Sprzedaż na świecie klasycznych komputerów spada ze względu na rosnącą popularność smartfonów oraz tabletów, które przejmują funkcje do tej pory zarezerwowane dla stacjonarnych komputerów. Nowe trendy na rynku IT są także dostrzegalne w Polsce. Eksperci monitorujący ten segment gospodarki szacują, że w w 2011 roku w naszym kraju zostanie sprzedane ok. 100 tys. tabletów.

W ubiegłym roku sprzedano w Polsce 3,3 mln komputerów, o pół miliona więcej niż rok wcześniej. Prognozy na ten rok są również optymistyczne. Oznacza to, że sprzedaż tabletów nadal stanowić będzie jedynie znikomą część całego rynku IT w naszym kraju mówi – Krzysztof Seweryn, prezes zarządu InwazjaPC.

Wiele wskazuje, że w ciągu najbliższych kilku lat sprzedaż tego rodzaju urządzeń zapewne ulegnie pewnemu zwiększeniu, ale o obliczu rynku IT w Polsce nadal będzie decydowała sprzedaż kompterów, a szczególnie notebooków. Nie spodziewam się, aby w naszym kraju nastąpiło ograniczenie ilości sprzedanych komputerów oraz notebooków. Producenci tych urządzeń stale udoskonalają swoje oferty, dla klientów oznacza to, że po przystępnej cenie można dokonać zakupu notebooka o bardzo dobrych parametrach. Postep technologiczny dotyczy także i tej branży, korzystają z tego zjawiska zarówno dystrybutorzy sprzętu IT jak również klienci. – dodaje.

źródło: InwazjaPC

Kan