UPC Polska zwiększył sprzedaż cyfrowej telewizji, internetu i telefonii w IV kwartale 2013 roku. Na koniec ubiegłego roku z 2 673 000 usług korzystało 1 436 700 klientów. Spółka aktywnie wspierała proces cyfryzacji, w tym rozwój cyfrowej gospodarki, realizację agendy cyfrowej oraz eliminację cyfrowego wykluczenia.
Kluczowe wydarzenia:
- Wzrosła sprzedaż usług RGU* w telewizji cyfrowej, internecie i telefonii zarówno w porównaniu do III kwartału, jak i rok do roku
- Liczba klientów korzystających z internetu o szybkości 30 Mb/s i wyższej wzrosła w ciągu kwartału do 75,4 proc.
- Poszerzona została oferta telewizyjna o kolejne 14 kanałów, rozwinięte usługi wideo na życzenie
- Zrealizowane zostały cele europejskiej agendy cyfrowej dzięki inwestycjom w sieć, zapewniającą zasięg internetu o prędkości 250 Mb/s na całości dwukierunkowej infrastruktury UPC
Czwarty kwartał: wzrost sprzedaży usług cyfrowych
W czwartym kwartale UPC Polska odnotowała wzrost sprzedaży usług telewizji cyfrowej, internetu i telefonii. Liczba sprzedanych usług RGU w telewizji cyfrowej wzrosła o 25 300, czyli znacznie dynamiczniej, niż w ciągu trzeciego kwartału, gdy wzrost wyniósł 13 400 usług. Liczba klientów internetu szerokopasmowego zwiększyła się o 27 500, a telefonii – o 5 700. Na koniec czwartego kwartału liczba sprzedanych usług RGU wyniosła w sumie 2 673 000, w tym telewizji cyfrowej 848 300, internetu 915 900, a telefonii 521 800. Coraz wyraźniejszy jest wzrost zainteresowania klientów usługami cyfrowymi, co przekłada się na przechodzenie klientów telewizji analogowej na nową ofertę cyfrową. W efekcie liczba klientów telewizji analogowej stale spada, a w ostatnim kwartale 2013 roku zmniejszyła się o kolejne 39 tys. i na koniec wyniosła 387 000.
Coraz większą popularnością cieszy się Internet o szybkości 30 Mb/s i wyższej. Na koniec czwartego kwartału korzystało z niego już 75,4 proc. Użytkowników usługi dostępu do internetu. Na koniec trzeciego kwartału było to niewiele ponad 70 proc.
2013 rok: coraz więcej klientów potrójnej usługi
Na koniec 2013 roku w porównaniu z końcem roku 2012 liczba usług telewizji cyfrowej UPC wzrosła o 92 000 (12 proc.), internetu – o 61 300 (7 proc.), a telefonii – o 62 800 (prawie 14 proc.). Klienci coraz chętniej wybierali potrójną usługę, co przełożyło się na wzrost udziału tej grupy w ogólnej liczbie klientów do poziomu 32,2 proc.
O wyborze UPC decyduje nie tylko jakość usług, ale i stale wzbogacana oferta. W 2013 r. UPC Polska włączyła 14 nowych kanałów: w dziewięciu przypadkach dodane zostały wersje HD kanałów nadawanych dotychczas tylko w SD. Do tego dochodzą coraz bogatsze treści na życzenie i specjalne pakiety dla klientów takie, jak Filmklub.
Wsparcie dla rozwoju cyfrowej gospodarki
W 2013 r. rynek TMT intensywnie się zmieniał, na co wpływ miała m.in. postępująca konsolidacja. W jej ramach UPC zakończyło w ubiegłym roku integrację z przejętą siecią Aster, co pozwala w pełni wykorzystać wynikający z połączenia efekt synergii. Ważny dla rozwoju infrastruktury cyfrowej, a w szerszym ujęciu – konkurencyjnej cyfrowej gospodarki, na której wsparcie nakierowany był szereg zapoczątkowanych w ubiegłym roku działań. Przykładem jest program Think Big, wspierający przedsiębiorców z ambitnymi planami (final konkursu odbył się 22 stycznia tego roku) oraz Partnerstwo dla zwiększania świadomości obywateli na temat tożsamości cyfrowej powołane, by edukować społeczeństwo w zakresie cyfrowej tożsamości i w ten sposób budować fundamenty dla rozwoju cyfrowej gospodarki.
Ważnym wydarzeniem była także publikacja raportu „Cyfrowa przyszłość Polski” (do pobrania na stronie www.konkurencyjnapolska.pl (przygotowanego przez Amarach Research i Deloitte), prezentującego 10 rekomendacji działań w obszarze administracji i legislacji, które mogą przyspieszyć cyfryzację poprzez budowę sieci szerokopasmowych, wsparcie różnorodności technologicznej, efektywne regulacje wspierające inwestycje sektora prywatnego w sieci nowej generacji, a tym samym – przyczynić się do zwiększenia konkurencyjności polskiej gospodarki.
*RGU – Revenue Generatung Unit – liczba sprzedanych usług
źródło: UPC Polska
Kan
najlepsze jest to, ze ludzie kupuja oczami, czyli jak pisze 250 to biora, chociaz i tak nie sa tego swiadomi, ze przy opcji 30 te 30 wykorzystaja moze 1% (7,2h) w ciagu miesiaca, opcja 10 jest na prawde wystarczajaca 🙂 no chyba, ze ktos duzo wysyla i potrzebuje upload, ale to tez ulamek wszystkich klientow UPC 😉 mam aktualnie 120 i praktycznie (procz szybszego wysylu) roznicy do 30 nie widac 😛
telefon – voip z taryfikacją minutową – ilu klientów ma tego świadomość ?