Polski Standard Płatności w ramach rozwijanego rozwiązania płatniczego mPOS BLIK nawiązał współpracę z serwisem Przelewy24. Dzięki tej współpracy sprzedawca i kupujący mogą dokonać między sobą błyskawicznej transakcji BLIKIEM mając w rękach wyłącznie smartfony z zainstalowaną aplikacją mPOS. To szansa na rewolucję w płatnościach mobilnych.

Rozwiązanie przeznaczone jest dla banków i agentów rozliczeniowych. Do tej pory pod pojęciem mPOSa rozumieliśmy niewielki, przenośny terminal, umożliwiający przyjmowanie płatności kartą, współpracujący również ze smartfonem lub tabletem. Tymczasem rozwiązanie mPOS, proponowane przez PSP jest niczym innym, jak mobilną aplikacją, którą klient i sprzedający muszą zainstalować w swoich telefonach. Przelewy24 jako pierwszy podmiot na rynku zacznie oferować to rozwiązanie. W tej chwili przygotowuje się do udostępnienia usługi z początkiem nowego roku.

Rozwiązanie jest więc przełomowe, bo w pełni software’owe. Z punktu widzenia sklepu lub punktu usługowego jest też bardzo funkcjonalne – nie ma bowiem potrzeby zamawiania urządzenia za kilkaset złotych, oczekiwania na jego dostawę, a następnie na certyfikację przez odpowiednie firmy.

Sprzedawca będzie musiał jedynie zainstalować aplikację mPOS BLIK w telefonie z AppStore, Google Play lub Windows Store oraz zgłosić się do swojego agenta rozliczeniowego z prośbą o aktywowanie aplikacji do przyjmowania płatności. Każdy nowy akceptant BLIKA, który ma smartfon z zainstalowaną aplikacją mPOS BLIK będzie mógł przyjmować płatności od dowolnego użytkownika BLIK na rynku.

Proponujemy agentom rozliczeniowym i bankom – uczestnikom naszego systemu rozwiązanie, którego jeszcze na polskim rynku nie było. aplikacja mPOS BLIK pozwala na szybkie, wygodne, komfortowe i bezpieczne zakupy. Cieszymy się z poszerzenia współpracy z Przelewami24, który jako pierwszy z uczestników systemu BLIK oferuje usługę mPOS BLIK. Planujemy, że z naszego rozwiązania skorzystają także kolejne podmioty, które otrzymają maksymalną wygodę i łatwość w dokonywaniu płatności – mówi Adam Kokoszkiewicz, Dyrektor Sprzedaży Polskiego Standardu Płatności.

Silny i dynamiczny rynek e-commerce wymógł na e-sprzedawcach konieczność oferowania najlepszych cen i dostarczania zakupów w najszybszy możliwy sposób. Obecnie przyszłość handlu detalicznego to skrzyżowanie sklepu tradycyjnego i online. Jest to odpowiedź na oczekiwania kupujących, którzy regularnie korzystają już z obu kanałów porównując oferty, poszukując informacji o towarach i usługach, wybierając najkorzystniejszy i najwygodniejszy dla nich sposób finalizacji zakupu. Serwis Przelewy24, dostrzegając zapotrzebowanie i oczekiwania merchantów w zakresie rozwiązań omnichannelowych, chętnie wspiera przyszłościowe projekty dostarczając innowacyjne rozwiązania łączące różne kanały sprzedaży. Wierzymy, iż rozwiązanie stworzone wspólnie z PSP w zakresie mPOS BLIK będzie cieszyć się dużym zainteresowaniem wśród Partnerów korzystających z usług serwisu – mówi Jacek Kinecki, Dyrektor Sprzedaży Ecommerce w firmie Przelewy24.

Z BLIKA korzystają obecnie klienci Alior Banku, Banku Millennium, Banku Zachodniego WBK, ING Banku Śląskiego, mBanku (oraz Orange Finanse) oraz PKO Banku Polskiego (oraz Inteligo).

Z systemu może korzystać obecnie ponad 1,5 miliona użytkowników, a od uruchomienia w lutym dokonano nim 1,5 miliona transakcji.

BLIKIEM można płacić w ponad 130 tysiącach terminali płatniczych w sklepach stacjonarnych, kawiarniach i lokalach usługowych oraz w większości sklepów internetowych za pośrednictwem wielu integratorów płatności internetowych, takich jak: Dotpay, Przelewy24, Transferuj.pl, CashBill, eCard, PayTel czy First Data. Ale BLIK to także bezpieczna wypłata gotówki z większości, bo z ponad 12,5 tys. bankomatów. Należą do nich między innymi bankomaty sieci Euronet.

Aby skorzystać z BLIKA wystarczy odnaleźć go w aplikacji mobilnej dowolnego z banków – założycieli systemu. Aby dokonać zakupu należy wybrać BLIK jako formę płatności, wpisać jednorazowy, sześciocyfrowy kod na terminalu lub komputerze i zaakceptować transakcję na swoim telefonie.

źródło: PSP

Kan