Błękitna marka Polskiej Telefonii Cyfrowej „Era” zniknie i zostanie zastąpiona przez różową – „T-Mobile”. Czerwiec, lipiec lub sierpień – to prawdopodobny termin wielkiej akcji marketingowej, jaką będzie rebranding – powiedział w rozmowie z rpkom.pl Miroslav Rakowski, prezes zarządu Polskiej Telefonii Cyfrowej.

W wywiadzie dla „DGP” przyznaje on, że nie zapadły jeszcze ostateczne decyzje. Punktem kulminacyjnym marketingowej kampanii ma być wielki event, najprawdopobniej koncert światowej gwiazdy, ale firma na razie na ten temat milczy. Jednak już trwa praca nad przygotowaniem kampanii reklamowej i przebudową salonów.

Zmiana marki tak dużego operatora komórkowego (trzecia pozycja w Polsce) jest kosztowną operacją. Szacuje się, że może się on wahać między 60 a 100 mln zł. Do tego dochodzą koszty kampanii reklamowej oraz wymiany dotychczasowego wystroju ponad tysiąca istniejących punktów sprzedaży i obsługi klienta. – Przy najbardziej agresywnym scenariuszu stówka może pęknąć – przyznaje Rakowski.

Przypominamy, że za prawo do korzystania z nazwy jednej z największych firm komórkowych na świecie Orange, operator PTK Centertel ma uiszczać opłatę w wysokości 1,6% rocznych przychodów Centertela przez 10 kolejnych lat. Według wstępnych szacunków łączna kwota płatności licencyjnych przekroczy 1 miliard zł.

Czeski prezes PTC ma z nową marką wprowadzić na polski rynek nowe usługi z telewizją na czele, a może i internetem stacjonarnym.

źródło: Dziennik Gazeta Prawna

Kan