Aplikacje do zdalnej kontroli urządzeń w domu lub biurze, wezwania pomocy drogowej, promowania lokalnych usług, a także program lojalnościowy i wirtualny asystent klienta – to projekty zakwalifikowane do finałowego etapu II edycji programu Orange Fab, wspierającego innowacyjne pomysły małych i średnich firm. Lista finalistów ogłoszona została 24 marca podczas debaty z cyklu Miasteczko Myśli, poświęconej start-upom i innowacyjności w biznesie.

Do udziału w II edycji Orange Fab zgłoszono 107 usług i rozwiązań. Eksperci oceniali je pod kątem możliwości dalszego rozwijania i zgodności z charakterem działalności Orange. Finałową piątkę czeka teraz 12 tygodni akceleracji, czyli dopracowywania finalnej wersji produktu i jego modelu biznesowego.

Otwartość dużych firm, szczególnie tych pracujących z najnowszymi technologiami jak Orange Polska, jest kluczowa dla rozwoju i innowacyjności gospodarki. Dzięki takim programom jak Orange Fab wpływ społeczny zaznaczamy nie tylko poprzez bezpośrednie oddziaływanie naszych innowacji na życie ludzi czy społeczności, ale także poprzez transfer wiedzy i doświadczenia do podmiotów z którymi współpracujemy. Pozwala im to wprowadzać na rynek własne innowacyjne projekty i rozwiązania w dziedzinie pracy, rozrywki, nauki i stylu życia” – powiedział Piotr Muszyński, wiceprezes Orange Polska.

    Aplikacja „Usługi LBS za pomocą femtokomórek” autorstwa firmy PKRM wykorzystuje innowacyjną metodę wykrywania telefonu komórkowego za pomocą małej stacji nadawczej. Umożliwia to m.in. promowanie usług świadczonych w okolicy, w której przebywa właściciel telefonu.

    „Brinch” stworzony przez Lemon Labs to wirtualny asystent klienta. Pozwala na lepsze poznanie zachowań i nawyków kupujących i dzięki temu tworzenie spersonalizowanych ofert komunikowanych przez smartfony.

    Edu4work opracował aplikację „hollo.pl”, która zapewnia możliwość zgłoszenia awarii lub wypadku drogowego, szybkiego wezwania pomocy i rozliczenia należności za usługę dzięki modułowi płatności mobilnych.

    „Kekemeke” firmy Sellupp to skuteczny program lojalnościowy dla klientów małych i średnich firm usługowych, który znaną zasadę zbierania pieczątek na kartonikach przenosi w świat technologii mobilnych. Umożliwia dwustronną komunikację z konsumentami.

    „OORT” opracowany przez firmę Thing pozwala użytkownikom kontrolować urządzenia w ich otoczeniu za pomocą jednej aplikacji w smartfonie lub na tablecie, bez względu na ich producenta. Umożliwia tworzenie własnego systemu inteligentnego domu bądź biura.

Ponadto firma HYENT, która stworzyła grę o tej samej nazwie, została wyróżniona nagrodą specjalną. Gra „Hyent” toczy się w świecie rzeczywistym, akcje są oparte o aktywności w otaczającym nas środowisku. Gracze uzyskują punkty wymienne na pieniądze i pozycje rankingowe z wartościowymi nagrodami. Rywalizacja ma również aspekt marketingowy.

Orange Polska na badania i rozwój przeznacza rocznie 50 – 60 mln zł. W polskim Orange Lab opracowywane są rozwiązania dopasowane do wszystkich grup klientów, w tym osób starszych i z niepełnosprawnościami. Firma aktywnie promuje innowacyjność, w oparciu o model otwartych innowacji.

Program Orange Fab wpiera innowacyjne pomysły zgłaszane przez małe i średnie firmy – start-upy. Ocenia je zespół ekspertów. Najlepsi mają szansę na rozwój swojego produktu, nawiązanie nowych kontaktów biznesowych, wsparcie finansowe i współpracę z Orange. Z kolei Orange zyskuje szansę na pozyskanie innowacyjnych produktów do swojej oferty.

źródło: Orange Polska

Kan