzanych przez klienta za pomocą klawiatury numerycznej telefonu” – komentuje Paweł Cacko, Dyrektor Sprzedaży Aiton Caldwell.

Dzięki temu, że wprowadziliśmy taką usługę w naszym systemie bankowości elektronicznej EBO, zyskała ona jeszcze bardziej na funkcjonalności. IVR zapewnia automatyczne wsparcie 24h/7 dni w tygodniu, które nie generuje zbyt dużych kosztów dla Banku. Kolejną zaletą jest spełnienie Rekomendacji D, która wymaga wprowadzenia 24 godzinnej możliwości blokady dostępu do Rachunku poprzez bankowość internetową. Olbrzymią korzyść daje opcja Odblokowania Hasła dostępna także 24h na dobę. Dzięki temu klient niezależnie od godziny i dnia tygodnia może odblokować samodzielnie hasło.” – podkreśla Marcin Krzysztoń, Dyrektor Działu Handlowego I-BS.pl.

Pierwsze trzy banki, które wdrażają zautomatyzowane infolinie to Banki Spółdzielcze w Izbicy, Cieszynie i Staszowie. W ramach projektu planowane jest uruchomienie infolinii dla kolejnych kilkudziesięciu banków spółdzielczych.

źródło: Aiton Caldwell

Kan