Notowana na głównym rynku GPW spółka Eurotel SA obsługująca sieć prawie 300 salonów sprzedaży operatorów T-Mobile i Play, zaprezentowała swoje wyniki finansowe za 2014 rok. Skonsolidowane przychody Grupy wzrosły do prawie 165 mln zł za rok 2014, wobec 137 mln zł rok wcześniej. Skonsolidowany zysk netto także był wyższy niż przed rokiem wyniósł 5,7 mln zł (wobec 5,1 mln zł w 2013 roku).

Skonsolidowane przychody netto Grupy wzrosły w 2014 roku do 164,579 mln zł, wobec 137,219 mln zł w roku poprzednim. Oznacza to wzrost o 20 procent. Zysk netto Grupy Eurotel wyniósł za 2014 r. 5,734 mln zł, podczas gdy rok wcześniej przychody za analogiczny okres (czyli za rok 2013) wyniosły 5,172 mln zł, co oznacza wzrost na poziomie 11 procent.

Tomasz Basiński, wiceprezesa Eurotel
Tomasz Basiński, wiceprezesa Eurotel

Największy wpływ na wyniki Grupy miały wzrosty w spółce zależnej Viamind współpracującej z operatorem sieci Play. Poprawa wyniku związana była z ekspansją na rynku tego operatora i wzrostem jego sprzedaży. Oczywiście znaczenie miała także poprawa wyniku w samej jednostce dominującej, czyli Eurotel SA, osiągnięta dzięki wynikom działalności współpracy z Apple pod marką własną iDream, oraz współpracy z nc+, gdzie ugruntowaliśmy naszą pozycję w roli znaczącego partnera dla tego operatora – mówi Tomasz Basiński, Wiceprezes Zarządu Eurotel SA – Z drugiej strony wyniki spółki zależnej MediaSystem obniżyły końcowy rezultat Grupy, z powodu straty wygenerowanej przez tę spółkę. Był to jeden z powodów sprzedaży udziałów w tym podmiocie gospodarczym i zakończenia jego konsolidowania od 2015 roku.

Wynik jednostkowy spółki Eurotel SA (zysk netto) wyniósł za 2014 rok 4,630 mln zł wobec 4,209 mln zł za rok 2013, przy przychodach netto w wysokości 95,104 mln zł w stosunku do 72,077 mln zł rok wcześniej. Oznacza to wzrosty rok do roku odpowiednio o 10 procent (zysk netto) i o 32 procent (przychody netto).

Niestety nie udało się osiągnąć poprawy rentowności w ramach współpracy z operatorem T-Mobile i wypracowany wzrost został osiągnięty głównie dzięki innym segmentom prowadzonym w ramach spółki. W przypadku kiedy nowy system rozliczeń z operatorem spełni swoje zadania, oraz kiedy zwiększy się sprzedaż u operatora, powinna nastąpić dalsza poprawa osiąganych przez Eurotel rezultatów – dodaje Tomasz Basiński.

Wśród planów zarządu Eurotel SA na najbliższą przyszłość jest m.in. dalsze rozwijanie projektu współpracy z koncernem Apple, z siecią sprzedaży salonów klasy premium tego producenta pod marką iDream.

W ostatnich dniach, 14 marca, uruchomiony został kolejny salon iDream – w Toruniu, w centrum handlowym Atrium Copernicus – obecnie sieć iDream składa się już z 8 salonów APR (poza Toruniem salony te działają także w Białymstoku, Bydgoszczy, Częstochowie, Gdańsku, Kielcach, Olsztynie i Szczecinie).

Salony Apple Premium Reseller (APR) spełniają najwyższe standardy – lokalizowane są zwykle w prestiżowych centrach handlowych lub w najbardziej atrakcyjnych miejscach miast. Ich powierzchnia – ponad 100 m2 – pozwala na pełną ekspozycję produktów Apple, swobodne poruszanie się wewnątrz i dostęp do pełnej oferty towarowej, jak również możliwość bezpośredniego testowania działania każdego z produktów. Salony APR zapewniają również dostęp do najświeższych produktów – premier produktowych, nocnych sprzedaży etc.

Grupa telekomunikacyjna Eurotel posiada znaczącą pozycję na rynku telekomunikacyjnym obsługując łącznie 320 punktów sprzedaży, w tym T-Mobile (160 punktów) i Play (110 punktów) oraz sieć Telewizji „n” z 50 punktami. Sieć sprzedaży tworzona jest w oparciu o własne placówki jak i partnerów handlowych na podstawie podpisywanych z nimi umów dealerskich. Eurotel SA buduje również sieć punktów franczyzowych w oparciu o współpracę bezpośrednio z operatorami. Jest również jednym z dystrybutorów produktów pre-paid takich jak ” T-Mobile na kartę” oraz „Heyah”. Kilka lat temu znalazła się w gronie firm wprowadzających markę „Heyah” na rynek, współuczestnicząc w jej spektakularnym sukcesie.

źródło: Eurotel

Kan